بازدید 12009

بیانیه جمعی از پرستاران خطاب به مردم ایران

انجام سرم تراپی و تزریقات وریدی با تعرفه پزشکی که هم اکنون در مراکز درمانی با قیمت حدود ۸۰ هزار تومان برای شما محاسبه و توسط شما یا بیمه‌ شما پرداخت می‌گردد، در صورت محاسبه با تعرفه پرستاری به یک سوم این قیمت کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۱۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 19 July 2018
جمعی از پرستاران در اعتراض به اجرا نشدن قانون تعرفه‌های پرستاری توسط وزارت بهداشت، خطاب به مردم بیانیه‌ای نوشته و از ایشان و مسئولان خواستند در تقاضای اجرای این قانون با ایشان همراه شوند.
 
به گزارش «تابناک»، متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار تابناک قرار گرفته، بدین شرح است:

پیام پرستاران دلسوز ایرانی به تمامی مردم ایران که با داشتن یا نداشتن بیمه به ناچار گاهی مجبورند به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

مردم شریف و عزیز ایران، ما پرستاران به عنوان پیشگامان خدمت رسانی به شما ملت بزرگوار و بیماران گرامی این سرزمین، همواره دغدغه‌ای جز خدمت‌رسانیِ با کیفیت و اثر بخش برای شما نداشته و نداریم.

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که حدود ۱۲ سال پیش در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و هدف از اجرای آن، انجام خدمات با کیفیت پرستاری با بهایی عادلانه و منصفانه در جهت رضایتمندی بیشتر بیماران و ایجاد انگیزه برای پرستاران بود، با گذشت ۱۲ سال هنوز اجرا نشده است.

بیمه‌های شما مردم که شامل بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی است، با اجرای این قانون می‌توانند هزینه‌های خود را به بهترین وجه مدیریت کرده و از تحمیل فرانشیز‌های بالا به مردم و بیمه شدگان، جلوگیری نمایند.

متاسفانه محاسبه اقدامات پرستاری با تعرفه‌های پزشکی -که شامل بسیاری از خدمات درمانی بستری و سرپایی می‌شود، باعث پرداخت‌های کلان از جیب شما مردم و از جیب بیمه‌هایی که با حق بیمه پرداختی شما شکل گرفته‌اند، شده است.

به طور مثال انجام سرم تراپی و تزریقات وریدی با تعرفه پزشکی که هم اکنون در مراکز درمانی با قیمت حدود ۸۰ هزار تومان (انجام دهنده، "پرستار" است، نه پزشک) در بخش سرپایی و یا بستری برای شما محاسبه و توسط شما یا توسط بیمه‌های شما پرداخت می‌گردد، در صورت محاسبه با تعرفه پرستاری به یک سوم این قیمت کاهش خواهد یافت.

متاسفانه وزارت بهداشت و وزارت رفاه که طبق قانون موظف به اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری می‌باشند، به دلیل نفوذ و ذی نفع بودن پزشکان در این دو وزارت خانه، پس از ۱۲ سال هنوز از اجرای آن خودداری می‌کنند و در صدد هزینه تراشی بیشتر برای شما و بیمه‌های شما هستند؛ نفع عده‌ای خاص در این است که قانون تعرفه‌های پرستاری همچنان بدون اجرا بماند.

پرستاران سالهاست که با نجابت و صبر مثال زدنی خود، به رغم بی‌مهری‌های مسئولان وزارت بهداشت و وزارت رفاه، هیچ گاه از خدمت رسانی شبانه روزی به شما مردم فرهیخته، کوتاهی نکرده و همچنان با تمام توان در صف اول خدمت رسانی در امر بهداشت و درمان سرزمینمان باقی خواهند ماند، اما از شما مردم عزیز توقع دارند اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری را که به نفع شما و همه مردم و بیماران و بیمه‌های شماست، با قاطعیت تمام از مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت و رفاه و مجلس شورای اسلامی خواستار بوده و همواره از خدمت‌گزاران خود در صف اول درمان، یعنی پرستاران پر تلاش و نجیب حمایت نمایید.

#پرستاران_مردم_ایران
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۳۴
گوش شنوا داریم؟!!! دل خوش سیری چند؟!!!
ما حامی شما هستیم ولی چکار میتوانیم بکنیم؟ یک روز راهپیمایی کنید تا ملت هم حمایت کنند.
به نام خدا
اینکه پرستاران قشری زحمت کش هستند و دارای شغلی سخت امری بدیهی و روشن است و اینکه در گروههای بهداشت و درمان پزشکان بیشترین بهره را از زحمات این عزیزیان و همه مردم ایران می برند شکی نیست و متاسفانه در جامعه ما قشر پزشک خود را تافته جدا بافته می داند و نگاهشان به مردم به منزله عابربانکهای سیار می باشد بر همه آشکار است و صد البته به لطف سطح سواد و کارایی این بزرگواران بیماریهایی که دهها سال قبل ریشه کن شده بود بازگشتی قدرتمندانه داشته اند و هر روز اخبار ناشی از اشتباهات برخی از این عزیزان سایه مرگ را بر سر خانواده های ایرانی همیشه مستدام می دارد و در خیابان ها و کوچه های شهر های ایران بهترین ساختمان ساز ها و بهترین خودروها مربوط به بعضی از پزشکان محترم می باشد ، جا دارد از پرستاران این کشور که قریب به اتفاق اکثریت آنان هنوز درد بیماران را درک می کنند و هنوز نگاهی دلسوزانه به مریض دارند حمایت کنیم و از دولتمردان درخواست کنیم کمی هم توجه پدرانه به این قشر زحمت کش داشته باشد و بداند ایکاش خیلی از کارکنان دولت در همه جاهای دیگر با مشکل شدید معیشت اولیه خود مواجهند و در این باره فکری اساسی بنماید.
اللهم عجل لوليك الفرج.
پزشکان با جان بیمار تجارت میکنند.
این پرستار ها اسم ندارن ؟
دعوای جناحی به پرستار ها رسید .
تا دکترهای تاجر را دار بم ، که ب فکر و ذکرشان شده پول در اوردن از هر راهی ،الخصوص متخصص ها الخصوص تخصص های حراحی ،که هم رو اوردن به لبه جراحی زیبایی ولیرز ،،،از جراح گوارش گرفته تا وووووووووووزارت بهداشت است مافیایی دکترای هرگز روی خوش کسی نخواهد دید
پزشکهای خودخواه. کاش حدقل پولی که از مردم می گیرید در کشور می ماند نه اینکه خرج اقامت گرفتن خانواده در کانادا و اروپا و آمریکا بشه و دیگه برنگرده
اونوقت اگر پرستار مربوطه اشتباهی مرتکب شد ، خودش پاسخگو خواهد بود یا پزشک را پای میز محاکمه می کشند ؟
گفتی جانان من اما حالا چرا اکنون که در بستر مرگم ولی حالا چرا
دو تا اسم الکی اون زیر اضافه می کردید که فکر نکنیم توطئه علیه وزیر بهداشته !!
خدا خیرتون بده....
وقتی وزیر میلیاردر خودش پزشکه و در کشوری که ده ها هزار دکترای رشته های دیگر با ۱۴ سال درس خواندن ارزوی شغل های با درامد ۴ میلیونی را دارند درامد ۱۰۰ میلیونی پزشکان را منطقی میداند چه انتظاری به عدالت دارید .ایران بهشت تکرار نشدنی پزشکان
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااا ... یک تیکه کوچیک از این مملکت رو نشونم بده که توش سواستفاده نباشه !!!!!!!!!!!!
آخه چرا مملکت به اینجا رسیده ؟!؟!؟!؟!
با سلام
ضمن تشکر از جامعه خدوم پرستاری
متاسفانه در سیستم های بهداشتی و درمانی ما همه چیز در اختیار پزشکان قرار دارد. متاسفانه برای تعدادی از پزشکلن عزیز تنها چیزی که مهم نیست جان و امنیت بیماران هستند. برای برخی از آنها پول بالاترین اهمیت را دارد.
البته نمی توان منکر وجود پرستاران با شرف و فداکاری شد که با تمام سختی های این شغل شریف همواره مهرورزانه بیماران و دردمندان را تیمار می کنند.اما متاسفانه کم هم نیستند کسانی که تنها نام پرستار را بر خود نهاده اند و باعث می شوند ما در پذیرش کامل آنچه از نجابت و صبر و خدمت و... این عزیزان بیان شد کمی تامل کنیم.به نظر من قبل از هر چیز پرستاران عزیز باید افرادی را که باعث خدشه وارد شدن بر این حرفه مقدس می شود به نحوی مناسب از خود جدا نمایند تا ما بتوانیم به خصوص پاراگراف آخرا ر را با جان و دل پذیرا باشیم.بنده خودم چندی قبل مادرم را که حال مناسبی نداشت اوائل صبح به اورژانس بردم.همانطور که بالای سر مادرم بودم یک بیمار قلبی توسط آمبولانس آورده شد و پرستار همراه آمبولانس با عجله تقاضای آماده سازی عملیات CPR می کرد.رفتار چند پرستاری که در اتاق پرستاری در حال موبایل بازی با هم بودند را در این لحظه حیاتی برای بیمار نمی توانم بیان کنم والبته حیرت پرستار همراه از این بی اعتنایی شگفت.خدا را شکر که در آن زمان از مردم موبایل بدست کسی نبود که صحنه های غیر انسانی این رفتار را ضبط کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد و احیانن خستگی را بر تن آن بخش شریف و ارجمند مسئولیت پذیر باقی گذاشته و مردم را نسبت به خدمات آنها دلسرد نماید.
این موضوعات رابایدبیمه هاووزیربهداشت پیگیری کنندنه مردم. من توبیمارستان ها بارها دیده ام پرستاران وظایفشان را معمولی هم انجام نمی دهندوباعث خسارات مادی وجانی به بیماران می شوند.
متاسفانه تو هرکاری که نگاه می کنی همه بفکردورزدن هستند.
پرستار ها جزو بالاترین حقوق بگیر ها هستنتو رده های کارمندی
پرستار در ایران وجود ندارد بی خود حرص و جوش نزنید
متاسفانه یکی ازنتایج اقدامات اقای دکتر هاشمی جهش ناگهانی تعرفه های پزشکی به نفع پزشکان -ونه دیگراعضای کادر درمانی- بود که همچنان ادامه دارد.
به نظر یکی از بی عرضه ترین وزیر، وزیربهداشت کنونی است و بسیار عوام فریبانه عمل می کند. تنها کاری که کرده جیب پزشکان مفت خور و بی سواد را پر کرده است.
همیشه بر طبقه زحمت کش ظلم شده بویژه به جامعه پرستاری که خیلی از پرستاران معلومات به مراتب بالاتری از خیلی از پزشگان امروزی دارند .فاصله حقوقی بسیار زیاد است .
کارمندا هم بیانیه بدن که دارن با حقوق پنج سال پیششون خدمت رسانی می کنن
یک پزشک عمومی تازه کار بین 15 تا 30 م درآمد داره. اگر کارهای جانبی انجام بده حقوقش به بالای 50 هم میرسه.
دندان پزشک عمومی هم از 30 تا 70 م در میاره.
متخصص غیرجراحی هم از 20 تا 100 م، و موارد جراحی هم از 50 تا بالای 200 م
پرستار 2 تا نهایت 5 م
استاد دانشگاه شریف: ماکزیمم 15 م
مهندس ماهر: 3 تا 5 م
میانگین حقوق ماهانه پزشک و پرستار و برخی دیگر از مشاغل در ایران هست
وزارت بهداشت بیش از 30 درصد بودجه کشور رو می بلعه. می دونی یعنی چی هم وطن؟ یعنی پولی که می تونست سر زیرساخت ها و ایجاد کارخانه بشه و شغل ایجاد کنه. تحت عنوان کارانه رفت داخل جیب گشاد پزشکان
تابناک لطفا مثل دفعات قبل سانسور نکن و درج کن
فعلا که اکثر امور مربوط به بیمار در بیمارستان توسط همراهان بیمار انجام میشود ونسخه هم توسط پزشک تجویز می شود وپرستاران محترم هم در ایستگاه پرستاری به امورات رسیدگی می کنند که عمده آن مربوط به پرستاری از بیمار نیست جالب اینکه در زمان ترخیص جریمه (هزینه)همراه نیز تقریبا معادل هتل تک ستاره دریافت می شود حال نمی دانم پرستاران محترم در کجای صف اول خدمت به بیمار ایستاده اند که در زمان بستری بیمار در بخش های بیمارستان دیده نمی شوند نتنها آنها دیده نمیشوند بلکه بهیاران وکادر خدماتی نیز در اول صف دیده نمیشوند واین همراهان بیمار هستند که حسب نگرانی از بی تفاوتی کادر درمانی همشیه درصف اول ایستاده وتمام امور بیماراز قبیل خوراندن دروها، غذا دادن ،نظافت بیمار ،تعویض لباس ،ملحفه تخت ونقل وانتقال بیماربین قسمت های پاراکلنیکی را انجام می دهند ومحلی هم برای استراحت ندارند وسرپا انجام وظیفه میکنند اگر شانس بیاورند یک صندلی برای نشستن گیرشان بیاید اگر کسی باور ندارد بهتر است سری به بخشهای بستری بیمارستان های دولتی وشبه دولتی بزند تا حقیقت آشکار شود.
بهتراست تا دیر نشده تعداد پزشک زیاد شود همینطور پرستار.
ضمنا مدیریت وزارت بهداشت بهتر است بجای اینکه در اختیار یک چشم پزشک باشد در اختیار کسی باشد که با اصول مدیرت آشناست و منافع ملت را فدای منافع صنفی نمی کند.
آفرین بر این غیرت و صداقت. امروز در برابر پزشکان صحبت کردن شجاعت و شهامت میخواهد.
همه خوب هستین خووووووووووب پزشک پرستار معلم کارمند همه خوبید فقط مردم ودولت بد هستن
جالبه ... هردم از این باغ بری میرسد ...تابناک عزیز ممنون ..الان که اینجوریه وای اگه رسانه های بدردبخوری مثل شما نبودند اوضاع چی میشد.
آنان که بر تمامی عملگرد پزشکان ناظر وشاهد هستند تاصبح بربالین بیدار پرستار است پس باید حقیقت را آشکار کند
با سلام تا کسی پرستار نباشد پرستار را درک نمی کند همراه چه کار پرستار را می‌کند کارهای شخصی وظیفه پرستار است
بعضیا همچین میان از پرستارا انتقاد میکنن ک انگار تمام کارهای بیمارستان رو باید پرستارا انجام بده.شما اول برو در مورد تقسیم وظایف تموم کادر پزشکی از پزشک گرفته تا خدمه بیمارستان اطلاعاتت رو ببر بالا بعد بیا اینجا نظر بده.کار بر عزیز کدوم کار رو ک وظیفه پرستار هست و همراه های بیمار انجام مبدن.باید بگم بعضی از کارها وظیفه یک پرستار نیست بلکه وظیفه ی خدمه های زحمتکش و محترم هست ک احتمالا اون لحظه ای ک شما همچین چیزیو دیدی و با کم لطفی زیاد ب پرستارا نسبت میدی کاری بوده ک مربوط میشده ب همکار کمکی و چون اون لحظه همکار کمکی )خدمه محترم) در بخش نبوده همراه بیمار انجام داده حالا شما بیا بگو اونم وظیفه پرستار بوده ک با اهمال در وظیفه ب گردن همراه بیمار افتاده.واقعا آدم با شنیدن همچین چیزایی هیچ انگیزه واسش نمیمونه
کرونا به دلیل نداشتن درمان و نیاز به مراقبت، اهمیت کار پرستاری را به همه نشان داد. کاش سالها پیش مسیولان ما اهمیت پرستاری را درک میکردند و تعداد پرستاران نسبت به جنعیت را افزایش میدادند تا پرستاران مجبور به اضافه کاری های سخت و پشت سر هم نمیشدند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس