بازدید 72769

با لیست ۱۰۰ شرکت و فرد واردکننده غیرقانونی ۶۴۸۱ خودرو آشنا شوید

وزیر صنعت معدن و تجارت صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی، فهرست ۱۰۰ نفره شرکت‌ها و افرادی را که بنا به ادعای این وزارتخانه با اعمال تغییرات در سامانه ثبت سفارش، نسبت به واردات غیرقانونی خودرو اقدام کردند، منتشر کرد.
کد خبر: ۸۱۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 24 July 2018

وزیر صنعت معدن و تجارت صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی فهرست ۱۰۰ نفره شرکت‌ها و افرادی را که بنا به ادعای این وزارتخانه با اعمال تغییرات در سامانه ثبت سفارش، نسبت به واردات غیرقانونی خودرو اقدام کردند، منتشر کرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، شریعتمداری صبح سه شنبه در برنامه «حالا خورشید» سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: این ۱۰۰ شرکت یا شخص، با بکارگیری متخصصان خبره فناوری اطلاعات وارد سامانه ثبت سفارش واردات کالا (ثبتارش) شدند و با اعمال تغییراتی در نام کالاها، تاریخ ثبت سفارش، تاریخ مجوزها، تاریخ تمدید ثبت سفارش‌ها و غیره، آن‌ها را تبدیل به «واردات خودرو» کردند. این تخلف با همکاری عده‌ای واردکننده، کاربران رایانه و کارمندانی متخلف در دولت‌های دهم و یازدهم اتفاق افتاده است.

 

فهرست صدنفره اسامی واردکنندگان غیرقانونی خودرو 

محمد شریعتمداری در بخشی از این برنامه اظهار داشتند: در تاریخ 12/10/95 بخشنامه ای توسط وزیر صنعت دولت یازدهم صادر می شود مبنی بر اینکه بعضی از اشخاص حق ورود خودرو را ندارند و در ادامه نیز در تاریخ 24/04/96 دوباره توسط وزیر مربوطه یعنی آقای نعمت زاده، بخشنامه ای به صورت دستی توسط ایشان صادر می شود که در آن به آقای خسرو تاج گفته شده که از امروز (24/04/96) ثبت سفارش انواع خودروی سواری، متوقف شود.

در ادامه این سخنان، آقای شریعتمداری نسبت به قانونی بودن یا نبودن این بخشنامه، اظهار داشتند: این نحوه توقف ثبت سفارش، غیر قانونی بوده، زیرا ثبت سفارش، وظیفه و مسئولیت وزارت صنعت معدن و تجارت است ولی توقف آن، حتما نیازمند مجوز از مراجع بالاتر خواهد بود. ایشان در ادامه افزودند: وقتی می گوییم واردات خودرویی ممنوع شد، باید در نظر داشته باشیم که عده ای از قبل ثبت سفارش معتبر در اختیار دارند، یا اینکه ماشین مورد نظر را در راه و آمده تحویل دارند، ولی با این ممنوعیت، عده ای ثروتشان با داشتن خودرویی، یک دفعه چند برابر می شود. وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که آیا ما در چند برابر کردن ثروت آنها، مکانیزمی را طراحی کرده ایم که این در آمد مازاد، به جای اینکه به جیب عده ای خاص برود، به جیب دولت برگردد؟ گفتند: پاسخ این سوال سخت است و بنده پاسخی برای آن ندارم.

شریعتمداری در ادامه به انگیزه افرادی اشاره کرد که با وجود دو بخشنامه ذکر شده، به دنبال دور زدن آن بودند. ایشان معتقدند، یک عده ای در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش، با ورود به سیستم مرود نظر، اقدام به ثبت سفارش کرده اند. البته ثبت سفارش به معنای واردات نیست، بلکه به منزله ورود به مراحل واردات است.

با لیست ۱۰۰ شرکت و فرد واردکننده غیرقانونی ۶۴۸۱ خودرو آشنا شوید

وزیر صنعت در ادامه این برنامه اظهار داشتند که بعد از گذشت یکی دو ماه از ورود به وزارت خانه، به مجموعه حراست وزارت صنعت، گزارش هایی رسید که نشان می داد ممکن است در سامانه ثبت سفارش، نفوذ شده باشد.

در اینجا، حراست در آذر ماه 96 وارد شد و با استفاده از متخصصین حوزه فناوری اطلاعات که از خارج از وزارت صنعت بودند، تمامی رکوردهای ثبت سفارش شده از تاریخ 12/10/95 (شروع بخشنامه اول) تا آذر 96، بررسی کردند و در نتیجه تعداد 6481 رکورد پیدا شد که نشان می داد در ثبت سفارش آن، دستکاری و تخلف صورت گرفته است.

به گفته وزیر صنعت، گزارش ها می گوید که افراد متخلفی برای برخی از شرکت هایی که نمایندگی رسمی ورود هستند و یا شرکت هایی که نماینده رسمی نیستند ولی اجازه واردات در آن ایام را داشتند، با دسترسی به شناسه و کد کاربری برخی از اشخاص فعال در مجموعه ثبت سفارش (اپراتورها) ، اقدام به ثبت سفارش غیر قانونی کرده اند. این 100 شرکت یا اشخاص، در حقیقت گروهی هستند که با متقاضیانی و با استفاده از کاربرانی، وارد سیستمی شده اند و در آن سیستم تغییراتی از قبیل، تغییر در تاریخ، تغییر در نام کالا، تغییر در پرداخت 0.4 در هزار حق ثبت سفارش و ...، به وجود آورده اند.

وی در ادامه گفت: در تاریخ 25/10/96 به جمع بندی درباره 6481 خودرو مورد نظر رسیدیم و کار انتقال اطلاعات از درون حراست وزارتخانه و به بیرون را آغاز کردیم. در تاریخ ذکر شده، به وزارت اطلاعات در خصوص شناسایی کاربران متناظر با لیست آی پی های مشخص شده، نامه ای نوشتیم. یک ماه بعد، مجدد نامه پیرو زدیم که جواب نامه اخیر (شناسایی آی پی) را بدهید. هرچند پاسخ شفاهی وزارت اطلاعات این بود که پیدا کردن این آی پی ها به دلایلی مشکل است، باید تلفن های موبایل متعددی را شناسایی کنیم تا تطبیق بدهیم با افرادی که در مجموعه ثبت سفارش مشغول هستند و در نتیجه کار سختی خواهد بود و لذا زمان می برد. وزیر صنعت در ادامه گفتند که در تاریخ 6/12/96 دوباره نامه سوم را به وزارت اطلاعات زدیم و در سال بعد نیز نامه چهارم را در تاریخ 22/01/97 با محتوایی تند ارسال کردیم. نوشتیم که "دستور فرمائید... شایان ذکر است که در صورتیکه این خواسته فراتر از توان و امکانات آن سازمان است، مراتب را به این مرکز اعلام تا درخواست از طریق سایر مراجع  پیگیری شود."

شریعتمداری در ادامه اظهار داشت که ما به این نامه ها هم بسنده نکردیم، علاوه بر این، همزمان در تاریخ 25/11/96 با اینکه معلوم نبود که این آی پی ها متعلق به چه کسی هستند (اطلاعات دقیقی نداشتیم) به گمرک ایران نامه با شماره 3168 نوشتیم که جناب آقای عسگری فهرست 274 ردیف ثبت سفارش برای 6481 دستگاه خودرو سواری که در زمان محدودیت و یا توقف موقت ثبت سفارش با روش های غیرقانوی نامتعارف ثبت سفارش شده اند ارسال می گردد، برابر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات لازم را به عمل بیاورید.

وی در ادامه یادآوری کردند که علاوه بر این، در تاریخ 25/11/96 به آقای نوابی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین آقای انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی نامه هایی با مضمون ذکر شده ارسال گردید. زیرا گمرک می تواند اعلام تخلف و قاچاق کند به سازمان تعزیرات حکومتی، اما با توجه به اینکه ممکن بود گمرک با تاخیر این کار را انجام دهد، خودمان به صورت مستقیم نامه ای را در همان تاریخ نامه به گمرک، ارسال کردیم. 

وزیر صنعت در ادامه اظهار داشتند که علاوه بر نامه های ذکر شده، در سال 96 مجددا با دستگاه قضایی جلساتی برگزار شد. که رئیس مجتمع قضایی زیربط و دو قاضی با نمایندگان ما که از حراست رفته بودند، در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده گفت و گو کردند. 

شریعتمداری در ادامه این مباحث گفتند که ما در جایی احساس کردیم که اگر ما این مسائل را به مردم نگوییم، مشکل ایجاد می شود. در نتیجه در تاریخ 30/11/96 خبری در این خصوص منتشر کردیم. و در تاریخ 28/03/97 و 05/04/97 بازهم این اطلاعیه تکرار می شود. در اینجا مجری برنامه سولی را مطرح کرد که اگر این اطلاعیه ها مربوط به 30 بهمن 96، نامه نگاری ها با وزارت اطلاعات و رئیس جمهور مربوط به زمستان سال قبل (1396) می باشد، در این صورت چرا آقای رئیس جمهور به شما (وزیر صنعت) فرمودند که 15 روز فرصت می دهم تا منتشر کنید؟ شریعتمداری در پاسخ گفتند که وقتی یک موضوعی تبدیل شد به یک جریان مورد نظر افکار عمومی، رئیس جمهور تقاضا می کنند یا دستور می دهند به دستگاه های ذیربط که برای شفافیت کامل، همه آن گزارشاتی که تا بحال داده بودید، به صورت کاملا دقیق، مجددا بررسی کنید و بعد یک گزارش کامل و جامعه ارائه دهید. وی همچنین در پاسخ به این سوال که "این بازه زمانی 15 روز، بازی با افکار عمومی نیست؟ در حالی که شما به عنوان وزیر قبلا توضیحات خود را به آقای رئیس جمهور ارائه داده بودید و ایشان شنیده بودند، بعد یک جو عمومی به وجود بیارید و حالا بیایید تمام مواردی که قبلا گفته بودید و می دانستید را دوباره بگویید" اظهار داشتند که نه، قبلا شفاهی بیان شده بود و حالا مکتوب ارسال می کنیم. زیرا رئیس جمهور مرجع دریافت این گزارش ها نبودند، بلکه مرجع دریافت این گزارش ها دستگاه های نظارتی بودند و خود شخص رئیس جمهور دریافت کننده گزارشات مکتوب نبودند. 

شریعتمداری در این برنامه از جواب گمرک به نامه های ارسال شده هم خبر داد و گفت: از مجموع 6481 رکوردی که ما معتقد هستیم در ثبت سفارش آن تخلف شده، 4547 خودرو به نقل از جوابیه گمرک، نه اظهار شده و نه وارد. ولی 1934 خودرو بنا به اظهار گمرک آمده و بیش از 300 خودرو بنا به اعلام سیستم شماره گذاری پلاک هم نشده است.

محمد شریعتمداری تاکید کردند که دولت کشف کننده فساد می باشد و دولت به کشف کردن فساد در درون خودش و بیرون از مجموعه خود، افتخار می کند. ما از انجام مبارزه با فساد نه تنها ترسی نداریم بلکه آن را وظیفه اصلی خودمان می دانیم. وزیر صنعت در پایان اظهار داشتند که اینجانب به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت بابت این تخلف و فساد از محضر همه ملت شریف ایران اسلامی عذرخواهی می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱۳
اگر مثل کشور دوست و برادر و مسلمان - چین - برای مفسدان اقتصادی مجازات اعدام میذاشتن چنین اتفاقاتی در روز روشن نمی افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
در اینصورت 90 درصدمدیران باید اعدام شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
اگه اعدام کنن خود تو میای میگی اعدام نباید باشه. هیچ جای دنیا اعدام نمی کنند. باید ریشه یابی کرد با اعدام حل نمیشه.
چنین جماعتی هستند این مردم.
ناشناس
| Poland |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
تا زمانی که واردات خودرو بدون واسطه و توسط شرکت اصلی سازنده صورت نگیره شاهد انواع تخلف و دزدی هستیم ، از واردات غیر قانونی تا تعویض قطعات خودرو و تعیین قیمت های نجومی!!
ناشناس
| Malta |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
ناشناس 12:58 حرف دل بنده را زدید گیر مردمی جوی افتادیم که سریع نظر میدن نمیشه باهاشون هیچ کاری کرد اگه مثلا یه دولت بیاد گندم بکار بهش میگن دولت گندم
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
متاسفانه جرم محرزِ افساد فی الارض ، همراه بر هم زدن امنیت روانی مردم نجیب ایران ، تخریب بهداشت روانی شهروندان پیر و جوان و کمک به آشوب و بر هم زدن امینت اجتماعی شهری به همراه اقدام بر علیه امنیت ملی در این سو استفاده ها آشکارا پیداست
در کشور ما هم که اعدام برای یک جوان خام با اولین اشتباه اجتماع یو سیاسی که انجام میدهد عادی است .
علی الصول باید شاهد اعدام های بسیار گسترده ای از قوه قضائیه باشیم.
MRV
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
چطوریه که یه جوان رو چند وقت قبل به خاطر سرقت از طلا فروشی سریع حکم دادن و اعدام کردن تازه بنده خدا خودش اومده طلاهارو پس داده ابراز پشیمانی هم کرده ولی اینا که کلی به مردم و کشور ضرر زدن راست راست دارن میچرخن ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
برای اینکه ناشناس که مخالف اعدام هستند از اعدام مفسدین ناراحت نشن . حبس ابد کمترین مجازات این چپاولگران است.
هر چند این خائنین اعدام شوند شخصا خوشحال میشم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
اعدام چیه عزیز من! باید همه چیز شفاف میشد و کلاهبرداران معرفی میشدن تا کسی جرات نکنه اینکارو انجام بده، الان هم دیر نشده و باید شدیدا با فساد مبارزه کرد، سریعا اسامی اعلام و برخورد قانونی باهاشون انجام بشه، همه چیز هم الکترونیک باشه که امکان سواستفاده از بین بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
متاسفانه يكعده نميخوان فساد كم بشه بخاطر همين با مجازات سنگين و اعدام مخالفت ميكنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
اگر كسيكه ميخواد خلاف و فساد كنه بدونه در صورت دستگيري حتما اعدام ميشه، ديگه جرات انجام خلاف نداره. اونهايي كه ميگن اعدام تاثير نداره، لدونن كه خيلي تاثير داره ولي چون خيلي وقتها انجام نميشه، متخلف ميگه منم اگر گير بيوفتم از زيرش در ميرم
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
نمیدونم چرا هنوزم که هنوزه نمیدونم زالو به چی یا به کی میگن.
























کسی میدونه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
باید برخورد سریع ...وقاطع باشد .سریع یعنی کمتر از یک هفته ...قاطع هم که یعنی اشد مجازات . والا هیچ دلی اروم نمی گیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
یک سرسوزن به این اعتماد نداریم.
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
اعدامشان کنید تا درس عبرتی برای بقیه شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
شریعتمداری در ادامه این مباحث گفتند که ما در جایی احساس کردیم که اگر ما این مسائل را به مردم نگوییم، مشکل ایجاد می شود!!!.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
مردم چیییطوریییین؟؟؟؟
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
فقط محاكمه صحرايي مفسدين ريز و درست و اعدام اعدام اعدام
عذرخواهی لازم نیس اعدامش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
چرا اقای شریعتمداری این لیست را آورد در یک برنامه تلویزیونی ارائه کرد.
اسم پدر عروس شیخ نبود چرا. نزدیک 4 میلیون دلار برای واردات موزی که در کشور در بلوچستان داره تولی میشه و به خاطر نداشتن خریدار و نبود سردخانه ازبین میره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
مگه میشه موز بدون مشتری بمونه ؟
من من
| Germany |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
برای اینکه مجوز واردات موز بهت بدن باید قبلش چند تن سیب صادر کرده باشی... اینم بهش اشاره کن
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
کسی که خودش میوه صادر کرده خودش ارزدولتی میخواد چیکار!؟
عذرخواهی شما به چه درد ما میخوره. آنقدر معطل کردید و دفاع کردید تا همه دانه درشت ها یا ناپدید شدند یا اموال را به خارج از ایران بردند یا همه مدارک را نابود کردند. حالا تازه عذرخواهی میکنید؟ حداقل استفا
پاسخ ها
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
ایشون خودشون بابستن سایت ثبت سفارش این روندرو تسهیل کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
پس توی وزیر چه کاره هستی در واقع جنابعالی باید مثل وزیران غیرتمند کره جنوبی انتحار کنی البته این فکر عبثی است
ناشناس
| Canada |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
جالبه بعد سازمان تعزیرات میره سراغ شرکتهای داخلی لبنیات زیانده و اونها رو واسه افزایش قیمت ناچیز محصولشون جریمه های آنچنانی چندصدمیلیونی میکنشون
چه سعادتییی
عدر خواهی رو بدار در کوزه آبشو بخور حالا که کار از کار گدشته
صد تا، نه يكي كمتر و نه يكي بيشتر!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
چه نکته ای اشاره ای کردی افرین.
لیست مهم نیست نتیجه مهم است . فقط اعدام اعدام اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
اعدام نکنن ولی حبس ابد بدون امید به عفو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
...شايد هم ممنوع الورودش كردند...
ناشناس
| Malta |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
حبس ابد چه تضمینی هست که فرار نکن فقط اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
مشکل سیستم است ...
خوب الان این لیست به چه درد مردم میخوره؟
قوه قضاییه و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی باید خیلی زودتر وارد عمل می شدن و گردن همه مفسدان رو میزدن.
گیرم که مردم فهمیدن چه کسی مفسد هست! چه کار کنن؟
مردم باید گردن شون رو بزن ؟؟؟؟؟!!!!!؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
اینها را معرفی میکنند چون نمی توانند کاری بکنند شما بروید دنبال یکی از انها میفهمید سر از کجا در میاورید وگرنه چرا بنده وجنابعالی نرفتیم خودرو وارد کنیم مگر بابک جان زنجانی چه کاره بود که شد ب. ز سرباز عادی بود در بانک مرکزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
مسولین گرفتار مشکل حجاب هستن . فرصت برای این کارای پیش پا افتاده ندارن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
باید تو خونه خودشون می رقصیدن یا کشف حجاب می کردن تا ظرف ایکی ثانیه شناسایی و دستگیر بشن خخخخخ
ای هوار نمایندگان مجلس قانونی که رای می دهند آنقدر انشای ناقصی دارد که براجتی قابل دور زدن است والسلام
مصادره ی اموال و اعدام خواست عموم ملت است.حالا قوه قضاییه نشون بده چه کارست!!!
وزیر باید استعفا بده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
وزیر باید استعفاش بدن
لطفاً تا محاکمه مقصران پیگیری و گزارش شود.
خب

بعدش؟

فساد رانت توی کشور خیلی امنیت داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
هیچی دیگه بعدش میریم سراغ احتمال رفع فیلتر تلگرام با ته مزه هایی از تغییر قانون حجاب
ببین چقدر بی انصافه بعد 5 سال تخلف امروز کشور را انداخته گردن دولت دهم .اخه این سفارش های غیر قانونی در دولت دوازدهم و دوره ی وزارت شما بود نه قبل آن.با این شیوه عذرخاهیتون هم هیچ ارزشی نداره!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
خبر را نصفه نخوانید وتفصیر به رای نکنید گفتند دولت دهم ویازدهم در ضمن درصد هم نگفتند خیلی میخواهی بدانی برو مدارک را بگیر
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
پارادکس داری
این جمله یعنی چی: "و کارمندانی متخلف در دولت‌های دهم و یازدهم"
آیا در دولت 8 و7 و6 و... بررسی شده؟
اینکه کارمندان متخلف در چه دولتی بوده اند تاثیری در تخلف و مجازات آنها دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
تاثیر که نداره فقط میخواهند بگویند ما پیگیری کردیم به اینجا رسیدیم که در کل فرقی نمیکنه اگر در مجموعه ای مدیر با لیاقت وکاردان باشد زیر دست را کنترل کند واز احوال انها خبرداشته باشد این مسائل پیش نمی اید متاسفانه نه مدیر کاردان است ونه زیردست خوش احوال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
اما مدیران معصوم و مظلوم و سالم و ساده زیست هیچ گناهی ندارن آخی دلمون سوخت
نصف ماشین ها رو محمد آذرمهر وارد کرده و کیه اون ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
هادی جون داداش یا از ژن های برتر هستن ایشون یا بلاخره تونسته یه کانالی پیدا کنه... من و تو که نمیتونیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
اسمش ونبر جزءدایره دوستان باید باشد غریبه نیست ناراحت نشو
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
ایشون عضو شورای شهر خوزنن از توابع قزوین هستند
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
از فعالان اقتصادی خراسان هستند...حالا باقیش رو خودتون کشف کنید... یک شرکت کاغذی هم به همین نام دارند عضو اتاق صنایع و تجارت استان هستند
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
نصف دیگه هم شرکتی قلابی به اسم پندارخودرو رایکا آورده که فقط یک سایت و یک خط اعتباریه! تازه سایتش را هم واسه فروش گذاشته
یا خدا
از یه ماشین BMW پونصد میلیون میخورن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
خودشون هستن
همین، عذر خواهی می کنم و دیگر هیچ!!!
و مقصر هم چند کارمند متخلف بودند! آقا دروغ تا کی؟؟؟؟؟
آخیش چه خوب شد مشکل همین بود که اسم چهار تا شرکت الکی بیاد رو سایت یه عذر خواهی هم بشه
حالا اونا با پولاشون حال کنن ما هم با این همه گرونی بعدشم به ریش ما بخندن
توهرکشوردیگه ای بودکل دولت روبرکنارومحاکمه میکردندبخصوص وزیرخاطی روکه الان ژست افشاگرگرفته.
جالبه فقط ۴-۵ تااسم متقاضی هست!!!!مگه میشه این همه ماشین تو کشور همین ۴-۵ تا اسم و شرکت وارد کنند؟ ی سوال دیگه آیا هرکی بخواد میتونه وارد کنه؟ اگه آره اسم همه باید شفاف باشه. اگه خیر که میشه کارتل و مافیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
!مافیای واردات میگن همینه دیگه!!! تازه این نوک کوه یخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
علتش اینه که واردات خودرو انحصارا مال این شرکتهای مافیای خودرو و وابسته به بالا است
این بازیها دیگه تکراری و کهنه شده خیلی ها استفاذه اساسی خودشونو کردن و میلیاردها تومن به جیب زدن . خود دولت با بستن سایت و بالابردن تعرفه این شرایط رو ایجاد کرد الان هم چه سودی به حال مردم داره بجز اینکه خودروسازای داخلی خودروهای بی کیفیت وآشغال خودشونو به قیمت های خیلی بالابه مردم میفروشن جالبه بیشتر قطعات خودروهای داخلی رو از چین وارد میکنیم و ادعا داریم که باعث ایجاد اشتغال در ایران شدیم . راستی میشه یه تحقیق بشه ببینیم وزرا خودشون از چه ماشینایی استفاده میکنن واین به اصطلاح دفاع از تولید داخل شامل خودشون هم میشه ویا فقط مختصص مردمه .
به همین راحتی؟؟؟؟؟؟،؟،
حافظ ، می خور که شیخ و مفتی و محتسب / چون نیک بنگری ، جمله تزویر می کنند
یعنی تقصیر دولت قبل نبوده؟! لطفا مجددا بررسی کنید احتمالا یه جایی اشتباه شده باشه.
گوشمان فعلا دراز نشده، جناب وزیر باید پاسخگوی زیر مجموعه خودشان باشند. کارمندآن متخلف در دولتهای دهم و یازدهم ام، خیلی جالبه احتمالا جناب وزیر انتظار پاداش هم دارند؟ قبل از متخلفین وزیر و رییس جمهور باید پاسخگو باشند. اگر حساب وکتآبی در کار باشد، که نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
کارمند یا مدیر واحد مگه جرات همچی کارایی رو در این حجم داره
این اقای اذرمهر و نوروزی کی هستن....؟صدها دستگاه این دوستان زحمت واردات و کشیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
از وابستگان هستند
این ها را در نماز جمعه اعدام کنید...این ها نظام را بد نام کرده اند ..به ولایت فقیه خیانت کرده اند..باید درس عبرتی شود برای بقیه دزد ها...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
خیلی هاشون جزو صف اولی ها هستن
بعد چه اتفاقی می افته ؟ وقتی دزد و اختلاسگر مجازاتش سفر به کاناداست از چی باید بترسن ؟
غیر ممکن است بدون اطلاع وزارت این حجم فساد اتفاق بیفتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
اگر آگاهید که مقصرید و اگر ناآگاهید بازهم مقصرید
یارو حتی این قدر حوصله و تدبیر نداشته یه فایل تر و تمیز خوانا منتشر کنه اونوقت ما متوقعیم که بیت المال رو از اینا پس بگیرن و بهشون گوشمالی بدن!!!!!!!!!!!!
مجازات و دادگاه انها را علنی کنید اگر واقعا بدنبال راه حل هستید
تابناك جون بگرد ببين چيزي از ايران خودرو و سايپا توي ليست پيدا مي كني؟ خوب بگرد، اگه نبود يه جوري به اين دو شركت ربطش بده تا خنك شي!
اگر نمی توانید حقوق ملت را استیفاء کنید ، کنار بکشید
در هرصورت وزیر صنعت باید استعفا بده- راستي چراهمه متهمان اختلاس و رانت براحتي فرار میکنن؟ انتطار نداشته باشین باور کنیم ودلمون به انتشار این لیست خوش باشه
لیست چه دردی ازملت رو دوا میکنه. وقتی متخلفین اعدام شدن و اموال دزدی خودشون و زن و فرزندانشون به ملت برگشت اون موقع اعتماد ملت دوباره برمیگرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
دقیقا و با نظر ایشون موافقم تمام و کمال
به نظر بنده حقیر یا نباید لسیت رو اعلام کنن یا اگر اعلام کردند باید مردم نتیجه برخورد قاطع رو ببینن والا بی اعتمادی مردم به دولت و نظام بیشتر از گذشته میشه
پس چرا موقع تحویل ماشین با وجود دریافت پیش پرداخت بدلیل بالا رفتن ارز مبلغ جدید از مردم مطالبه میکردن !
اعدام کنید
اینها را باید اعدام کنید
چطور است که یک وزارتخانه نمی تواند یک سازوکار و فرآیند مطمئن برای واردات خودرو تعریف کند؟ یعنی چی که وارد سایت شدن و همه چیز رو تغییر دادن؟! مگه نمی شه چند خوان یا مرحله برای نظارت بیشتر تعریف کرد؟
ظاهرا این دولت می خواهد مفاسد اقتصادی فعلی رو هم به گردن دولت دهم بیندازد. وزیر صنعت اعلام می کند این تخلف با همکاری یک عده کارمند متخلف دولت دهم بوده است!!!!!!!!!!
لطفا ابروی کارشناسان خبره را نبرید طرف پول داده وارد دیتابیس با طراحی ابتدایی شده چهار تا رکورد را اضافه کرده تاریخ چهار تا رکورد را هم عوض کرده .
خسته نباشید واقعا عجب سامانه ای ساختید !
همه رو اعدام کنید.
از اخلاق اسلامی وصداقتان ممنون جناب وزیر معلومه دیر از وزیر محترم پرسش شده
مانند مدیران ژاپنی عذرخواهی کردی؟
پاسخ ها
امیر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
نمیتونه شیکمش گندس دلا نمیشه :دی
اين ليستها دردي را دوا نمي کنه اقدام عملي براي مقابه با رانتخواران و انحصارگران و اختلاسگران وجود ندارد
بله قبلا نمیدونستن یه دفعه یادشون اومد
سود شرکت های خود سازی مانند فراری از یک خودرو ۱۱ هزار یورو هست برادران مخلص بدون هیچ زحمتی به لطف رانت از یک خودرو وارداتی تا ۵۰ هزار یورو هم سود می برند.
لطفا
خواهشا
التماسا
تمنا
میکنم که به حساب من هم یک میلیارد دلار بریزین و بعدش من رو هم


بنام اختلاسگر ابربزرگ عظیم الجثه
ع س
معرفی کنین
اینا برا مردم اب ونون نمیشه ...
اصل مشکل اینجاست که اصلا نمایندگی خودرو یعنی چی؟ یه مشت شرکت ایرانی که هیچکدوم حتی یک ساعت قرار ملاقات هم تو خود شرکت اصلی تو آلمان و کره و ژاپن نداشتند و فقط فروشنده دلال های دبی اند!!! بساط این نمایندگی های مجعول باید جمع شود! من خودم یه خودروی خارجی دارم و برای برخی خدماتش باید اون رو در سایت کمپانی مادر ثبت می کردم...وقتی اون شماره شناسایی خودرو رو در سایت شرکت مادر وارد کردم (شماره ای که روی بدنه حک شده ها) به من اعلام کرد این شناسه قابل شناسایی نیست!!! بابا چه خبره تو این مملکت!...وزارت صنعت باید اعلام کنه فقط فقط اگر یک کمپانی خودروسازی مادر خودش با مدیریت خودش نمایندگی رو راه اندازی می کنه حق ورود به ایران رو داره ولو به اینکه اصلا هیچ ماشین خارجی وارد نشه! منم حاضرم ماشینم رو بفروشم تا خود شرکت مادر بیاد تو ایران نه یه مشت دلال.... اصغر آقا و اکبر آقا ارز دولتی گرفتند شدند نماینده! از عمان ماشین وارد کردند!!! تویوتا و هیوندا تو عمان کارخونه زدند ما خبر نداریم؟.... زشت بخدا میری نمایندگی ماشین بخری می بینی آپشن هاش بدرد ایران نمی خوره می گی چیه قضیه!‌؟ بهت می گن ماشین سفارش عمان!! آقای مثلا نماینده مگه شما نماینده فلان شرکت در ایران نیستید چرا ماشینتون سفارش ایران نیست پس؟!؟ جمع کنید این سیرک تحقیر کننده رو...
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
سه تا دلیل بیشتر نداره:
1- شرکت خارجی تمایلی به این کار نداره
2- دولت ما نمیذاره شرکت خارجی وارد این کار بشه
3- یه عده سرقفلی واردات ماشینو به نام خودشون زند تا هم دولت سود کنه هم اون آشناها
تنها راه نجات اقتصاد از فساد...اعدام همه قاچاقچیای انواع کالاها و دزدا و همدستاشونه...غارتگر بیت المال اعدام باید گردد...قانون مجلس برای حذف مجازات اعدام قاچاقچیا مملکت رو دچار هرج و ورج و فساد میکنه
حال ببینیم با این متخلفین چه کار خواهید کرد. حتماً مالیاتش را می‌گیرید قضیه تمام میشه. همان کاری که با متخلفین سکه قرار است بکنید.
سلام
مشکل فراتر از اینها است تخلف مدیر یکی از استانها بارها توسط افراد خیرخواه به اطلاع حراست وزارت رسیده ولی مدیر مذکور با اعطا و دادن. پست به برخی نمایندگان استان سعی در حفظ سمت خود دارد واگذاری با اصرار معدن داخل در منطقه حفاظت شده به حوزه علمیه اصفهان یکی از شاهکارهای مدیر بود که بعد از رسانه ای شدن با درایت آیت اله مظاهری حزه علمیه اصفهان حاضر به پذیرش معدن نشده است
لابد مفسدان اقتصادی میخواهند به کشورهای اروپایی و کانادا تبعید شوند .
خیلی پیشرفت کردیم خدا را شکر
و ما مردم مطمئنیم هیچ اتفاقی نمی افتد.
این لیست همه نوچه های مجری کار هستند!!!!!!!!!
سلام از آشناییتون خوشبختم
روایت وزیر داستان غم انگیز سپردن امور یه ناکارامد است.
به نظر بنده باید اسامی آقایان پشت پرده رو بگن .... خخخخ می دونم جوک گفتم ...
این است کارنامه ...
این افراد اگر قانونی شکستند قطعا باید مجازات شوند ولی مجازات اصلی باید برای کسانی باشد که این فضا را بوجود آوردند.
مهمتر بستن همچین راه های دزدیست
اجازه آتش به اختیاری داریم؟؟
این لیست به در مردم نمی خوره. لیستی به درد ما می خوره که نهادهای نظارتی بیایند و در ان به طور مستند و واقعی بگویند با این لیست و شرکتها چکار کرده اند و در ان میان پارتی دار و مافیایی و ... و واردکننده عادی هم فرقی نگذارند
این لیست فقط برای خودرو بوده، که احتمالا کامل هم نیست.
حتما برای اقلام دیگر هم همچین لیستهایی وجود داره
این به چه درد ما می خوره. مجازات شدنشونو نشون بدین!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
بله اینها رو تو تلویزیون نشون بدید نه یه دختری که رقصیده
خیلی ممنون آقای وزیر. حالا منتظریم نفر بعدی بیاد تو برنامه ای جایی بگه که به پلیس اینترپل اطلاع دادن این افراد رو به ایران تحویل بدن. خیلی ممنون که اینقدر شفاف سازی میکنید. اقداماتی که میکنین رو اعلام کنین بهتر نیست؟
حداقلش اینه که این شریعتمداری ناکارامد استعفا بده.
مسئولين نمي دانند كار كيه به خدا قسم مسئولين مي دانند چه كساني خودرو وارد مي كنند
خب که چی؟
قیمت ماشین پایین اومد؟
اینکار بیشتر دهن کجی به مردمه یعنی ما میتونیم هیچ کس هم هیچ کاری نمیتونه بکنه
واقعيتها را خواهشا چاپ كنيد
ثبت سفارش غیرقانونی بوده، چه کسی این خودروها را پلاک میکند؟
من باور نمیکنم
مگه قاچاق خودرو یبار بوده که هک کردن
مگه شوخیه هک کنی تغییر نام بدی بعد کشتی کشتی ماشین بیاری هیچکس نفهمه
خیالتون راحت. هیچکارشون نمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
درسته ، کجا دیدین چاقو دسته خودشو بیره.
عذر خواهی به چه درد میخوره ...
اول همشونو بگیرین و بعدا به مدت 10 سال همشونو شکنجه کنین و بعد از اینکه بهشون عفو خورد ، اونارو توی دیگ روغن داغ و یا قیر مذاب بندازین ...
تا بلکه دل ما خنک بشه و جیگرمون یه کم حال بیاد ..

ممنونم تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
اول مصادره اموال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
از اين عذرخواهى هاي بى خاصيت هم خسته شديم ي
اینطوری فایده نداره بگید اینا دمشون به کی وصله با رانتی اینکارو میکنند منم میتونم اسامی بیشتری رو اعلام کنم مم جیم ر . دال ذال ز و ............درست گزارش بدید
مجازات بايد سريع شديد و قاطع باشه تا اثر داشته باشه. نه اينكه ماهها و سالها بررسي پرونده طول بكشه و بعدم معلوم نشه نتيجه چي ميشه( البته بدون توجه به جوسازي عده اي كه نميخوان فساد كم بشه و با مجازات سنگين و اعدام مفسدان مخالفند)
همه از واقعیت دور بودند اول اینکه وارد کنندگان باید قیمتها را به قیمت چند ماه پیش بازار برگردانند دوم الان این جریمه ای که به وارد کنندگان دارد باید برگردد به حساب خریداران نه دولت سوم مجازات حبس با اعمال شاقع
اين كارها موجب بدبيني مردم ،اختلاف طبقاتي شديد و بدبختي و بيچارگي مردم عادي ميشه و اعدام و مصادره اموال كمترين مجازات براي اين مفسدان هست
مي گويندقوه قضايي .نيروي انتظامي.وزارت اطلاعات بايدزودتر واردمي شد.نمونه خدمات ثبت پلاك واسنادمربوط به فروش bmwبه مشتريان پرشياخودرودرمركزچيتگروميثمبه راحتي وحتي جهت فروش خودروبه شركت خدمات درشركت انجام ميشود اينگونه تسهيلات براي مشتري خوبست امابه نظرميرسدرانتي دركارباشد.قابل توجه نيروي انتظامي.
باید به همراه همه اعضا خانواده هاشون اعدام بشن ...
همشونو باید با بنزین سوزوند ..

ممنون
باید توی همون ماشین هایی که سفرش دادند بذارنشون و زیر پرس اونارو له کنند ...
و بعدا بندازنشون توی دیگ آهن مذاب ... تا دل ما خنک بشه ...

ای خدا کمک کن آرزوی ما برآورده بشه ..
ای خدا ...
این اقا این ملت رو چی فرض کرده .همین معذرت میخوای.شما گذاشتین تو بدترین دوره این مملکت یه عده لاشخور به ریش این ملت و شما بخندند.حداقل کاری که میتونی بکنی فکر میکنی چیه.
همین؟عذر خواهی میکنی؟خودرو پنجاه میلیونی کردین صدو پنجاه میلیون و عذر خواهی میکنی؟پس کی تا اخر عمر بره زندان؟کیا اعدام شن که مردم الان یلقمه نون ندارن بخورن؟چه راحت.
انتشار یک لیست آیا دردی از مردم دوا میکند؟
اقای وزیر این ثبت سفارش ها همه برای سال 95و 96 هست اینجا ربطش میدهید به دولت دهم ما نفهمیدیم ایا هنوز اشتباهاتتان را به پای احمدی نژاد مینویسید.
تازه این یه مورد کوچک از فساده.
بسمه تعالی
مصادره اموال نامشروع وجریمه چندبرابری بهترین کاره چون اونموقع است که دق مرگ هم میشوند. و ممنوع الکار کردن آن مدیر و در برخی موارد تبعید به سیستان بلوچستان.
آخرش هم نیش خودشو زد و بازهم پای دولت دهم رو وسط کشید. بابا جون دولت دهم هرچی بود یا نبود تموم و شد و رفت تا کی می خوای با روضه اون دولت از مردم اشک بگیری ؟ چرا همه فساد و رانت و رشوه و ناکارآمدی خودتون رو هرجور شده می خواین گردن یکی دیگه بندازین و از خودتون سلب مسولیت کنین؟ 5 سال هست که شما سر کار تشریف دارید اگه قرار بود که همون موارد دولت دهم اتفاق بیفته و در بر روی همون پاشنه بچرخه که لازم نبود شما تشریف بیارین. دیگه مردم به حسن کلید ساز رای نمی دادن. بله در اون زمان خطاهای زیادی بوده بر منکرش هم لعنت ولی شما ها که اینقد در بوق و کرنا کردین که چنین و چنان میکنیم و چنان رونق اقتصادی ایجاد می کنیم ووو........ که بیشتر خرابکاری کرده اید. شما که از تمام اعمال و رفتار اون دوران انتقاد می کردید ،انتقاد که چه عرض کنم با همه رفتارهای آنها دشمنی می کردید پس چه شده است که خودتان به مراتب بدتر و فاجعه بار تر از آنها عمل می کنید و فقط آنها را سپر بلای بی لیاقتی و بی مدیریتی و دزدی و رانت و فساد خود قرار داده اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لعنت خدا برانان که به ایران وایرانی خیانت می کنند
توی لیست فقط یک نفر به اسم محمد آذرمهر متقاضی 1004 دستگاه ماشین از 7 نمایندگی مختلف است. حال برای هر ماشین فقط 100 میلیون سود هم در نظر بگیریم چیزی حدود 100 میلیارد تومان میشود.
حال یک کارمند یا فرهنگی بعد از 30 سال سابقه چیزی حدود 100 میلیون تومان پاداش پایان خدمتش میشه که همین مبلغ رو هم بصورت چند چک چند ماهه پرداخت میکنند. تازه این صورت خوب مساله است که حداقل کار داشته و حالا داره بازنشسته میشه.
کسی که فقط در ماه 45 هزار تومان یارانه میگیره و کاری هم نداره به نظر شما اگر بره دزدی گناهی مرتکب شده؟؟؟؟
آقا چه خبره تو این مملکت.
چند نفر رو اعدام کنید که کسی جرات خوردن مال مردم رو دیگه نداشته باشن
آقای شریعتمداری مسولیت قابل واگذاری نیست آنچه که قابل واگذاری هست اختیار است پس شما مسولید و حداقل باید استعفا دهید تا در دادگاه صالحه به جرم شما رسیدگی شود.
بنظر من اینا یمشت دروغه که فقط سر مردم و گرم نگه دارن.بگن پیگیری کردیم.اگه واقعا اینطوره بدترین مجازات چرا صورت نمیگیره.
سلام
اگر قرار باشد مست گیرن
باید در شهر هر چه هست گیرن
بیایی محض همان خدایی که شما میپرستین و به خاطر جان ملت مثل تمام دنیا با تعرفه کم واردات خودرو را ازاد کنید
با سلام

اکثر مردم وهمه آنهایی که اخبار مربوط به حوادث اقتصادی دنبال می کردند واین شرکتها می شناختند ممنون که به صورت رسمی اعلام شد .
خواهشمند است به صورت رسمی وقطعی نتیجه برخورد قانونی را در حداقل زمان اعلام فرمایید.
وما برای اعلام اکثر امار ها به کشورهای منطقه اکتفا واروپا اکتفا می کنیم
یکبار هم شده طبق قانون کشورهای منطقه مثل چین با اینها برخورد شود که اگر کسی درمقام دولتی ویا به مقام دولتی رشوه داد ویا گرفت برخورد شود مطئن باشید مردم دوباره به شما اعتماد می کنند .
لطفاض نتیجه برخوردتان را به مرور زمان نسپارید وبه مردم اعتماد کنید .
از عوامل خودی هستند
خود شرکت بی ام و از فروش یک ماشین اینقدر سود نمیکنه که این دلالها سود می کنن. در کل تبریک می گم. ما رکورد زدیم و می زنیم و خواهیم زد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
چه سودی برده
الان جرم اینها چیه؟؟؟؟

ماشالله همین که عنوان فساد میاد وسط یک عده جو زده شروع میکنن: اعدام باید گردد. اعدام باید گردد. انگار که الان سرنخ همه مشکلات پیدا شده!!!!

تا اینجای کار فقط معلوم شده که یک عده با هماهنگی و سازماندهی اقدام به دور زدن سیستم ثبت سفارشات کردن. اگه فقط با این موضوع قرار باشه اعدام بشن، پس اگه ادامه گندکاریشون معلوم بشه چیکار باید کرد؟ با اختلاس گران اصلی چکار میشه کرد؟ اینها که فقط یک عده تاجر سودجو بودن.

تورو خدا اینقدر جو گیر نشید، که مسئولین محترم هم قطره چکونی به مردم اطلاعات ندن... آقای وزیر صنایع و قوه قضاییه باید کل سیکل کاری این مجرمین یا مفسدین رو شناسایی کنه و توضیح بده ببینیم چطور چنین ماجرایی بازار خودروی وارداتی و سیستم ارزی مملکت مارو فلج کرده!

واقعا اگه این 6000 تا ماشین وارد نمیشد، قیمت ماشین وارداتی گرون نمیشد؟؟ فقط با انتشار خبر توقف ثبت سفارش خودرو 10-20% قیمت ماشینهای وارداتی گرون شد!!!

قطعاً بازار مملکت ما به خاطر اینکه این افراد سیستم ثبت رو دور زدن و 6000 تا ماشین وارد کردن به هم نریخته!!!! موضوع خیلی گنده تر از این حرفهاس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
داداش خودت احتمالا وارد کننده .چندصدستگاهی از اون ماشین ها نبودی
اين مضوع از چند جنبه قاتبل بررسي است :
1- اساساٌ چرا بايد براي خريد خودرو ارز دولتي تخصيصي يابد
2- مگر خودرو جزو وسايل و ابزارالات صنعتي و مولد اين جامعه است كه بايد ابراي واردات آن ارز دولتي داد
3- در زنجيره ارزش متقاضيان و خريداران اين خودروها چه كساني هستند؟ چند درصد طبقه نيازمند، مولد ودردمند جامعه مي توانند خريدار اين خودرو باشند با فرض ناديده گرفتن تخلفات فعلي و اينكه اين آقايان و شركت ها بدون هيچگونه افزايش قيميتي و با قيمت ارز 4200 خودرو به بفروشند آيا غير ان است كه طبقات پائين خط فقر و فلاكت جامعه باز نمي توانند خريدار اين مدل خودروها باشند
4- مرجع تعيين مصاديق دادن ارز دولتي چه دستگاهي و افرادي هستند؟
5- مگر مي شود به روايتي 100 هزار و به روايتي بالاي شش هزار خودرو را وارد مملكت كرد و مسئولين ارشد وزارت خانه متولي آز آن بي خبر باشد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
خاک بر سر ما که دلار 4200 تومانی را قیمت دولتی می دانیم
پس دلار 20 هزار تومانی حقمان است
حالا لیست را هم دادید.چی میشه.هر کدام از اینها وابسته و متصل به مقامی و مسولی هستند..بیچاره آن که به خاطر 400 هزار تومان دزدی دستش را قطع می کنید ولی حتی حاظر نیستید اسامی میلیاردها دلار نابودگر بیت المال را بگویید..آنوقت مدعی جنگ اقتصادی هستید.تمام اینها را خلع امتیاز کنید.همان قانون قاچاق ارز و کالا راا در موردشان اجرا کنید که موظف به بازگشت پولهای گرفته شده به علاوه 2 برابر جریمه..این همان قانون خودتان است.اینجا که جنگل نیست که فقط برای ضعیفان قانون اجرا شود...اگر تنبیه و مجازات نشوند دیگرمردم دراین شرایط هیچ شما راباور نمی کنند و در این موقع حساس تنها تر از تنها در پشتیبانی مردم خواهید شد...
باید در نظر داشته باشیم که عده ای از قبل ثبت سفارش معتبر در اختیار دارند
تابناک جان خودت که بهتر از هر کسی میدونی
خون مون کردن تو شیشه
تو رو خدا چرا باید خودرو اینقد گرون شه، فریااااااد
کلا اسم همه وارد کننده ها هست که. معلومه مشکل جای دیگه ایه.
این اقایان که تا هفته قبل میگفتند کار تخلف مال دولت احمدی نزاده!!
خب الان همه اینها دستگیر شدن یا فقط 5 نفر؟؟؟!
شش ماه قبل توسایتی گله کرده بود که سایت ثبت سفارش بسته است پس ازکجا وارد میشه نظر دادم سایت بسته است کامپیوتر داخل اداره که بسته نیست .همان شد .
تا حالا کسی حکم اعدام یا حتی بازخواست وجدانی خودشه
همیشه این جور کارا رانت بازی توشه
خب بعدش چی میشه؟؟
جانم دولت تدبیییییر و امییییییید
مشکل مملکت بدبخت ما نبود عدالته
بايستي بررسي بشه
حضرت یوسف وقتی پادشاه خواست اونو از مقربین خودش قرار بده ،از او خواست که مسءول خزانه مملکت بشه دلیلش رو هم گفت که هم عالمه و هم صادق .یعنی مسءولین اقتصادی باید علاوه بر صداقت .
مطمين باشيد جناب قهوه چي هم در ان دست دارد
بنظر من بجای اعدام اموال آقایان مصادره شود چون اینها پولکی هستند هر لحظه بعدبه وضعیت خود و خانواده نظر بیندازند حکم جان دادن دارد
اعدام كنيد اعدام كنيد
لطفاً قرار داد طراحی و پیاده سازی سامانه ثبت سفارش و شرکت پیمانکار آنرا هم منتشر کنند
لیست رو ببینید میفهمید 100 فقره هست نه 100 شخص و شرکت. بیشتر چند فرد و خانواده و شرکت خاص هستن که مافیای انحصاری واردات همه خودروهای خارجی مخصوصا ژاپنی و کره ای رو با همکاری مسئولین در دست گرفتن.
این آقا از قیافش ناکارامدی و رانت و رابطه میباره
یک وزیر را مثل چین اعدام کنید همه حساب کار خودشان را می کنند
خیلی باحاله چطوری میخنده من اگه میشدم اب میشدم؟؟؟؟؟؟
سلام من مالباخته شرکت پاکرو سبز قشم هستم که سال 96 خودرو خریداری کرده ام ولی با وجود پرداخت حدود 90 میلیون تومان اضافه بر مبلغ قرارداد هنوز خودرو دریافت نکرده ام
یعنی با تغییر مرتب قانون گمرک حدود 40 میلیون تومان شرکت به گمرک اضافه داده ولی از مشتری حدود 90 میلیون تومان اضافه دریافت کرده اند
قانون کلی در ایران هر چه سودش برای اقای کم بشود برای عموم ممنوع می کنند و انحصاری برای خودشان
لال شوم ،کور شوم ، کر شوم ،،،
لیک محال است که من خر شوم ..
وای بر مردم عقب نگه داشته شده ایران
اینجور که جناب وزیر لیوان اب را سرکشید با خیال راحت سر جاش هست ومسئله خودرو ها هم همش فورمالیته است وهیچ گزندی هم به مسببان نمی رسد مثل دوران قبل؟؟!
بااین همه فساد دروزارت صنعت ومعدن .تنها عذر خواهی از ملت پذیرفتنی نیست
برای رسانه ها متاسفم!
اگر کشور دیگری بود یا وزیر برمیداشتند ویا وزیر استعفا می داد ولی در کشور ما احتمالا وزیر را معاون می کنند و...
این یارو هنوز نمی تونه فارسی حرف بزنه
انصاف و اخلاق حکم میکند تمام موافقان و حامیان اقای شریعتمداری هم باید سره به سره از ملت عذرخواهی
اصلا قضیه از بیخ مشکل داره -
ظاهرش اینه پولدار ها هزینه چند برابر میکنن سوار ماشین خارجی میشن. باطنش اینه که آخرش اون پول ماشینو از مردم عادی میگیرن
فلان سازمان با اينكه ميدونست سامانه ثبت سفارش بسته است وغير قانوني است عوارض خودشون گرفتند خودروها رو ترخيص كردند وفلان سازمان هم شماره گذاري كرد.
فلان سازمان با اينكه ميدونست سامانه ثبت سفارش بسته است وغير قانوني است عوارض خودشون گرفتند خودروها رو ترخيص كردند وفلان سازمان هم شماره گذاري كرد.
مملکت ما داریم؟
خیلی جالبه .
كي ميخواد جلوي اين معافياي خودرو هاي وطني رو بگيره!!!!!
به نظر من اینا ماهی کوچولو هستند.
وای بر مردم
شریعتمداری چه توانایی های دارد که وزیر شده جناب روحانی
اقاى دكتر شريعتمداري عذر خواهى شما بطور تعليقى پذيرفته ميشود
کارمند یا مدیر واحد مگه جرات همچی کارایی رو در این حجم داره
بنده های خدا مگر رقصیدن یا کشف حجاب کردن که شما انتظار مجازات شون رو دارید؟؟
وقتي ما اظهارات مردم را ميخوانيم فراموش شده ها را بياد مياوريم
کنترل اقتصاد یعنی قیمت ارز و طلا و خودرو و لوازم خانگی و غیره
تا حالا هرجی قول دادین برای خودرو برعکسش عمل شده.
کافی یکی یه نظری بده همه میشن علامه دهر!.نظر اون بنده خدایی که میگه اگه مفسده رو اعدام کنید ،منظورش کلی هست که نه فقط برای واردات خودرو کسی رو اعدام کنن..منظور اینه قانون سختی برای گردن کلفت ها اگه باشه اینجوری نمیشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل