بازدید 3136
۶۰ مقام سابق سیا:

محکومیت نقض آزادی بیان در دولت ترامپ

کد خبر: ۸۲۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸ 18 August 2018

60 مقام پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه به وقت محلی با صدور بیانیه‌ای، اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در لغو مجوز دسترسی رئیس پیشین این نهاد به اسناد محرمانه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی «سی بی اِس»، در این بیانیه با اشاره به نامه ای که اخیراً توسط 15 مقام اطلاعاتی پیشین آمریکا نگاشته شده بود، آمده است: گرچه همه بر لزوم جلوگیری از نشت اطلاعاتی معتقدیم؛ اما به همان اندازه هم باور داریم که مقام‌های پیشین دولتی باید از حق بیان آزادانه عقاید خود بر مبنای آنچه که در راستای منافع ملی می‌دانند، بهره‌مند باشند.

بیانیه می‌افزاید: چنانچه بخواهیم هر کارشناس باتجربه را پیش از انتشار دیدگاهش با محکی سیاسی بسنجیم، کشور ضعیف خواهد شد.

از جمله چهره‌های شاخصی که این بیانیه را امضا کرده‌اند، می‌توان به تحلیلگران ارشد سیا «نادا باکوس»، «دیوید پریس» و «جان سایفر» اشاره کرد که تا به امروز در صحبت‌های خود انتقادهای تندی به سیاست های دولت ترامپ داشته اند.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته مجوز «جان برنان» رئیس پیشین سیا برای دسترسی به اطلاعات محرمانه را لغو کرده بود.

برنان که از 2013 تا 2017 ریاست سیا را بر عهده داشته، از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ همواره انتقادهای گزنده‌ای به او داشته است.

پیش از این 15 مقام اطلاعاتی پیشین آمریکا از جمله «مایکل هیدن»، «دیوید پترائوس» و «ویلیام وبستر» با انتشار بیانیه‌ای، نقض آزادی بیان به دست دولت این کشور را محکوم و ترامپ را به «سیاسی کاری» متهم کرده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی