بازدید 5292
۵

آزمون استخدامی ضامن جذب نیروهای متخصص

کد خبر: ۸۳۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 10 September 2018

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت کار گفت: آزمون استخدام بخش خصوصی تضمینی مناسب برای جذب نیروی متخصص و مناسب مورد نیاز شرکت ها و سازمان ها خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی آزمون استخدام بخش خصوصی دکتر محمدرضا سپهری رییس موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای سیاست‌گذاری آزمون جذب نیروی کار جدید را یکی از مشکلات اصلی شرکت‌های فعال در بخش صنعت و خدمات دانست و افزود: هم اکنون تضمین خاصی برای مفید و اثربخش بودن استخدام یک فرد از سوی شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود ندارد زیرا سنجش مهارت فرد جویای کار به درستی انجام نمی شود.

سپهری در ادامه اضافه کرد: با تغییر کردن دنیای کار و آموزش، دنیای استخدام و جذب نیز تغییر کرده است و دیگر روش‌های سنتی و دولتی پاسخگوی نیازهای شرکت‌های جدید نمی‌باشند، لذا دنیای کار و آموزش نسبت به گذشته منعطف‌تر شده‌اند و دیگر بدون زمان و مکان هستند. همان طور که امروزه شاهد هستیم شرکت هایی بر بستر اینترنت شکل می‌گیرند و فعالیت می‌کنند، در حال افزایش می‌باشند. بنابراین با این تغییراتی که در حال رخ دادن است، شیوه‌های جذب و استخدام نیز باید تغییر کنند.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت کار آزمون استخدام بخش خصوصی را یکی از روش‌های تغییر در جذب و استخدام نیروی کار دانست و افزود: شیوه‌های سنتی و قدیمی که درسال‌های گذشته استفاده می‌شد شاید برای بخش دولتی کارایی داشته باشد اما برای بخش خصوصی کارایی لازم را ندارد و حتما باید تغییر نمایند.

دکتر سپهری با اشاره به بهره‌مندی کشورهای رو به رشد از روش های نوین استخدام نیروی انسانی، تاکید کرد: این آزمون از چند سال گذشته تحقیقات و بررسی‌های خود را در زمینه راه‌های نوین جذب نیروی انسانی سازمان‌ها و شرکت‌ها در کشورمان انجام داده است.

وی با بیان اینکه اولین آزمون استخدام بخش خصوصی در ایران سال گذشته برگزار شد، گفت: با توجه به نتایج مثبت و قابل توجه این آزمون در تامین نیروی انسانی متخصص و مناسب برای سازمان‌ها و شرکت‌ها، دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی شامل شرکت های صنعتی، تجاری و فناور امسال نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است ثبت نام دومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی به منظور جذب نیروی انسانی مورد نیاز بیش از 1100 شرکت و موسسه خصوصی در سراسر کشور از دهم شهریور آغاز شده و تا 10 مهر ادامه دارد و داوطلبان می توانند برای ثبت نام به سایت آزمون به نشانی INRE.IR یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ازمون استخدامی فقط ضامن درامد هست والا پارتی راحت تر متونه کار پیدا کنه تا تخصص.
از کجا معلوم مانند ازمون سال گذشته غیرقانونی نباشد.
آره معلومه اصلا نمیدونین تخصص چیه
آزمون‌های استخدامی راهی برای تبعیض بیشتر ،براه انداختن نوع دیگری از کلاس‌های کنکور چندین میلیارد تومانی و در آخر هم انتخاب افراد از بین افراد سفارش شده،دارای سهمیه و وابسته به حکومت هست.این را میگم چون به عنوان کسیکه مدت‌ها در ایران شاهد برگزاری این آزمون‌های بی‌فایده بودم،چه بخش فاسد دولتی و چه بخش خصوصی.برید ببینید کدام یک از این آزمونها در دنیا سابقه داره ،هیچ جای دنیا تقریبا در کشور‌های پیشرفته،در کشور‌های پیشرفته فقط فرستادن رزومه و قبولی در مصاحبه شفاهی مهم است و بس،ایران همیشه یک قرن باید از دنیا عقب باشه .به همت عزیزان گرامی در این نظام !!! چیزی دیگه از فروپاشی اقتصاد ایران نمونده،دوستان یک حول دیگه بدهند تمام هست و دلار به قیمت بی‌نهایت خواهد رسید
اگر پارتی بازی مباشد خوبست...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل