بازدید 11580
۴

روایتِ روحانی تبریزی از کودک همسری

کد خبر: ۸۳۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 03 September 2018

خطیب شهیر تبریزی در صفحه اینستاگرام خود از یک فاجعه در روستایی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و از این رسم نامیمون انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، آمارهای ثبت احوال نشان می‌دهد آذربایجان‌شرقی رتبه‌ دوم کودک همسری را به‌خود اختصاص داده و در سال 95 بیش از 4 هزار ازدواج کودکان 10 تا 14 سال ثبت شده است. گزارش‌ها حکایت از آن دارد ازدواج دختران کم‌ سن و سال بیشتر در روستاها رخ می‌دهد و به رسمی پرحاشیه و شاید خانه‌ خراب‌کن تبدیل شده است.

دخترانی که باید در کوچه پس کوچه‌های روستا کودکی‌شان را بگذرانند بالاجبار راهی خانه‌ بخت می‌شوند و بدون آنکه عاشق باشند و هدف از تشکیل زندگی در گذر زمان برای‌شان تفهیم شود، زیر بار مسئولیت زندگی و خانه‌داری می‌روند.

کودک‌ همسری در آذربایجان‌شرقی از معضلات غیرقابل انکاری است که بعد از آشکار شدن آن نیز دوایی برای این درد پیدا نمی‌شود، به‌طوریکه حجت‌الاسلام شهریار اسداللهی از روحانیون شناخته شده‌ تبریز در صفحه‌ اینستاگرام خود می‌نویسد: "صبح دیروز گوشی‌ام زنگ خورد و دیدم از روستا هستند، بعد احوالپرسی گفتند صیغه عقد موقت برای برادرم می‌خوانید؟ با خوشحالی اجابت کردم اما در ادامه گفتند رفته‌اند محضر ولی قبول نکرده‌اند، پرسیدم چرا و گفتند دختر به سن قانونی نرسیده و 13 ساله است! مغزم سوت کشید و زمانی که از سن پسر سئوال کردم گفتند او 24 سال دارد!

علیرغم عصبانیت، مشکلات چنین ازدواجی را گوشزد کردم و با اشتباه خواندن اقدام آنان گفتم روستا دختران بزرگی هم برای ازدواج دارد و شما دارید به این دختران بزرگ و کوچک خیانت می‌کنید! گفتند ما در روستا دختری بزرگ برای ازدواج برادر سراغ نداریم! گفتم نه هست و حدود 24 دختر 20 الی 30 ساله در آن روستا هستند که تاکنون ازدواج نکرده‌اند و منتظر خواستگارند! خود را بعد از ظهر رساندم روستا که با پسر و پدر دختر حرف بزنم، خیلی تلاش کردم ولی کار از کار گذشته بود..."

این روحانی در ادامه با انتقاد از کودک همسری، ازدواج دختری 13 ساله را مساوی با بدبختی می‌داند و عقد پسری 24 ساله با او را نیز، پیش زمینه‌ای برای افسردگی زوج عنوان می‌کند. او معتقد است چنین ازدواجی به طلاقِ رسمی نیز نکشد، به طلاق عاطفی منجر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
احسنت به فهم و شعور شما! انشاءا... يك روز اين عمل زشت و قبيح كودك همسري ترك شود و مردم از اين جهالت روز افزون نجات بيابند! طفلك كودكان دلبند ما و بدا به حال آنكه از دين خداوند به اشتباه برداشت دارند و دين را با اعمال نسنجيده و نكوهيده ضايع و بي ارزش مي گردانند! كودك جايش پيش پدر و مادر است! از بي مسئوليتي اين والدين شكايت دارم! خداوندا! اي خداي يكتا! خودت كودكانمان را از شر جهالت و شيطنت هاي جاهلانه در امان بدار!
خدايا چنان كن سرانجام كار!
تو خشنود باشي و ما رستگار....
مثلا الان دخترای 30 ساله با پسرای 40 ساله ازدواج میکنن طلاق عاطفی رو تجربه نمیکنن؟ از قضا این دخترای روستایی خیلی خوشبختتر از دخترای 20 سال به بالا که با توهم شوهر میکنند میشن.
اینم یکی دیگر از مشکلات کشور که توی خیلی مسائل و مشکلات گُم میشه، واقعا دختران کوچک مظلومن، پدرشان چجور آدمایی هستن که اینجوری زیربار این وصلت تسلیم میشن!!!؟؟؟
بسیاری از دختران از سن 12 سالگی این روزها روابط جنسی را شروع می کنند. این بدتر است یا ازدواج؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان