بازدید 32207
تمام واکنش‌ها به اعلام آمادگی ترامپ برای گفت‌وگو با ایران؛

پیش شرط احتمالی ایران، بازگشت آمریکا به برجام باشد/ از اختلافات تصنعی ایران و آمریکا تا احتمال میانجیگری عمان!

البته هنوز مقامات تصمیم گیر کشورمان، پاسخ و موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقاضای ترامپ برای مذاکره با رئیس جمهور و مقامات ایرانی را اعلام نکرده اند، ولی گویا همان طور که برخی از مقامات کشورمان گفته اند، این پیشنهاد در نهادهای ذیربط بررسی و در نهایت پاسخ جمهوری اسلامی اعلام شود؛ پاسخی که احتمالا از سوی ایران با لزوم بازگشت آمریکا به برجام...
کد خبر: ۸۲۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 01 August 2018

در حالی که رئیس جمهور آمریکا پس از حضورش در کاخ سفید در اولین اقدام از برجام به عنوان یکی از مهمترین عهدنامه های بین‌المللی خارج شده است، با چرخش درمواضع خود از آمادگی برای مذاکره با مقامات ایران خبر داد. پیشنهاد ترامپ برای انجام مذاکره با رئیس جمهور و مقامات جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ پیش شرطی از لحظه ای که مطرح شده تاکنون بازتاب زیادی داشته و با واکنش های مختلفی روبه رو شده است.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا ادعا کرد، آماده است «بدون هیچ‌پیش‌شرطی» با مقام‌های ایران دیدار کند. رئیس جمهور آمریکا تنها چند روز پس از سخنان کوبنده و قاطع سردار سلیمانی خطاب به مقامات آمریکایی مدعی شد، حاضر است با مقامات ایران گفت وگو کند. این سخنان رئیس جمهور آمریکا در حالی است که دولت آمریکا مخصوصا شخص ترامپ ثابت کرده است که مذاکرات اصولا منطقی ندارد، زیرا شاید با تغییر یک دولت در ایالات متحده، تمام مذاکرات زیر سؤال برود.

در عین حال، ترامپ با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «من و نخست‌وزیر موافقیم که به حکومت ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود؛ هرگز.» او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دولتش بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است. ترامپ علی‌رغم این سابقه در سخنرانی روز دوشنبه تلاش کرد، از خودش چهره فردی حامی گفت‌وگو و طرفدار مذاکره نشان دهد.

او در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تمایل دارد با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند، گفت: «من آماده‌ام با هر کسی دیدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.» با این حال وی پیشتر توافق هسته‌ای «برجام» را «مضحک» توصیف کرده و گفته بود، به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داده است. ترامپ مدعی شده که ایرانی‌ها در نهایت با آمریکا مذاکره خواهند کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤالی دیگر درباره اینکه آیا پیش‌شرطی برای این دیدار دارد، گفت: «هیچ پیش‌شرطی (ندارم). آنها می‌خواهند با من دیدار کنند، هر موقع بخواهند (حاضرم).»

مشاور رئیس جمهور: آمریکا اول به برجام برگردد، بعد دنبال مذاکره باشد

این سخنان با واکنش های مختلفی مواجه شد. اولین واکنش را به اظهارات رئیس جمهور آمریکا، «حمید ابوطالبی» مشاور رئیس‌جمهو نشان داد و در خصوص اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص آمادگی برای مذاکره با ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها، و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است.

وی ادامه داد: گفت‌وگوی تلفنی رؤسای‌جمهوری دو کشور در سازمان ملل در سال ۱۳۹۲، بر این باور استوار بود که می‌توان با التزام به ابزار گفت‌وگو در مسیر اعتمادسازی گام برداشت. برجام دستاورد التزام به گفت‌وگوست؛ بایدآن را پذیرفت.

مشاور روحانی نوشت: سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل پس از تهدید ملت بزرگ ایران، موضوع ملاقات دو رئیس‌جمهور مطرح شد؛ اکنون هم پس از خروج از برجام، ملاقات بدون پیش‌شرط عنوان می شود! کسانی که به گفت‌وگو به عنوان روش حل اختلافات در جوامع متمدن باور دارند، باید به ابزار آن هم ملتزم باشند.

وزیر امور خارجه به جای پاسخ به سخنان ترامپ، به یک سفر زیارتی رفت

سخنان ترامپ و اعلام آمادگی او برای مذاکره بدون پیش شرط با مقامات کشورمان در حالی مطرح شد که وزیر امور خارجه با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌و‌‌گو کرد.

‌محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ترجیح داد، به جای پاسخ گفتن به اظهارات رئیس جمهور آمریکا، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی 2 نسخه قرآن خطی متعلق به قرن 8 و 11 هجری قمری را که از آلمان به ایران بازگردانده شده بود، به موزه آستان قدس رضوی اهدا کند.

اولین خلف وعده آمریکایی؛ پمپئو برای گفت‌وگو شرط گذاشت

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، اگر ایران بتواند بپذیرد که وارد توافق هسته‌ای جدیدی شود، دونالد ترامپ آماده است با این کشور مذاکره کند.

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از تمایل واشنگتن برای انجام مذاکرات «بدون پیش‌شرط» با ایران سخن گفته بود، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، اولین اما و اگرها را برای آغاز چنین مذاکراتی مطرح کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این که از این ابراز تمایل ترامپ حمایت می‌کند، گفت: در صورتی رئیس‌جمهور با ایرانی‌ها پای میز مذاکره خواهد نشست که ایرانی‌ها تعهد به اعمال تغییرات در نحوه رفتار با مردم این کشور را نشان دهند، از رفتار بد خود بکاهند و بتوانند بپذیرند که وارد توافقی هسته‌ای شوند که در عمل مانع اشاعه [تسلیحاتی] شود.

محمود واعظی، رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهوری کشورمان چندی پیش گفته بود: وقتی آقای روحانی به مقر سازمان ملل رفت، این آقای ترامپ بود که هشت بار درخواست گفت‌وگو با آقای روحانی را مطرح کرد، ولی آقای روحانی این درخواست را قبول نکرد. پامپئو در پاسخ به پرسشی درباره این اظهارات واعظی، اظهار کرد، درباره مکالمات خصوصی که ممکن است انجام شده یا نشده باشد، صحبتی نمی‌کند.

سفر مقام عالی عمانی به ایران و طرح بحث میانجیگری بین ایران و آمریکا

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان قرار است جمعه هفته جاری به تهران بیاید. سفر بن علوی پس از سفر هفته گذشته او به آمریکا و دیدار با "جیمز ماتیس" وزیر دفاع آمریکا انجام می‌شود.

به نوشته یک روزنامه عمانی، وزیر خارجه عمان گفت‌وگو میان ایران و آمریکا را امکان‌پذیر دانست.

روزنامه عمانی اثیر اعلام کرد، یوسف بن علوی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفته است: تاکنون هیچ پیامی برای میانجیگری ـ نه از طرف ایرانی‌ها و نه آمریکایی‌ها ـ دریافت نکرده‌ایم؛ اما به نظر من این گفت‌وگو امکان‌پذیر است و هر دو طرف در این شرایط باید از فرصت استفاده کنند و وارد یک درگیری غیرمفید برای خود و منطقه نشوند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر هیچ گونه میانجیگری وجود ندارد و دلیل سفر من به آمریکا میانجیگری نیست.

روزنامه العرب چاپ لندن پیش از این اعلام کرد که تهران از یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان درخواست کرده است تا کشورش میان ایران و آمریکا میانجیگری کند و او بعد از واشنگتن به تهران سفر خواهد کرد.

آصفی: ترامپ اول تکلیف تندروهای کاخ سفید را مشخص کند

سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات شب گذشته دونالد ترامپ مبنی بر این‌که آماده است بدون پیش شرط با ایران مذاکره کند، تصریح کرد: در راستای تحقق این موضوع ابتدا باید ترامپ تکلیف خود را با تندروهای کاخ سفید از جمله جان بولتون و پمپئو مشخص کند.

«حمیدرضا آصفی» با بیان این‌که پیش از این از آمریکا در مورد ایران صداهای مختلفی می‌شنیدیم، چنان‌که دموکرات‌ها یک موضع می‌گرفتند و جمهوری‌خواه‌ها موضع دیگری و در واقع صدای واحدی از آمریکا بیرون نمی‌آمد، اظهار کرد: اکنون می‌بینیم که صدای واحدی از کاخ سفید در مورد ایران نیز بیرون نمی‌آید.

وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا پس از صحبت‌های ترامپ در مورد مذاکره واشنگتن و تهران، تصریح کرد: لازم است که ترامپ ابتدا تکلیف خود را با تندروهای کاخ سفید مشخص کند. بولتون و پمپئو دنبال ماجراجویی هستند. این در حالی است که آقای ترامپ صحبت از مذاکره با ایران می‌کند. ما درواقع در درون کاخ سفید یک سردرگمی مشاهده می‌کنیم و بهترین راهنمایی برای آقای ترامپ اگر واقعا به دنبال مذاکره با ایران است، این است که افراد تندرو را از خود دور کند، چون اولین مانع برای این موضوع افرادی چون پمپئو و جان بولتون هستند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان همچنین در ادامه تصریح کرد: از دیگر سو، باید ترامپ تکلیفش را با خودش مشخص کند. او استاد تخریب توافقات است چنانکه دیدیم برجام را زیر پای گذاشت و نقض معاهده پاریس، توافقات صورت گرفته با ناتو و ... از جمله توافقات دیگری است که ترامپ زیر پای گذاشته است. درواقع مسأله این است که ترامپ باید تکلیف خود را با مواضع متفاوتی که در پیش می گیرد، مشخص کند.

این دیپلمات پیشین کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: آقای ترامپ باید بتواند تعهد دهد که اگر با ایران توافقی کرد به آن توافق متعهد باشد. به نظر من آقای ترامپ قبل از این‌که منتظر واکنش ایران باشد، باید به این سه نکته بپردازد و بتواند جواب قانع کننده‌ای در ارتباط با این موارد برای افکار عمومی ایران داشته باشد.

آصفی افزود: نمی‌شود که دولتی ملت ایران را تحت فشار قرار دهد، بی‌ادبی کند و بعد از این اقدامات صحبت از مذاکره کند. آقای ترامپ باید در ابتدا پاسخ قانع‌کننده‌ای به این مسائل بدهد.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان در پایان گفت: اکنون عملکرد کاخ سفید، راه را برای گفت‌وگو و مذاکره بسته و این مسائلی است که باید ترامپ فکری برای آن بکند.

واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به پیشنهاد ترامپ: اختلافات ایران و آمریکا تصنعی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است، از آنجایی که ارتباط میان ایران و آمریکا بر اساس اطلاعات دروغ شکل می گیرد، لازم است خط قرمز ارتباطی میان این دو کشور باشد تا تصاعد بحران نداشته باشیم.

حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به اعلام ترامپ مبنی بر آمادگی برای مذاکره با مقامات ایران، گفت: آمریکایی ها همواره در دوران عهدشکنی هایی علیه ایران داشته اند اما حتی در اوج این عهدشکنی یعنی در زمان خروج از برجام نیز موضوع مذاکره را مطرح می کنند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشورهای ثالث زمام دشمنی ایران و آمریکا را در اختیار گرفته اند، عنوان کرد: شخص ترامپ می داند بزرگ ترین ضربه را به دیپلماسی زده، چرا که تابوی مذاکره میان آمریکا و ایران در جریان مذاکرات هسته ای که در سطح وزرای خارجه بود، شکسته شده بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کشورهای ثالث دشمنی میان ایران و آمریکا را شکل داده و بهره آن را می برند، اظهار داشت: ایران و آمریکا دو قدرت منطقه ای و جهانی هستند که حداقل موضوع مهم این است که نیازمند یک خط قرمز برای مذاکره هستند که مانع تصاعد بحران میان آنها شود.

فلاحت پیشه ادامه داد: در حال حاضر بحران ها و اختلافات میان ایران و آمریکا به گونه ای است که بیشتر مصنوعی افزایش یافته، چون بسیاری از موارد مطرح از سوی آمریکا مبتنی بر اطلاعات دروغ است لذا در این شرایط هیچ یک از دو طرف راهبردی برای جنگ یا مذاکره ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه در پاسخ به این که آیا جمهوری اسلامی نباید ورود مجدد به برجام را پیش شرطی برای مذاکره قرار دهد، ابراز داشت: اعتقاد ما بر جدا بودن موضوع برجام جداست و این توافقنامه را یک رژیم بین المللی جدا به لحاظ حقوقی و بین المللی می دانیم و حتی اروپایی ها در این زمینه بیش از ما برای حفظ آن مصمم هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: تا زمانی که آمریکایی ها از موضع زور، موضوع مذاکره را مطرح می کنند عملا مذاکره ای شکل نمی گیرد و این به آن دلیل است که هیچ یک از دو طرف راهبردی برای جنگ و مذاکره ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ایران و آمریکا حتی در شرایط بحرانی باید خط قرمز ارتباطی میان خود را حفظ کنند تا بحران شدت نگیرد.

مطهری: زمان خوبی برای مذاکره نیست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون زمان مناسبی برای مذاکره با آمریکا نیست، زیرا با خواری و تحقیر همراه است.

علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در خصوص پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران، اظهار داشت: وضعیت فعلی برای وارد شدن به مذاکره با آمریکا مناسب نیست، زیرا توام با ذلت و خواری است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر ترامپ از برجام خارج نشده و تحریم‌ها را علیه ایران برقرار نکرده بود، به نظر من وارد مذاکره شدن با آمریکا اشکالی نداشت همانطور که بهتر بود در زمان اوباما با آمریکا رابطه برقرار می‌کردیم و حتی وارد مذاکره هم می‌شدیم ولی آن فرصت را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه اکنون مذاکره با آمریکا توام با خواری و تحقیر است و فعلا مذاکره با آمریکا مناسب نیست، افزود: اصل مذاکره را قبول دارم زیرا اصل مذاکره در شرایط مناسب و عادلانه می‌تواند مفید باشد.

مطهری ادامه داد: البته مذاکره غیر از رابطه است، ممکن است رابطه برقرار کنیم برای اینکه تسهیلاتی برای اتباع ایرانی در آمریکا و غیره ایجاد کنیم ولی مذاکره یعنی اینکه می‌خواهیم در رابطه با مسائل مختلفی توافق کنیم، این‌ها دو مسأله است که باید در جای خودش بررسی شود.

بهتر بود در دوره ریاست جمهوری اوباما بسیاری از مسائل بین ایران و آمریکا را حل می‌کردیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست و بهتر بود که در دوره ریاست جمهوری اوباما بسیاری از این مسائل را حل می‌کردیم.

البرادعی: مدل کره شمالی درباره ایران پیاده شدنی نیست

مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار پیامی به اظهارات «دونالد ترامپ» در خصوص آمادگی برای دیدار با رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.

«محمد البرادعی» مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در این پیام که در توئیتر منتشر شده خطاب به ترامپ می نویسد: تو نمی توانی قراردادی را که همه معتقدند توافق با ارزشی بوده، از بین ببری، آن کشور را تهدید و رهبرانش را تحقیر کنی و بعد با حالتی تهاجمی خواستار مذاکره شوی. توافقات بر اساس اعتماد، احترام و مصالحه متقابل استوار هستند و نه ارعاب و تهدید. رویکرد شما در قبال کره شمالی نمی تواند مدلی برای ایران باشد.

خرازی: ترامپ عاشق ملاقات برای ملاقات است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران هم در واکنش به پیشنهاد ترامپ برای ملاقات با روحانی گفت: ترامپ عاشق ملاقات برای ملاقات است و به نتایج ملاقات‌هایش و سخنان متناقض خود چندان نمی‌اندیشد.

سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در واکنش به پیشنهاد ترامپ برای ملاقات با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: به نظر می‌رسد آقای ترامپ عاشق ملاقات است و به نتایج ملاقات‌های خود و سخنان متناقض خویش چندان نمی‌اندیشد.

وی افزود: ما با توجه به تجربه تلخی که از مذاکره با آمریکا و نقض مکرر تعهدات دولت مردان آن داشته‌ایم طبیعی است که ارزشی برای پیشنهاد وی قائل نباشیم.

خرازی خاطرنشان کرد: ترامپ باید قبل از هر چیز خروج آمریکا از برجام را جبران کند و نشان دهد که برای تعهدات اسلاف خود و قوانین بین‌المللی احترام قائل است.

طعنه مذاکره کننده ارشد آمریکایی به درخواست ترامپ برای گفت‌وگو با ایران

ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر آمادگی او برای دیدار «بدون پیش‌شرط با ایران» واکنش‌ طعنه‌آمیز مذاکره‌کننده ارشد واشنگتن در گفت‌و‌‎گوهای برجام را به دنبال داشت.

در ادامه واکنش‌ها به اظهارات تازه رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران، معاون وزیر خارجه آمریکا در دولت «باراک اوباما» به او توصیه کرده به جای تلاش برای دیدار با همتای ایرانی، بار دیگر به اجرای برجام متعهد شود.

«وندی شرمن» که از زمان آغاز به کار دولت دونالد ترامپ، منتقد مواضع سیاست خارجی دولت او به ویژه در زمینه ایران و برجام بوده، به اظهارنظر او مبنی بر آمادگی‌اش برای دیدار بدون پیش شرط با ایران واکنش نشان داد و تصریح کرد: «آقای رئیس‌جمهور، شاید ایران یک پیش‌شرط داشته باشد».

از نظر این مقام سابقِ ارشد آمریکایی، پیش‌شرط ایران پایبندی مجدد آمریکا به برجام است؛ توافقی که ترامپ به رغم تعهد واشنگتن به آن، ۱۸ اردیبهشت سال جاری به بهانه‌های واهی از آن خارج شد.

شرمن پیش‌شرط ایران را «بازگشت (آمریکا) به جامعه بین‌المللی در حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک» خواند و مدعی شد که با برجام، «می‌توان اطمینان حاصل کرد ایران با آن هرگز به سلاح اتمی دست نمی‌یابد».

معاون «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین تلویحا به دیدار رئیس‌جمهور این کشور با همتای روس اشاره و انتقادها درباره این دیدار را تکرار کرد.

او گفت: «شاید (ترامپ) خواهان گرفتن یک عکس یادگاری با ارائه جزئیات کم درباره آن، این بار در تهران باشد؟ واقعا اینطور است؟»

ناطق نوری: پیشنهاد ترامپ برای گفت‌وگو را بررسی کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اعتقاد دارد که ایران نباید ابتدا به ساکن پیشنهاد مذاکره رئیس جمهوری آمریکا را رد کند. لازم است این موضوع با تامل و در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد.

«حجت السلام و السلمین علی اکبر ناطق نوری» در حاشیه بازدید از اتاق خبر ایرنا درباره پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با جمهوری اسلامی ایران گفت: اصل قصه و چنین چیزی منفی نیست و پیش بینی هم می شد و می شود، نوع خلقیات آقای ترامپ هم همین است.

وی ادامه داد: ترامپ اول توپ های محکمی را می زند و با توپ پر می آید، اگر مقابلش مرعوب شوند و جا بزنند، ادامه می دهد، ولی اگر ببیند آن طور نیست خیلی سریع نظرش عوض می شود و سناریوی بعدی را پیدا می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ابتدا به ساکن ما نباید مذاکره را رد کنیم و بگوییم بیخود کرده است؛ باید تأمل داشته باشیم و دستپاچه نشویم، ذوق زده هم نشویم که ترامپ از همین ذوق زدگی ممکن است سوء استفاده کند، ممکن است ما را تست باشد.

وی اضافه کرد: مسئولان ذیربط باید با تدبیر و درایت موضوع را رصد کنند. در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار بگیرد و نهایتا با توجه به موخراتی که شاید داشته باشد، ببینند چگونه عمل کنند.

ناطق نوری گفت:نباید همین طوری این پیشنهاد را رد کنیم که بگویند ایران به دنبال خشونت و جنگ است و متهم نشویم از این طرف هم ذوق زده نشویم باید به عنوان یک موضوع از طریق مسئولان ذیربط مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و بعد تصمیم گیری شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سفر یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به آمریکا و انتشار برخی اخبار درباره احتمال سفر وی به تهران در روزهای آینده و اینکه آیا عمان برنامه ای برای میانجی گری بین دو طرف دارد، گفت: ممکن است این گونه باشد، چون عمان این سابقه را دارد، در برجام هم عمان پیشقدم بود.

ناطق نوری اظهار داشت: ممکن است سفر وزیر خارجه عمان به آمریکا و بعد ایران باشد، احتمال دارد با توجه به پیشینه ای که دارد به دنبال چنین برنامه ای باشد.

واکنش رسانه های عربی به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران

رسانه های عربی زبان به صورت وسیع، تمرکز خود را معطوف به جمله دیدار بدون پیش شرط ترامپ با روحانی کردند. تارنمای روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن، بامداد سه شنبه نوشت: رئیس جمهوری آمریکا با اعلام این که وی آماده است بدون پیش شرط و هر زمانی که مسئولان ایرانی بخواهند، با آنان دیدار کند، روحانی را غافلگیر کرد.

این روزنامه افزود: ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی با «جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا گفت: ایرانی ها اگر بخواهند با آنان دیدار می کنم. اما نمی دانم که آیا آنان آمادگی این کار را دارند.

این روزنامه که دیدگاه مسئولان سعودی را بازنشر می دهد، افزود: اگر مسئولان ایرانی مایل باشند، بدون پیش شرط در هر زمانی که بخواهند، با آنان دیدار می کنم.

وی افزود: من حاضرم با هر کسی دیدار کنم، به نشست و جلسه ایمان دارم، به ویژه زمانی که خطر جنگ وجود داشته باشد.

شبکه خبری اسکای نیوز امارات

شبکه خبری اسکای نیوز امارات که معمولا موضع مقام های ابوظبی را بازنشر می دهد، در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با مقام های ایرانی گزارش داد: ترامپ پیام بازدارنده جدیدی برای ایران فرستاد.

اسکای نیوز به نقل از خبرنگاران خود مدعی شد، ترامپ در گفت و گو با جوزپه کونته گفت: من با جناب نخست وزیر بر این مسأله توافق کردیم که ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد.

شبکه خبری المیادین

شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین گزارش داد: ترامپ آماده است بدون پیش شرط با روحانی دیدار کند، ولی تهران خواستار بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای است.

المیادین سخنان مشاور سیاسی رئیس جمهوری را نیز بازنشر داد و نوشت: «حمید ابوطالبی» مشاور رئیس جمهوری ایران در واکنش به سخنان ترامپ از وی خواسته است به توافق هسته ای بازگردد، به ملت ایران احترام بگذارد و از خصومت با تهران دست بردارد.

پایگاه فلسطینی عرب 48

پایگاه فلسطینی عرب 48 نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفت، آمادگی دارد بدون پیش شرط با حسن روحانی همتای ایرانی اش دیدار کند.

عرب 48 به نقل از ترامپ افزود: ایرانی ها شرایط سختی دارند. وی آمادگی دیدار با آنان در هر زمانی را دارد، این مذاکره برای آنان، برای آمریکا و برای همه خوب خواهد بود و این گفت و گو بدون پیش شرط انجام خواهد شد.

پایگاه مغربی «احدث»

پایگاه مغربی احدث نوشت: به نظر می رسد، تنش اخیر میان آمریکا و ایران در هفته های اخیر، نتیجه داد، به گونه ای که دونالد ترامپ اعلام آمادگی کرد، در هر زمان آماده دیدار بدون پیش شرط با ایرانی هاست.

البته مقامات تصمیم گیر کشورمان، هنوز پاسخ و موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقاضای ترامپ برای مذاکره با رئیس جمهور و مقامات ایرانی اعلام نشده است، اما به نظر می رسد همانطور که برخی از مقامات کشورمان گفته اند، این پیشنهاد در نهادهای ذیربط بررسی و در نهایت پاسخ جمهوری اسلامی اعلام شود، پاسخی که احتمالا از سوی ایران با لزوم بازگشت آمریکا به برجام به عنوان پیش شرط هر نوع مذاکره و گفت و گویی مطرح و در نهایت برای آمریکایی ها ارسال شود. مذاکره کننده ارشد سابق آمریکا نیز در سخنان خود به این مسأله اشاره کرده و مشاور رئیس جمهور کشورمان هم این مسأله را یادآور شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰۱
ایران برجام را پذیرفت که از تحریم خارج شود پس منطقی تر ایمه که خواستار این باشم که د رصورت مذکره تحریمها معلق شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
اول رفع تحریمها بعد مذاکره مجدد مستقیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
مذاکره فقط به نفع ژ«ن های خوب بس منافع مملکت بچسبید چرا ما وقتی چهل درصد اقتصادمون با چین هست با پول چین کار نمیکنید چرا کره شمالی ارزش پولش سقوط نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
ترامپ در کتاب «هنر معامله» می‌گوید: در مذاکرات باید اول به حریف ضربه زد بعد کنترل مذاکره را به دست گرفت!؟

پس معلوم است این ترامپ غیرقابل اعتمادتر از قبلی هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
آمریکا اول به برجام برگردد، بعد دنبال مذاکره باشد
برجام ۲ در راهست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
انشاالله
فعلا اوضاع گرانی مقامات را گرفتار کرده
دمکراتها مخالف مذاکره ایران با ترامپ هستند
جنگ قدرت دوحزب باعث گرفتاری ایران شده است .شرط گذاشتن برای مذاکره صحیح نیست فقط مسئله کشدار می شود
پاسخ ها
ایران دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
وحشت در اردوگاه عربستان و امارات
عجب!پس صحبتای ترامپ از روی ترس از صحبتای سردار بوده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
پ ن پ به عشق لبخندهای ظریفه
چرا با کلمات و مردم بازی میکنین بابا جون مدیران قند تو دلشون آب شده
سلام
بهر حال نمی شود تا ابد اینطور کشورداری کرد.حال که شرایط اماده است پس چرا مذاکره نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
تا ابد نباید غرب پرست بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
از مذاكرات با امريكايي ها در برجام چه حاصل شد كه اين دفعه چيز بيشتري بايد حاصلمان شود؟
بهتر است مديران كشور عوض شوند تا اوضاع داخلي بهبود يابد
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
غرب پرست بودن بهتر از شرق پرست بودنه که به مردم خودشونم رحم ندارند و در تاریخ هم به ما رحم نکردند , ضمن اینکه قدرت متحدین و و پیشرفت آنها را با متحدین شرق که یک مشت بدبخت هستند مقایسه کن
برجام به جاي خودش مهمه و بايد پابرجا بشه ولي دلار 1000 تومني رو هم بزنيد تنگ شروطتون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
این قیمت مال ریاله ، دلار که مشکلی نداره،
برجام فقط به سود اروپایی ها بود و عملا سر امریکا بی کلاه موند.... همون اوایل توافق اگه یادتون باشه یه سری شرکت امریکایی میخواستند به ایران بیان که دیدید بعضیا تو داخل چه واکنش تندی نشون دادن و نذاشتن این اتفاق صورت بگیره و از نطفه خفه کردن....... بعدم که دیدید که یه تاجری مثل ترامپ که اومد روی کار فهمید این وسط چه کلاهی سر امریکا رفته و از توافق خارج شد.... الان شما انتظار دارید امریکا دوباره به برجام برگرده؟؟.. .. تنها راهش اینه مستقیما ایران و امریکا گفتگو کنن و اصلا اروپا رو درگیر نکنن... همین که ایران با امریکا مشکلاتشو حل کنه انگار با کل دنیا مسایلشو حل کرده..
پاسخ ها
محمدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
یه کوزه پیدا کن بذار روش ابش و بخور
عزیزم تحریم کاتسا که لغو نشده بود شرکت های امریکایی بیان ایران
این تحلیل های صد من یه اردک رو از کجا جور میکنی میگی
ناشناس
| Malaysia |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
منظورت از یه سری شرکت آمریکایی مک دونالد و کی اف سی هست نه؟ بابا برو خدا روزی ات را یه جای دیگه حواله کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
منظورت از یه سری شرکت آمریکایی شرکتهای چیپس و پفکه امریکاییه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
مگه قرار داد با بویینگ نبستیم واسه 100 تا هواپیماحالا تو باهوش بگو بویینگ امریکاییه یا مال جیبوتیه؟
پیشنهاد :

با مذاکره با آمریکا یه تودهنی به اسرائیل عربستان و اماراتی ها خواهیم زد

اقتصاد ایران - توان مقابله با آمریکا رو نداره - این واقعیت رو قبول کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
وقتی امریکا نوکر اسرائیل همه این بازی ها و دعوا های زرگری امریکا اسرائیل باور نکن یعنی وقتی عربستان پونصد میلیارد دلار به امریکا میده میاد برای بیست میلیارد دلار خودش بکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
خداوند وعده پیروزی رو به شرط ایستادگی و مقاومت داده نه کرنش و سستی در مقابل فرعون ها.
امیدوارم معامله نشه والا همه بدبختیم
ذلت وخواري را دلالها و... كه افتادن به جون دلار وسكه ومواد براي ايران اوردن
اقای ظریف باهوشند فهمیده اند که هیچ کاره اند و البته بهترین کار هم همین است باید مذاکره را به گروه دیگر بسپارند که بعدا کیهان و بقیه حضرات مدعی نشوند و بلایی که سر برجام اوردند را سر این یکی نیاورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
ننگ پذیرش برجام تا ابد بر پیشانی مسولان خواهد ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
بلا رو تفکر خوشبین و شیفته بی قید و شرط برجام آورد .ای کاش نکاتی را که منتقدان میگفتند رو لااقل در نظر می‌گرفتیم تا حالا مجبور به فرار رو به جلو نباشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
احسنت . این بار دلواپسان مذاکره کنند که بعدش موشک پرتاب نکنند .
فرصت گفت و گو می دهند و اگر نشد با بهانه دیپلیماسی جواب نمی دهد جنگ خواهند کرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
اگر می توانستند جنگ می کردند
این تیترت منو کشته.پیش شرط ایران.انصافا یکم واقع بین باشید و یه نیم نگاهی به وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه بندازید
آقا به نظر من هیچ پیچ شرطی نمی خواد، حالا که باب مذاکره باز هست شیرجه بزنند توی استخرو مردم رو از این بدبختی نجات بدهند.
همین که افکار عمومی دید تابو شکنی شده و می شود اسم مذاکره را هم آورد، قیمت دلار و سکه چند ریالی کاهش یافت!! اینه نشونه های خوبیه خداییش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
خدایش قبل خروج امریکا از برجام دلار شیش تومن شده بود
بابا جون مادرتان مذاکره وتوافق کنید قال قضیه را بکنید بخدا ملت دارند از بین می روند بداد مات برسید؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
ببخشید اشتباهی منفی دادم، ده تا مثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
مذاکره فکرکدی اینا سریع مذاکره میکنن نه سه سالی طول میدن تا قشنگ تو تحریم مارا اذیت کنن
آن موقع که ترامپ مدام تهدید به خروج از برجام میکرد چرا کاری نکردید؟ الان بفکر افتادید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
منطق زور
ديديم كه
چرا خبرهای شبکه های خبری این همه با هم در تضاده. الان برین به شبکه ام اس ان نیوز می بینین که تیتر زده"ایران مذاکره با امریکا رو رد کرده و آن را بی ارزش و خفت بار خوانده"! واقعا کدوم خبر درسته خبر شما یا اون ها؟!
همین کلاس گذاشتنها هم زمان جنگ بود . وقتیکه همه کشورهاگفتن بیایین صلح کنین و
عراق هم غرامت میده
قبول نکردند

حالا هم شده قضیه کلاس گذاشتن
بهتره که بشینیم حرف بزنیم
و به جامعه جهانی بفهمونیم که
ایران و ایرانی منطقی هستش
و اون ترامپه که لجبازه
پس باید رفت و حرف و مذاکره کرد



در ضمن نابودی میلیونها خانواده ایرانی در زیر فضار تورم و ارز و دلار و رکود و اعتصابات و .... هم فراموش نشه
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
اين مطالبي كه شما فرموديد خيلي هم خوبه
درسته ترامپ شرطی برای مذاکره اعلام نکرده ولی بهتره اول برای مذاکره مستقیم با آمریکا رفراندوم برگزار کنیم تا دیگر بعد از آن حرف و حدیثی نباشد.
آقا صدای منفی باف هارو ساکت کنید بذارین به خیر بگذره.!!
اتفاقا با این پیش شرط
توپ به زمین آمریکا و ترامپ انداخته میشود
درست است ما باید بگوییم آمریکا تعهداتش در برجام را انجام دهد خصوصا ارتباط بانکی برقرارشود بعد ما به مذاکره مجدد فکر میکنیم
ملت سر افراز مسوول ناکارامد
پیش شرطهای ایران برای گفتگو با دولت آمریکا 1-بازگشت آمریکا به برجام وعذرخواهی رسمی دولت آمریکا 2- رفع کلیه تحریمهای بانکی وهسته ای واقتصادی 3-بازگرداندن کلیه دارایی ها واموال ایران 4- رفع تهدیدها واقدامات براندازانه 5- پرداخت خسارت بابت 60 سال اقذامات خصمانه علیه ایران و....
یعنی اقای دکتر ظریف یا میباید میرفتند مشهد یا جواب ترامپ رو میدادند؟ دو تا باهم امکان پذیر نبودند؟ اقای دکتر ظریف تواناییشون خیلی بالاتر از این حرفاست.
جناب مطهری فعلا اجازه بدین دلار برسه به بیست تومن بعد فرصت برای مذاکره مناسب تر خواهد شد.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
هنوز براي مذاكره زود است
دوست عزيز سگ زرد برادر شغال هست ؛ فارغ از هرگونه تعصب و با انصاف نگاه كنيم ، حداقل در يكصد سال اخير و حتي بيشتر از آن انگليس آمريكا كه در ايران حضور داشتند چه گلي سر اين كشور زدند ؟؟؟
عزيزان ، بله ؛ ارتباط با دنيا خوب است ولي علت اصلي مشكلات كشور ما بعضي از مسئولان ناکارامد است
پیش شرط؟؟؟؟؟؟؟
اگه اونقدر زور ما زیاده چرا ما امریکا را تحریم نمی کنیم!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر به آدم معمولی هم بگی باید چیکار کرد قطعا میگه به جای دشمنی با دنیا با توجه به شرایط بد اقتصادی و اجتماعی جامعه بهتره که با آمریکا مذاکره کنیم حتی اگر به قل شما عهد شکنی هم کرده باشه یه توافق خوب بهتر از بدبخت شدن مردمه.. یادتون نرود که مردم از همه بی اعتماد هستند و اگر خواهان آرامش هستید باید به خواست مردم احترام بگذارید.
اف بی آی میگه پوتین در انتخابات آمریکا دخالت کرد یعنی پوتین داره ترامپ رو کنترل میکنه و ترامپ آمریکا رو .یعنی به قولی اگه پوتین راضی به مذاکره آمریکا با ایران بشه به منتخبش یعنی ترامپ چنین دستوری میده ولی به نظر من منافع روسیه اکنون در این راستا نیست که ایران و آمریکا به هم نزدیک بشن پس پمپئو یا ژنرالهای ارتش امریکا با تهدید ایران مواضع روسیه رو بنام مردم امریکا مطرح خواهند کرد و بدون توجه به خیزش گرسنگان وال استریت بر طبل خود خواهند کوبید هیچ حسابی برای خواسته های اکثریت مردم آمریکا نخواهند کرد و خواسته های روسیه رو بنام مردم آمریکا مطرح و پشت شعارهای عوامفریبانه پنهان خواهند کرد
دنیای امروز متکی به تعاملات و همکاری های دوجانبه و چند جانبه است . ما نیاز به دارو و تکنولوژی و صنایع مدرن و احترام جهانی داریم آمریکا هم یک کشور بزرگ و قدرتمند و پیشرفته است . کشورهای همسایه به ویژه اعراب از فضای تقابلی بین ایران و آمریکا سوءاستفاده فراوانی کرده اند و خسارتهای زیادی به ما زده اند ما به بسته شدن رشد نمی کنیم بلکه اگر نیاز به رشد و دیده شدن داریم باید با دنیا در ارتباط باشیم فرزندان امروز ما به خاطر نبود دارو و گرانی و فقر و بیکاری و..... ما ها را نخواهند بخشید . مطمئن باشید
به نظر من نباید با آمریکا مذاکره بشه مگر برجام سودی برای مردم ایران داشت؟ سود برجام فقط ۳۰۰۰ گرین کارت برای آقازاده ها و باز شدن دست اختلاس گرها و سرازیر شدن پول به کشورهای دیگربود چی نصیب مردم ایران شد؟ مذاکره بشه تا دوباره اختلاس گرها چند سال فرصت اختلاس داشته باشند ؟ اتفاقا مردم ایران اکثرشون منطقی که فکر کنند موافق مذاکره نیستند چون مذاکره تضمین ادامه این شرایط فاجعه بار برای مردم ایرانه بگذارید کار به رودررویی و جنگ بکشد مرگ یک بار شیون یک بار .
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
حرف حق جواب ندارد
تولیت آستان قدس رضوی!!!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
بفرماييد امپراطوري خراسان
به نظر من سخنان مسئولین که در تابناک قید شده بسیار صیحی است و باید اول در سازمان ها و مجالس و با حضور رهبر تجزیه و تحلیل شود و بعد به این پیشنهاد سخیف آقای ترامپ جواب داد. اصولا یک مذاکره بخصوص در این شرایط ایران اسلامی و خاورمیانه پندار مطلوبی می باشد که انشاالله بنا به سوره شورا در قرآن کریم نتیجه ای پربار خواهد داشت. الله اکبر
امریکا خیلی زرنگ ه اول قیمت دلار سه برابر کرد یعنی قیمت همه چیز حالا میگه بیا مذاکره تا از خشم ایران در امان باشه انگار یکی شمارا بزنه بعد که عصبانی میشید بگه بیا صحبت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
همين زرنگى رو در جنگ هم داره
انتخاب با شما
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
تحليل گر عزيز ارتباط دلار و آمريكا را خوب آمدي
واکنش اسرائیل به گفته های ترامپ برای مذاکرات بدون پیش شرط
از سوی دیگر یک مقام اسرائیلی گفت که کشورش در ارتباط با ایران "در ارتباط دائم" با دولت آمریکاست.
این مقام، که اظهارات او بدون ذکر نامش نقل شده، تاکید کرد: "مقام های ارشد آمریکایی گفته اند که در سیاست سختگیرانه آنها در مورد ایران هیچ تغییری رخ نداده."
واکنش عجولانه پمپئو
ساعاتی پس از سخنان آقای ترامپ مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، شرایطی را برای چنین مذاکراتی تعیین کرد و در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌بی گفت که "ما این موضوع را پیشتر مطرح کرده‌ایم که رئیس جمهوری مایل به ملاقات با دیگران برای حل مشکلات است" اما افزود که برای موفقیت در چنین مذاکراتی، شرایطی هم وجود دارد.
اخه چی از مذاکره بهتر میرویم چندوقتی تو هتل های سویس و قدمی میزنیم وموشکی و ماهواره سازی رو هم میزاریم تنگ هسته ای میدیم میره قالش کنده میشه تا بقیه اش هم خدا کریمه
ماباید مشکلمان را مستقیما با امریکا بر طرف کنیم بدون واسطه هیچ کشوری ایران قدرت منطقه ای هستیم .امریکائیها قدرت ایران را باور دارند کشورهای کوتوله این وسط مزاحم هستند
ما اگه با پیش شرط هم مذاکره کنیم باختیم . چون وقتی که برجام رو امضا کردیم دیگه مذاکره معنا نداره .
من یه هشدار بدم
هر کی بخواد با امریکا مذاکره کنه با ملت انقلابی طرفه
مذاکره با امریکا خط قرمز ملت ایرانه
ما از فقر و گشنگی و بیکاری و بیماری و همه چیز بمیریم بهتره لبخند مسئولین خودمون در کنار اجنبی ها رو ببینیم
پس غیرت اوایل انقلاب کجا رفته که به همین راحتی می گن ما بریم مذاکره کنیم
مگه با شیطانم میشه مذاکره کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
تو جیبت پره اخوی ، تو سیری ، ملت با آمریکا و هیچ کشور دیگه ای نمیخوان دشمنی کنن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
اين پول ها را خرج دوا درمان خواهي كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
شما بيجا ميكني از طرف ملت ايران صحبت ميكني
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
از خودت مایه بزار نه از ملت
ژست خوبیه واسه قبل از جنگ... اگر ایران وارد مذاکره بشه از آنجائیکه شرایط آمریکا را قبول نخواهد کرد، اگر هم وارد مذاکره نشود، خواهد گفت من طالب مذاکره بودم خودشان نخواستند.
جناب آقای مطهری، از شما بعید هست. همین الان هم وارد. مذاکره بشویم دیر هست. کاملن قبول دارم که الان مذاکره کردن از موضع ضعف می باشد اما ایا تضمینی وحود دارد که بعدن شرایط بهتری داشته باشیم؟تقریبن تمام نشانه ها بیانگر این هست که با این وضعیت روز به روز قدرت چانه زنی ایران کمتر و کمتر شده و امریکا در شرایط بالادست تری قرار میگیرد. مذاکرات باید در زمان اباما پس از توافق شروع میشد،
پالس ها را نخوندم.‌ در شرایط فعلی کوچکترین عقب نشینی مقابل ترامپ جنایتکار مساویست با مجلس ختم
احسنت به آقای دکتر ظریف
خانه پدر من 3 طبقه است و 2 طبقه اونم دست مستاجر بود و من هم مستاجر یکی دیگه .
خلاصه اینقدر من اذیت می شدم که به مادرم گفتم به چه قیمتی تو مستاجر گذاشتی تو خونه پدریمون و من هرچی پول در میارم باید هزینه کرایه به مردم را بدم در صورتی که خونه پدرم دو طبقش دست مستاجره خوب یکی را بیرون کن تا من بیام اونجا .تو حاظری من نابود بشم و تا خرخره تو قرض و بدهی بیفتم و بمیرم بعد تو بیایی گریه و زاری کنی . خوب حالا که شرایط خونه جوره چرا من استفاده نکنم خلاصه 6 سال خونه پدری موندم حالا هم صاحب خونه مستقلی هستم به حمد خدا
"ترامپ به هیچ کشوری حمله نخواهد کرد
او به دنبال افزایش رشد اقتصادی است و برای این منظور احتیاج به قیمت نفت پایین دارد، این احمق پس از درگیری لفظی با روحانی فهمید که قیمت نفت در حال بالا رفتن است در نتیجه شروع به کاهش تنش کرد
ایران نبایید حرف های این بچه لوس پولدار را باور کند"
هیچ سعادتی بدون رنج بدست نمی آید. همه کسانی که دم از مذاکره میزنند بدون تعارف یا پرچم تسلیم را بالا برده اند . راستی اجازه دهید اضافه کنم انهایی که برای ایران خواهند جنگید شماها نیستید. انها همچون کوه استوارند.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
خواب ديدي خوابت خوش
مذاکره با امریکا یعنی ما قدرت رو از دست نمی دیم
با نظر شما موافقم ، یک رفراندوم واقعی!
رفراندوم واقعی بلای جنگ خانمان سوز را از سر همه بدر میکند
کل مسائل کشور باید به رفراندوم گذاشته بشه .

آیا از نظر مردم مهم تر هم داریم ؟ پس خواهشاً در تمام مسائل رفراندوم بذارید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
مردم احساسی رای میدهند. بهتر است نخبگان تصمیم بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
دقیقا مثل امریکا که همه چیز با رفراندومه حتی نقض حقوق سیاهپوستان و دیکتاتوری کردن حکومت امریکا تنها در دست دو حزب
طوری گفتی که انگاری دموکراتها امریکایی نیستندوگفتی ایران مشکلاتش باامریکا حل کند برجام حل مشکل بود نه خروس قندی۰۰۰البته من بامرگ برکشورهامخالف بودم هستم خواهم بود امامیگوبم مرگ برترامپ ۰مرگ برصدام ووو حتی خداهم اینجوری حرف بنده هاش وقتی زیاد باسند اهمیت میدهد۰۰امریکا عهدسکن هست ۰البته اگر برجام راقبول کند ۰باید بااومذاکره کرد اگر برجام راقبول کند این پیش شرط ایران برای مذاکره هست درزمینه های دیگر ۰سفارت گردشگری وووو
شاید بهترین گزینه ،؟ پیشنهاد تعلیق یکسالهٔ تحریمهای امریکا علیه ایران باشد ،و مذاکرهٔ بدون پیش شرط برای حل اختلافات دوجانبهٔ ایران ،وامریکا ،که اگر اختلافات برطرف شد فبهی مراد ،و اگر امکان حل اختلافات نبود ،آنگاه ،اعلام خصومت بین دوکشور ایران ‌وامریکا ،و هر ایرانی که در امریکا باشد از آن پس خصم محسوب میگردد ،تنها ایرانی که میتواند در امریکا باشد حداقل تیم نمایندگی ایران در سازمان ملل باشد ،،،؟
باید کسی که گفت مذاکره فقط درباره هسته ای را عزل و محاکمه کرد
اقایان مطهری و فلاحت پیشه
آیا واقعا شما سیاستمدار هستید؟ این چه نوع صحبت کردن است؟ حداقل صحبت های وندی شرمن را بخوانید و تقلید کنید
مذاكره چيه؟
اين قرارداد تسليمه مثل ژاپن و المان ولى قبل از حمله و تخريب و تجزيه
انتخاب با ماست
چندین سال با آمریکا صحبت کردیم تا به توافق برجام رسیدیم ،ترامپ میگوید برگردیم به نقطه صفر با بازگشت همه تحریمها ،مرتیکه دیوانه است!
تابناک من یک تحلیل آنچنانی گذاشتم نذاشتی دلیلش چی بود.
واقعا چه نوابغی پیدا می شوند آمریکا با برجام مشکل داشت که از آن خارج شد حالا شما می گویید برای مذاکره به برجام برگردد؟؟؟؟؟؟ چی فکر کردین؟ فکر کردید در شرایطی هستید که شرط بگذارید؟ نه داخل رو دارید نه بیرون فقط باید امتیاز بدهید تا بمانید.
انجاهایی که نیاز به فکر خاصی ندارد باید سرعت عمل کردلفتش میدهیم
برای اقازاده و وزیرزاده فرقی نمیکنه
این پیش شرط که آمریکا اول باید به برجام برگردد مذاکرات را غیر ممکن می سازد زیرا تمام نمایش ترامپ مبتنی بر این بوده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس