بازدید 14043

تب داغ به چارمیخ‌کشیدن آقازاده‌های لاکچری

کد خبر: ۸۲۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 31 July 2018

انتشار فایل صوتی از برنامه رادیویی «پارک شهر» که در آن سید حسین حسینی، مجری برنامه از وضعیت زندگی لاکچری و اظهارات یک دختر فعال در حوزه مدلینگ در فضای اینستاگرام به خشم می‌آید، بازتاب‌های زیادی داشته است، به خصوص اینکه آن دختر عروس یک آقازاده به شمار می‌آید.

سید حسین حسینی در گفت و گو با «جوان» درباره اظهاراتش در آن برنامه و رویکرد انتقادی نسبت به تجملگرایی در کشور، توضیحات بیشتری داده است.

آیا بعد از آن سخنان در برنامه رادیویی، برخوردی از سوی سازمان صداوسیما با شما شده است؟

هنوز که صحبتی نشده البته سازمان هم اینگونه نیست که مثلاً شنبه اتفاقی بیفتد و روز یک‌شنبه تذکر بدهد. معمولاً فرایند تذکر، یک بوروکراسی دارد که چند روزی طول می‌کشد. باید این را هم در نظر گرفت که رسانه چقدر می‌تواند سعه‌صدر داشته باشد و مدیران رسانه ملی نیز قطعاً با شرایط جامعه آشنایی دارند.

خیلی از مردم شاید تنها اجرای شما را به واسطه همان فایل صوتی شنیده‌باشند، آیا پیش از این نیز در برنامه به نقد فضای زندگی تجملی و اشرافی‌گری آقازاده‌ها و برخی مسئولان پرداخته بودید؟

من مدت‌ها است که مجری برنامه صبحگاهی «پیک بامدادی» رادیو هستم و از ابتدای راه‌اندازی برنامه «پارک شهر» در رادیو تهران نیز افتخار همکاری با آن برنامه را دارم. باید بگویم رویکرد ما در این برنامه بر اساس یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مبارزه با اشرافی‌گری، مال‌اندوزی و زندگی لاکچری است. ما پیش از این نیز بار‌ها در رادیو تهران و پیک بامدادی درباره مصادیق اشرافی‌گری، گزارش تهیه کرده‌بودیم. اتفاقاً مردم بسیار بیشتر از ما نسبت به این موضوع‌ها حساسند و در شرایط فعلی جامعه و وضعیت اقتصادی کنونی، درخواست‌ها از ما برای پرداختن بیشتر به این موارد زیادتر هم شده است.

شما می‌توانید مثل خیلی از برنامه‌های دیگر، اول صبح برای مردم جوک بگویید و موسیقی پخش کنید، چرا سراغ چالشی مثل اشرافی‌گری رفتید؟

به نظرم کل رسانه ملی باید در مبارزه با اشرافی‌گری و ایجاد شفافیت، بسیج شود. مقام معظم رهبری می‌فرمایند مبارزه با مفسدان در هر سطحی باید انجام شود، این پیام به آن معنا است که در مبارزه با مفاسد، آدمی فرا قانونی در کشور نداریم و فساد در هر کجا باشد باید با آن برخورد شود. البته منظورم این نیست که حتماً کسانی که در برنامه پیرامون‌شان صحبت شد، حتماً مفسد اقتصادی‌اند!

ولی خب در برنامه صحبت‌های آن خانم پخش شد و بعد شما عصبانی شدید!

اگر دقت کنید خطاب من عروس آقای سفیر نبود و فعل جملاتم را جمع بستم. انتقادم به این بود که چرا به تولید داخلی و کارگر ایرانی توجه نمی‌شود، حق کارگر ایرانی این است که بمیرد؟! در اینجا باید از شهامت محمد بخشایش، تهیه‌کننده برنامه که از بچه‌های ارزشی صداوسیما است، تشکر کنم که گذاشت تا آخر حرف‌هایم را بزنم. ما در چارچوب دستورات سازمانی که منتج‌شده از فرامین رهبری است، فعالیت می‌کنیم و تا جایی که توان داریم باید به نقد فاصله طبقاتی بپردازیم.

گروهی می‌گویند که صداوسیما نباید در موضوع مبارزه با مفاسد وارد مصادیق شود، با این حرف موافقید؟

تا امروز که کلی‌گویی شده چه نتیجه‌ای داشته است؟ اصلاً کلی گفتن نمی‌تواند تأثیری داشته باشد. حتی وقتی به صورت کلی از دولت انتقاد کنیم، خدمات دولت به مردم را نادیده گرفته و در اصل ظلم کرده‌ایم. تا وارد مصادیق نشویم نمی‌توانیم درمان کنیم. شما وقتی مصداق را می‌گویید هم مردم متوجه می‌شوند چه مشکلی هست، هم کسانی که مسئول هستند مطلع می‌شوند و در نهایت اگر مفسدی وجود داشته باشد می‌داند که دیده شده‌است و مثل قبل در امنیت نخواهد‌بود.

انتقاد‌هایی که در برنامه داشته‌اید، منجر به یک نتیجه ملموس نیز شده است؟

در دوره مدیریت آقای سیف در بانک مرکزی، قرار بود نرم‌افزاری برای نظارت بر عملکرد بانکی و تراکنش‌ها به کار برده شود که برنامه‌ای خارجی و متعلق به امریکا بود. ما در پیک بامدادی نسبت به آن اطلاع‌رسانی کردیم. با آنکه گفته می‌شد نرم‌افزار متعلق به بخش خصوصی در امریکا است، ولی هر دیتایی که از ایران خارج شود، حتماً مورد توجه و رصد دولت امریکا قرار می‌گیرد و می‌توانست به امنیت ملی ما ضربه بزند. خوشبختانه با اطلاع‌رسانی ما درباره ماهیت آن نرم‌افزار به کار‌گیری آن منتفی شد.

واقعاً چرا در آن لحظه عصبانی شدید؟

این را باید توضیح دهم که اصولاً از نظر اسلام هم ثروتمند بودن به خودی خود امر نکوهیده‌ای نیست، بلکه همان طور که رهبری نیز تأکید کرده‌اند تولید ثروت به تنهایی یک ارزش است. چون به خاطر آن حتماً چند نفر سر کار می‌روند و اشتغال ایجاد می‌شود، اما مشکل در این است که برخی‌ها به ثروتمند‌بودن تفاخر می‌کنند و می‌گویند مردم ببینید ما در چه وضعی هستیم؟! متأسفانه این فضای تفاخر مدتی هم هست که در اینستاگرام به راه افتاده و به آن دامن زده شده است. طرف عکس از ماشین، ساعت، لباس و مدل مویش می‌گذارد و حتی از مراسم ازدواج و مهمانی‌اش در اینستاگرام «لایو» می‌دهد. این مسئله باعث سرخوردگی خیلی از جوانان کشور می‌شود که از پشت صحنه این لاکچری‌بازی‌ها خبر ندارند وگرنه ما ثروتمندان محترمی نیز داریم که اهل اینطور ادا‌ها نیستند.

با توجه به این بازتاب‌ها و احتمال توبیخ از سوی سازمان، باز هم به نقد فضای لاکچری بازی آقازاده‌ها ادامه می‌دهید؟

مرحوم گل آقا، این بیت شعر را همیشه در صفحه اول مجله منتشر می‌کرد که «یک دهان دارم دوتا دندان لق / می‌زنم تا زنده هستم حرف حق» همیشه به همکارانم هم می‌گویم تریبونی که امروز دست ما است، امانت است و قرار نیست تا ابد در اختیار ما باشد. باید تا فرصت هست، حرف مردم و حرف انقلاب را بزنیم. در ادامه هم هر جا موضوعی دیدم که باید نقد شود، حتماً خواهم گفت و ریسک آن را به جان می‌خرم.

سوژه بعدی شما چیست؟

ویدئویی منتشر شده که گویا منصوب به آقازاده طهماسب مظاهری است که در آن می‌گوید آدم‌هایی که رفتند در جنگ جان دادند، کار خاصی نکرده‌اند ما هم به جایش پول داده‌ایم. می‌گوید: «جان متاعیست که هر بی‌سر و پایی دارد!» امیدوارم که این ویدئو متعلق به وی نباشد و حتماً از فرزند آقای مظاهری خواهم پرسید که چنین حرف‌هایی صحت دارد یا نه! و اینکه آیا واقعاً پول با جان آدم یکی است؟ اگر اینطور است حاضرند پدر یا اقوامشان بروند به جای پول، جان بدهند؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۱
آقا زاده یعنی فرزند فردی خوب و پاک که خودش هم پاکه

اینا زالو زاده هستن
اینم میخواسته معرف بشه مگه نه هیچ کس به فکر این مردم بیچاره نیست
آغازاده=زالوزاده
لطفا دیگراز لفظ آغازاده استفاده نکنیم
این که یه مصاحبه تبلیغاتی برای آقای خود حسینی بود!!! از شما بعیده تابناک!
آقا زاده نه زالو زاده لطفا
من یه فرد از طبقه متوسط که حالا فقیر شده جامعه هستم ولاکچری ترین قسمت زندگیم موتور 900هزارتومنی م هست!ولی به نظرم کسی که پول رو از راه تولید دربیاره و در کنارش هم صدها کارگر مثل من امرار معاش کنن!نوش جانش که هر زندگی میخواد انتخاب کنه!!ولی ولی اونهایی که با بدبخت کردن امثال من دارن این کارا رو و این حرفا رو میزنن حقشون واقعا چی هست
خطاب به اون آقازاد وزیر که شهدا رو بی سروپا خطاب کرده. فقط اینو بدونه اگر همون بی سرو پاها نبودند و فضای امن برای زالوها و انگلهایی مثل شما فراهم نمیکردند مطمئنا امثال شماها زیر خوابه سربازان بعث عراق میشدید. چون یک کفتار جرات رودرویی با دشمنانش رو نداره و مجبور به تسلیمه . آقا زاده ها بدونن به اندازه کافی مورد تنفر ملت هستند پس سعی نکنن با ایراد این قبیل افاضات شدت تنفر ملت رو بیشتر کنن. چون تاریخ نشون داده در ایران همیشه در روی یک پاشنه نمیچرخه.......
اهانت به شهدا قابل تحمل نيست . متاسفم يك عده لاابالي تن فروش با دزديهاي پدرانشان فكر كردند كه مرد روزهاي سختند نه عزيز ميدان جنگ با ميدان تن فروشي فرق داره
منم حرفاشو شنیدم به نظرم حرف دل خیلیها بوده و هست چرا که عینه سگ دروغ گفتن و میگن.میاد میگه ما خونه 90متری اجاره کردیم با یک ماشین 30یا40میلیونی بعد میاد زنش رو سوپرایز کنه یک سینما رو اجاره میکنه فیلم عروسی ببینند این یععنی چی؟اگر اون فرزند مظاهری باشه اون از توهمات شخصیش گقته من کلیپ رو دیدم و خندیدم فقط چون هیچی نیستند و ادای ادم حسابی می خوان در بیارن.اینم عینه اون بنده خدا ژن خوبه هست.
باید تمام دلارهایی رو که بالا کشیدن پس بیارن....
اگر به چهار میخ کشیده بودن که اوضاع الان این نبود؟
تا کی فقط از مردم هزینه شود؟
فرزندان مسئولین در ناز و نعمت و ماشین های چند صد میلیونی
مردم عادی به دنبال یه لقمه نان
کاخ نشینی قسمت آن ها و کوخ نشینی نصیب ما
اگه واقعا سربازان بی ادعای کشور نمیرفتند و از خود گذشتگی نمیکردند این بی سر و پاها که مدعی هستند "جان متاعیست که هر بی سر و پایی دارد" کجا بودند. چرا یک شهید از این خانواده ها ( چه در جنگ 8 ساله و چه در سوریه و...)سراغ نداریم. مگر نه این است که هنوز هم در شهادت باز است .بسم ا...
تا خر هست خرسواران میتازند.....
بزار ابروشون رو ببرن تا نتونن پز بدن
اقا فقط پدران شهدا و اقازاده ها شهدا بودند اینها انگل زاده های تازه بدوران رسیده ثمره غارت و چپاول بیت المال توسط پدرانشان هستند
نکبت زاده ها مثل خوره به جان ان مردم افتاده اند
والله روزنامه های اول انقلاب که افتخار فقیر بودنشان را نشان می دهد .با چهل سال رسیدن به این ثروت های کلان از بیت المال توجیه کننده اینکه ثروت در اسلام حرام نیست نمی باشد.ثروتی که از رانت و درزدی بیت المال درست شده قطعا حرام است.
ای بابا ترانه خاوری کجایی و بابک تو کی بودی و شهری تو چطوری و رفیق دوست 120 و رحیمی و معاون مالی آستان و پولدارهای یک شبه و...لاشخورها بخورید بخورید پخش کنید.خاک بیزار از در بر گرفتن ماست.
به نظر می رسد که ما اشتباه کردیم به جتگ رفتیم باید می گذاشتیم سربازان صدام سراغ مادر این اقازاده ها می امدند .دوباره هم اشتباه کردیم که مقابل داعش ایستادیم باید می گذاشتیم می امدند و مادران و خواهران این نامردهای حرا م خوار و پول پرست را می بردند و در بازارهای برده فروشی می فروحتند تا این اقایان بفهمند جان مهم تر است یا پول . در ضمن مگر اقای مظاهری و امثال او زمان جنگ پولدار بودند . خرج جنگ را هم مردم فقر از نان سفره خودشان دادند. تابناک مدیون همه شهدا هستی اگر این مطلب را نگذاری.
ر ا
میخورند و به ریش ملت بدبخت و بیچاره میخندند.....
حسینی عزیز حرف حق زدی مقابل تو ناحق وایساده حتی اگر صدا وسیمای جمهوری اسلامی باشه وگل گفتی که بمیرید که خون شهدارو پایمال میکنید ولی قضیه همان پوفه وسوختن ریش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان