بازدید 12875

آغاز محاکمه علنی حمید باقری درمنی

کد خبر: ۸۲۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 25 August 2018
پنجمین جلسه محاکمه حمید باقری درمنی متهم ردیف اول پرونده فساد اقتصادی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

به گزارش تسنیم، قاضی صلواتی در آغاز پنجمین جلسه محاکمه متهمان پرونده فساد اقتصادی که حمید باقری درمنی متهم ردیف اول آن است اظهار کرد: با توجه به اینکه در این  پرونده اجازه‌ای از رئیس قوه قضائیه اخذ نشده و تشکیل پرونده مربوط به قبل از فرمان رهبر معظم انقلاب است، رسانه‌ها از انتشار تصاویر متهمان خودداری کنند.

رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب ادامه داد: در 4 جلسه قبلی کیفرخواست 352 صفحه‌ای پرونده توسط نمایندگان دادسرا قرائت شد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در دادسرا 4 سال به طول انجامیده افزود: پرونده مذکور 155 جلد، 325 صفحه کیفرخواست و 33 متهم دارد که 5 نفر از متهمان فراری هستند.

قاضی صلواتی گفت: 4 نفر از متهمان این پرونده کارشناسان رسمی دادگستری، 2 نفر سردفتر اسناد رسمی و دو نفر نیز کارمند بانک ملی هستند.

رئیس دادگاه در ادامه اتهام حمید باقری درمنی متهم ردیف اول این پرونده را قرائت کرد و گفت: افساد فی‌الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری و با وصل سردستگی از شرکت پالایش نفت جی، به میزان 322 میلیون و 342 هزار و 346 کیلوگرم قیر، مشارکت کلاهبرداری از شرکت بیمه ایران، مشارکت در کلاهبرداری از بانک ملی با وصل سردستگی به مبلغ 41 میلیارد و 500 میلیون تومان، مشارکت در کلاهبرداری از بانک گردشگری با وصل سرکردگی و سردستگی به مبلغ 9 میلیارد تومان، مشارکت در شروع کلاهبرداری از بانک گردشگری، مشارکت در کلاهبرداری از شرکت سامان مجد به مبلغ 57 میلیارد و 271 میلیون و 400 هزار تومان، مشارکت در کلاهبرداری از صرافی اقتصاد ملی به مبلغ 70 میلیارد و 402 میلیون و 800 تومان و پرداخت رشوه به مبلغ 15 هزار دلار و 10 میلیون تومان، اتهامات متهم ردیف اول پرونده است.

بر اساس این گزارش، بعد از قرائت اتهامات از سوی رئیس دادگاه، وکیل شرکت پالایش نفت جی برای ارائه شکایت خود از متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر