بازدید 4500

استقبال حیدر العبادی از درخواست مرجعیت دینی

کد خبر: ۸۲۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵ 28 July 2018

حیدر العبادی نخست وزیر عراق با استقبال از درخواست مرجعیت دینی این کشور برای تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید، گفت: خواسته های مرجعیت «نصب العین» ما بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، دفتر خست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست‌ های مرجعیت دینی از زمان فتوای جهاد کفایی تا به امروز که در خطبه‌ های نماز جمعه نقشه راهی برای آینده عراق و مردم آن ترسیم کرد، «نصب العین» ما بوده و خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: ما بر موضع خود در حمایت از دیدگاه ‌ها، توصیه‌ ها، ارشادات و درخواست‌ هایی که در خطبه نماز جمعه مرجعیت دینی آمده، تأکید داریم.

شیخ مهدی کربلایی نماینده آیت ‌الله سیستانی مرجعیت عالی دینی عراق، در خطبه‌ های نماز جمعه کربلاء خواستار تشکیل فوری دولت شد.

وی تاکید کرد: مرجعیت بارها و بارها سیاست ‌مداران را نصیحت کرد که در زمینه اصلاحات تلاش کرده و از مفسدین حمایت نکنند.

نماینده آیت الله سیستانی افزود: همه اوضاع کشور، بحران‌ ها، چالش ‌ها و مشکلات را به خوبی می ‌دانند. مرجعیت از مدتها قبل پیش بینی کرده بود که در صورت برنداشتن گام های جدی و واقعی برای مبارزه با فساد و تحقق عدالت اجتماعی، وضعیت کشور به این مرحله ختم خواهد شد.

همچنین سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با حمایت از نقطه نظرات مرجعیت عراق عنوان داشت: فرمایشات، رویکردها و نقطه نظرات مطرح شده از سوی مرجعیت عالی دینی درخصوص اوضاع کنونی و خطرهای دربرگیرنده کشور کاملا مورد حمایت جریان حکمت ملی است.

وی بر لزوم تسریع در روند تشکیل دولت خدمتگزار با وزرایی متخصص و بر اساس برنامه های علمی شفاف و محکم تاکید کرد و گفت چنین وزرایی مورد تأیید و پشتیبانی این جریان است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل