بازدید 3991

جزییات انهدام باند ضرب سکه‌های تقلبی طلا

کد خبر: ۸۲۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ 28 August 2018

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و انهدام باند ۸ نفره تولید و ضرب سکه‌های طلا تقلبی توسط پلیس استان خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی در گفت و گو با میزان گفت: در پی شکایت تعدادی از طلافروشان بندرعباسی مبنی بر فروش سکه‌های تقلبی و اغفال طلافروشان، مراتب به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ابتدا یکی از متهمان پرونده که به صورت آژانس تلفنی، سکه‌های تقلبی را به بازار انتقال می‌داد، شناسایی و دستگیر شد.

سردار ملکی با بیان اینکه دیگر متهم اصلی پرونده که به سمت تهران متواری بود در مسیر شهر‌های "بندرعباس - تهران" تعدادی از سکه‌های تقلبی را نیز به فروش رسانده، تصریح کرد: با گسترش چتر اطلاعاتی پس از یک ماه کار پلیسی مشخص شد، باند سازمان یافته‌ای در حاشیه شهر تهران در امر تهیه و توزیع سکه‌های تقلبی در کل کشور فعالیت دارد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از شناسایی متهمان و محل اختفاء آنان، اکیپ مجربی از مأموران پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان به تهران اعزام و با همکاری مأموران پلیس امنیت عمومی ناجا در یک اقدام عملیاتی منسجم و گسترده ۸ نفر از اعضای باند مذکور را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در بازرسی از منازل و کارگاه ساخت سکه‌های جعلی، صد‌ها عدد سکه تقلبی آماده فروش، ۲ دستگاه پلمب سکه، ۷ دستگاه تراش برای ساخت مهر و ضرب سکه، ۱۵ کیلو ورقه مسی برای ساخت سکه تقلبی، ۳۵ عدد مهر تقلبی ضرب سکه، ۶ عدد مهر ژلاتینی ادارات و نهاد‌های دولتی و غیردولتی مورد استفاده باند، تعدادی برچسب تقلبی مربوط به سکه و پلمب آن، چندین هزار دلار و ۲ عدد کیس کامپیوتر که مورد استفاده برای جعل مهر‌های سکه بود، کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ۷ دستگاه خودرو متعلق به این باند توقیف شد، بیان داشت: کلیه متهمان به همراه اقلام مکشوفه برای پیگیری قضائی به استان هرمزگان منتقل و پرونده مذکور در مرجع قضائی تحت رسیدگی است.

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه شهروندان عزیز درخواست می‌شود چنانچه توسط افراد مذکور مورد اخاذی و اغفال قرار گرفته اند شکایت خود را به دادسرای بندرعباس تسلیم تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی