بازدید 9536

کارگروه سازمان ملل ایران را در جنگ یمن متهم کرد

کد خبر: ۸۲۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶ 31 July 2018

یک کارگروه ویژه سازمان ملل در یک گزارش به شورای امنیت مدعی شده است که ایران همچنان درحال ارسال موشک و پهپاد به انصارالله است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک کارگروه سازمان ملل براساس گزارش جدیدی که به شورای امنیت ارائه داده، مدعی شده است که حوثیهای یمن همچنان خودشان را با موشکهای بالستیک و پهپادهایی با مختصات تسلیحات مشابه تسلیحات ایرانی تجهیز می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه مدعی است که یک نسخه از این گزارش محرمانه 125 صفحه ای را روئیت کرده است. این گروه مدعی هستند که همچنان معتقدند موشکهای بالستیک کوتاه برد و دیگر تجهیزات از ایران به یمن منتقل می‌شود.

این در حالیست که این گزارش هیچ اشاره‌ای به تحت محاصره بودن شدید یمن از سوی ائتلاف نظامی عربستان و اینکه چگونه این تسلیحات سد محاصره را می‌شکنند و به داخل یمن منتقل می‌شوند نکرده است.

ایران بارها ارسال سلاح به یمن را رد کرده و می‌گوید حتی اجازه انتقال دارو و غذا نیز برای مردم یمن میسر نیست و عربستان مانع آن می‌شود.

در این گزارش همچنین ادعا شده است؛ بازرسیهای اخیر از تسلیحات از جمله موشک و پهپاد که توسط حوثیها مورد استفاده قرار گرفته است نشان می‌دهد قطعات آنها مشابه سیستمهای تسلیحاتی است که توسط جمهوری اسلامی ایران تولید می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که این کارگروه اسناد و مدارک خود را طی چند سفر به عربستان سعودی بین ژانویه تا جولای 2018 و با استفاده از بررسی لاشه 10 موشک به دست آوره است.

این گزارش همچنین ادعا می‌کند؛ احتمال زیادی وجود دارد که موشکها خارج از یمن ساخته می‌شوند و از طریق کشتی به داخل یمن منتقل شده و توسط انصارالله مونتاژ می‌شود.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر اعلام کرده بود که ایران هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن ندارد، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد و آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته و یا ساخت نیروهای بومی یمن است.

پیش از این نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با ترتیب دادن یک شوی تبلیغاتی در مقابل یک لاشه موشک که از عربستان تحویل گرفته بود ادعاهای مشابهی را علیه ایران مطرح کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار