بازدید 2744

تظاهرات نژادپرستان و مخالفان در واشنگتن

کد خبر: ۸۲۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴ 13 August 2018

رسانه‌های آمریکایی از تجمع گروه‌های «سفیدبرترپندار» و مخالفان آنها در واشنگتن ، در اولین سالگرد درگیری میان این دو گروه در شهر «شارلوتسویل» ایالت «ویرجینیا» خبر داده‌اند.

به گزارش فارس، رسانه‌های آمریکایی از تجمع گروه‌های «سفیدبرترپندار» (طرفداران برتری نژادی سفیدپوست‌ها) و مخالفان آنها در واشنگتن، در اولین سالگرد درگیری میان این دو گروه در شهر «شارلوتسویل» ایالت «ویرجینیا» خبر داده‌اند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داده شمار نیروهای پلیس و تظاهرات‌کنندگان مخالف با گروه‌های نژادپرست بیشتر از تظاهرات‌کنندگان گروه‌های نئونازی، سفیدبرتر پندارها و ملی‌گرایان افراطی بوده است. این گروه‌ها با شعار «اتحاد راست‌ها» تجمع کرده بودند.

این تظاهرات‌ها در اولین سالگرد درگیری میان دو گروه در سال گذشته اتفاق افتاد. در جریان حوادث سال گذشته که با شرکت گروه‌های نئونازی، سفیدبرتر پندارها، ملی‌گرایان افراطی و حامیان «دونالد ترامپ» برگزار شد، شعارهای تندی در حمایت از برتری آمریکا، نژاد سفید و علیه مهاجران داده شد.

در جریان این تجمع بود که یک خودرو شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان در «شارلوتسویل» را زیر گرفت و یک نفر را کشت. مقام‌های شارلوتسویل و رسانه‌ها در آن زمان ترامپ و «سیاست‌های نژادپرستانه» او را عامل این حادثه معرفی کردند.

بعد از این حادثه ترامپ به جای انتقاد از نژادپرستان و طرفداران برتری سفیدپوستان، «خشونت طرف‌های مختلف» را محکوم کرد که این انتقادهای شدید از او را به همراه داشت.

خبرگزاری رویترز، فرانسه و رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند حضور پرشمار تظاهرات‌کنندگان مخالف گروه‌های نژادپرست موجب شده سفیدبرترپنداران و سایر گروه‌های افراطی محل تجمع را زودهنگام ترک کنند.

در کلیپ‌هایی که کاربران فضای مجازی از تظاهرات مخالفان نژادپرستی منتشر کرده‌اند، یکی از شعارهای آنها این است: «عشق، نه تنفر؛ این چیزی است که آمریکا را باعظمت می‌کند.»

این شعار، ظاهراً کنایه‌ای هم به سیاست‌های ترامپ می‌زند که از یک طرف شعارش را «آمریکا را با عظمت کنیم» قرار داده و از طرف دیگر دست‌کم مانند دولت‌های پیشین آمریکا برای پنهان کردن سیاست‌های نفرت‌پراکنانه دولتش تلاش نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل