بازدید 10075
از بلیت 50 هزار تومانی تا کنسرت رایگان؛

آیا خوانندگان دیگری جای پای شهرام شکوهی می‌گذارند؟

انتظار می‌رود، حرکتی که شهرام شکوهی آغاز کرده، دیگر خوانندگان نیز در پیش بگیرند و در عین حال دیگر اهالی هنر به ویژه اهالی سینما ـ که عمومیت بیشتری دارند ـ نیز با کاهش قیمت محصولاتی که عرضه می‌کنند، همراهی عملی با مردمی داشته باشند که دوران سرخوشی اقتصادی را پشت سر نمی‌گذارند.
کد خبر: ۸۱۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 22 July 2018

آیا خوانندگان دیگری جای پای شهرام شکوهی می‌گذارند؟شهرام شکوهی در اقدامی قابل تحسین، بلیت‌های کنسرت تازه‌اش را با قیمت 50 تا 70 هزار تومان عرضه کرد و از سود خود و تهیه‌کننده‌اش گذشت تا بخشی از مردم که توان رفتن به کنسرت را ندارند نیز فرصت استفاده از این امکان را بیابند؛ اقدامی که پیش از این «تابناک» از خوانندگان درخواست کرد و اکنون که گام اول آن برداشته شده، انتظار می‌رود شاهد رفتار مشابهی از سوی دیگر خوانندگان باشیم.

به گزارش «تابناک»؛ در هفته‌های اخیر، نخست سیروان خسروی به دلیل همراهی با وضعیت معیشتی مردم کنسرتش را و در ادامه همایون شجریان برگزاری دور تازه کنسرت-تئاتر سی را با عنوان مشابه لغو کرد؛ هرچند به خصوص در مورد شجریان مسائل دیگری نظیر عدم حمایت اسپانسر این کنسرت و افزایش شدید هزینه‌های سالن به عنوان دلایل اصلی لغو کنسرت توسط برخی ناظران مطرح شد، در نهایت اگر قرار بر پذیرش صداقت گفتار این دو چهره باشد، بدین شکل این دو اعلام کردند فعلاً اجرایی نخواهند داشت.

از سوی دیگر، خانه سینما نیز در همراهی با وضعیت اقتصادی مردم، جشن خانه سینما را لغو کرد؛ جشنی که بر خلاف جشنواره فیلم فجر، ارتباط چندانی با مردم نداشت و موجی در سطح اجتماع به وجود نمی‌آورد و بنابراین لغو آن تأثیری در همدردی با مردم نداشت و اساساً عامه مردم شاید حتی خبردار نشدند چنین جشنی لغو شده است! بنابراین لغو آن فایده‌ای نداشت، به ویژه هزینه برگزاری این جشن نیز پس انداز نمی‌شود و صرف سایر هزینه‌های‌ خانه سینما خواهد شد و در میان سایر ردیف‌های هزینه‌‌کرد این مجموعه توزیع می‌شود.

پس از این اتفاق، «تابناک» تأکید کرد اینکه هنرمند در مقابل شرایط سخت، تنها به بی‌عملی روی بیاورد و به یک رشته نقد در فضای مجازی دست بزند، تأثیر عمیقی در فضای عمومی ندارد. هنرمند از ابزاری برخوردار است که اتفاقاً در شرایط سخت می‌تواند همراه مردم باشد. در جریان جنگ مصر با اسرائیل که روزگار سختی برای مردم مصر بود، یکی از خوانندگان مشهور مصر، نه تنها در فضاهای عمومی اجراهایی داشت، بلکه حتی به جبهه جنگ رفت و برای سربازان اجرا کرد تا قوت قلبی برای مردم مصر باشد و به همین دلیل، نه تنها محبوب ترین خواننده مصر بلکه یکی از محبوب‌ترین خوانندگان جهان عرب شد.

آیا خوانندگان دیگری جای پای شهرام شکوهی می‌گذارند؟

همچنین این توقع به عنوان جایگزین منطقی مطرح شد که در این مقطع انتظار می‌رود هنرمندان نیز اقدامات مشابهی انجام دهند و دست کم شاهد یک کنسرت با قیمت نیم بها از سوی خوانندگان مردمی باشیم. در خصوص جشن خانه سینما نیز ای کاش به جای لغو جشن خانه سینما، بلیت سینماها ارزان می‌شد و مدیریت خانه سینما یک اجماع برای کاهش قیمت بلیت سینما و بازگرداندن قیمت‌ها دست کم به سطح قیمت سال 1396 را در دستور کار قرار می‌داد و این سطح قیمت در سال 1398 نیز حفظ می‌شد.

شهرام شکوهی نخستین خواننده‌ای است که با این فضا همراهی کرد و به جای بی‌عملی، بلیت‌های کنسرتش را به شدت ارزان کرد. او در این زمینه گفت: «بعضی از دوستان این مسأله را عنوان می‌کنند که اوضاع اقتصادی مردم به گونه ای نیست که بتوانند بلیت کنسرت تهیه کنند. اگر یک خانواده چهار نفره بخواهند به یک کنسرت بروند و در کنارش شامی هم بیرون از منزل بخورند، حدود 800 هزار تومان برایشان هزینه دارد. بی شک هزینه تهیه بلیت برای خانواده ها زیاد است؛ اما لغو کنسرت‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه، مردم را از لذت برگزاری کنسرت محروم می‌کند. بعد اینکه چرخه درآمدزاییِ بخشی از جامعه را قطع می کنیم؛ کسانی هستند که از راه برگزاری کنسرت ها درآمدزایی دارند.»

شکوهی در عین حال آگاه بود که چنین افت قیمتی ممکن است به برند او آسیب بزند اما پای این کار ایستاد. این خواننده در این زمینه تصریح نمود: «پایین آوردن قیمت بلیت ها به تلقی برخی از دوستان، خودزنی است. من در تیرماه چهار هزار بلیت فروختم. پس نیازی به کاهش قیمت نداشتم. اما برای کنسرت پیش رو میانگین قیمت بلیت ها را 50 هزار تومان قرار داده ایم. در عین حال بالاترین قیمت بلیت کنسرت ها 70 هزار تومان است. برای رسیدن به این قیمت ها من از دستمزد خودم گذشته ام، تهیه کننده محترم هم از سودش گذشته است. این قیمتی که ما قرار داده ایم، تنها هزینه برگزاری کنسرت است.»

این خواننده تأکید کرد: «این دیدگاه قلبی من است که اگر من اینجا هستم به لطف مردم بوده است. جایی باید ما بیاییم و جبران لطف مردم را بکنیم. اینکه مخاطب با هزینه ای 40 یا 50 هزار تومانی بیاید و کنسرتش را ببیند و برود، برای من واقعا خوشایند است. اگر سالن ها حاضر شوند که اجاره بها از ما نگیرند و سالنشان را رایگان به ما بدهند، من حاضرم کنسرت رایگان یا با حداقل قیمت بلیت مثلا 20 هزار تومان، برای مردم برگزار کنم. در سالن فرهنگسرای بهمن که در پایین شهر است، اگر این سالن حاضر باشد که رایگان سالن را به ما بدهد، حتما من حاضرم به صورت رایگان یا با همان قیمت 20 هزار تومانی کنسرت برگزار کنم.»

انتظار می‌رود حرکتی که شهرام شکوهی آغاز کرده، دیگر خوانندگان نیز در پیش بگیرند و در عین حال دیگر اهالی هنر به ویژه اهالی سینما که عمومیت بیشتری دارند نیز با کاهش قیمت محصولاتی که عرضه می‌کنند، همراهی عملی با مردمی داشته باشند که دوران سرخوشی اقتصادی را پشت سر نمی‌گذارند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵
و البته خوب است بخشی از بلیط ها را هم بصورت همت عالی قرار بدهند تا افرادی که توان مالی دارند بتوانند این همت خواننده و گروهش را جبران کنند. این گونه حرکتهای اجتماعی نمونه خوبی برای بهبود سرمایه اجتماعی و افزایش همبستگی اجتماعی خواهد بود.
پاسخ ها
محمد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
شرکت در کنسرت پاپ در ایران کار بیهوده ای است ، مثل
مجسمه بشینی و از چپ و راست بهت تذکر بدن ، فقط تحقیر هست
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
عزیز
اون کنسرتی که توش غیر مجسمه ای باشه ...فضای غیر مجسمه ای مانند نایت کلاب و...لازم داره...وگرنه ما کنسرت خوانندگان خارجی هم رفتیم رو صندلی نشسته بودیم
دمش گرم
عااااااالیییییییه
اینها چندان اهمیتی ندارد باید بریز وبپاشهای مسولین کم شود که نمیشود
ممنون از احساس همدردي شهرام شکوهي عزيز/ من بيش از 2 سال است که به بچه هام قول داده ام حتماً آنها را به يک کنسرت ببرم تا با جو آن آشنا شده و تجديد روحيه باشه براي آنها ولي متأسفانه با اين حقوقها نتوانسته ام و شرمنده شان هستم. ان شاءالله بتوانيم ما هم به اين کنسرتها برويم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
حالا هم نمی تونی برادر عزیز .مگر این که شانس بیاری توی ازدهام درخواست بلیط ارزان گیرت بیاد
دمت گرم مشتی . بغیه هنرمندا ک کاری نمیکنن فقط در حد حرفه . مردم واقعا افسرده شدن . چون تفریح درست ندارن . تفریحا رفته به سمت مخدرو الکل و ... :(
با سلام خدا ایشان را خیر بده .من یک بار ایشان را در داخل هواپیما دیدم و وقتی با ایشان صحبت کردم از منش ، افتادگی و خاکی بودن ایشان لذت بردم
همیشه مردم باید کوتاه بیان؟؟؟
نخیر
نوبت دولت و مسولین است
50 هزار تومن هم زیاده
باید بشه 10 هزار تومن
پاسخ ها
عزیزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
ده هزار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قیمت یک البوم است ...نه کنسرت زنده
درضمن در همین ترکیه البوم 30هزارتومان است
غلط هاي املايي در برخي از كامنت ها فاجعه بار تر قيمت بليط كنسرت هاست !
تابناک چرا از استاد کیوان کلهر نامی نبردین که سال گذشته در سیستان و بلوچستان اجرای رایگان داشتن ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار