بازدید 11944

پاسخ علمی به نظریه دخالت خارجی‌ها در تغییر اقلیم

کد خبر: ۸۱۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷ 04 July 2018

به دنبال اظهارات مطرح شده در مورد دزدیدن ابرهای ایران توسط اسرائیل رئیس سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: این اظهارات پایه علمی ندارد، چون دستکاری جو توسط بشر ممکن نیست. برای همین مدعیان ابردزدی باید ادعای خود را در جمع کارشناسی به اثبات برسانند.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی -رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور- روز دوشنبه در سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی، با اشاره به وجود معضلات تغییر اقلیم در ایران، تغییرات اقلیمی ایران را مشکوک به دخالت خارجی‌ها دانست و گفت: مراکز علمی کشور مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند که نتیجه مطالعات دخالت خارجی‌ها در موضوع تغییر اقلیم را تأیید می‌کند.

این مقام مسئول همچنین اشاره کرده بود که «تیم‌های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم.»

در مورد این اظهارات داود پرهیزکار –معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ابردزدی و دخالت خارجی‌ها در تغییرات اقلیمی ایران مبنای علمی ندارد و از منظر علم هواشناسی رد می‌شود، گفت: خشکسالی‌های مکرر و کمبود بارش در ایران ناشی از پدیده گرمایش جهانی و به تبع آن تغییر اقلیم است نه دخالت کشورهای دیگر.

وی با تاکید بر اینکه تغییر اقلیم یک بحث علمی و مرتبط با گرمایش جهانی است، گفت: تغییر اقلیم تنها مشکل ایران نیست بلکه بسیاری از کشورها درگیر این پدیده هستند و در مناطق مختلف پیامدهای گرمایش جهانی به شکل‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کرده است.

افزایش یک درجه‌ای دمای کره زمین

رئیس سازمان هواشناسی با این توضیح که گرمایش جهانی هم ناشی از افزایش غلظت گاز دی‌اکسید کربن در جو است، اظهار کرد: بعد از صنعتی شدن کشورها غلظت دی‌اکسیدکربن جهان افزایش یافته، به طوری که طی سه دهه اخیر آهنگ رشد این گاز شتابان بوده است، بنابراین شاهدیم که امروزه دمای کره زمین نسبت به پیش از دوره صنعتی شدن جهان، یک درجه سلسیوس افزایش یافته است.

تاثیر تغییر اقلیم در ایران

پرهیزکار با اشاره به اینکه قطعا افزایش دمای زمین روی پدیده‌های جوی تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: مخاطرات طبیعی مثل خشکسالی‌های متوالی، سیل‌ها، طوفان‌ها و ... ناشی از تغییر اقلیم و گرمایش جهانی است که در مناطق مختلف به شکل‌های متفاوت بروز می‌کند. برای مثال در ایران مخاطرات ناشی از تغییر اقلیم، خود را به شکل خشکسالی‌های مکرر همراه با سیل‌های ویرانگر نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وقوع خشکسالی در ایران، گفت: حدود 11 سال است که بارش‌های کشور بالای نرمال نرفته است و در تمام این سال‌ها میانگین بارندگی کشور در حد نرمال یا زیر نرمال ثبت شده است که همین موضوع خشکسالی را در ایران تایید می‌کند. از سوی دیگر طی سال‌های اخیر شاهد سیل‌های مخرب در برخی مناطق کشور هستیم که خسارات مالی بسیاری هم ایجاد می کند که ماحصل تغییر اقلیم در ایران است.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی، تغییر اقلیم ناشی از گرمایش جهانی است، نه دخالت کشورهای دیگر در جو. واضح است که جریانات جوی بسیار عظیم هستند و امکان دستکاری و ایجاد تغییر در جو توسط بشر وجود ندارد.

پرهیزکار در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا اظهارات مطرح شده در مورد دخالت در روند تغییرات اقلیم به عنوان یک بحث علمی در دنیا مطرح است یا خیر؟ گفت: در مجامع علمی هواشناسی دنیا چنین مباحثی اصلا مطرح نیست و به هیچ وجه صحبتی در مورد امکان دستکاری جو، ابردزدی یا برف دزدی وجود ندارد.

ابردزدی پایه علمی ندارد

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور همچنین با تاکید بر اینکه ابردزدی و برف‌دزدی پایه علمی ندارد، تصریح کرد: ابرهایی که مسئول بارش هستند عمدتا ابرهای سیستماتیک هستند که همراه با سامانه‌های جوی وارد کشور می‌شوند و معمولا منطقه نسبتا وسیعی را در برمی‌گیرند. برای همین هم است که در بسیاری مواقع سازمان هواشناسی در یک بازه همزمان برای 10 تا 20 استان پیش‌بینی بارش می‌کند. تاکید می‌کنم که امکان دستکاری، تضعیف یا تقویت این سامانه‌های جوی توسط بشر وجود ندارد.

پرهیزکار در پاسخ به این ابهام بحث‌های ابردزدی و برف‌دزدی با چه هدفی مطرح می‌شود؟، گفت: قطعا کسانی که این اظهارات را مطرح می‌کنند باید پاسخگو باشند که چه هدفی را از طرح این مباحث دنبال می‌کنند، اما از نظر علم هواشناسی این اظهارات رد می‌شود و پایه علمی ندارد.

مدعیان، باید ابردزدی را در جمع کارشناسی اثبات کنند

رئیس سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به ضرروت توجه به مبنای علمی ادعاها، سئوالی را در ارتباط با این موضوع مطرح کرده و گفت: چرا کسانی که ادعاهایی مثل ابردزدی، برف‌دزدی و تولید آب را مطرح می‌کنند؛ هرگز برای پیگیری ادعای خود به سازمان هواشناسی مراجعه نمی‌کنند. همین‌ موضوع نشان می‌دهد که این مباحث پایه علمی ندارد و این افراد می‌دانند که اگر برای پیگیری چنین ادعاهایی به سازمان هواشناسی مراجعه کنند؛ باید در جمع کارشناسی و بر اساس ادله‌ علمی ادعاهای خود را به اثبات برسانند و از آنجا که می دانند کارهایشان مبنای علمی ندارد، هرگز سراغ سازمان هواشناسی نمی‌آیند.

وی ادامه داد: ما معمولا این دست ادعاها و اخبار را در خارج از سازمان هواشناسی می‌شنویم. همین موضوع نشان می‌دهد که افراد مطرح کننده این ادعاها مطمئن هستند که حرف‌هایشان پایه علمی ندارد و برای همین هم از مراجعه به سازمان هواشناسی کشور که متولی اصلی مباحث اقیلم‌شناسی و هواشناسی کشور است؛ خودداری می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۶
جسارتا بايد خدمت ايشون و امثال ايشون عرض كنيم كه اين امر كاملا پايه علمي دارد كدهاي علمي مربوط به اين امر هم عبارتند از يونوسفر، ليزر، يونوسوند و ....
ضمناً چند بار بايد به سازمان هواشناسي و ديگر سازمانهاي مسئول مراجعه كرد و اين ادعاها را مطرح كرد ولي انها حتي يك بار هم از شما دعوت نكنند كه بياييد و مسائل خود را با حضور كارشناسان مطرح كنيد
بعد از چند سال كه اين مسائل به سازمانهاي مختلف مطرح شد، يك مقام مسئول مصاحبه اي كرد و چند كليد واژه را مطرح كرد مي توان اين مقام مسئول را در يك برنامه زنده تلويزيوني دعوت به مباحثه علمي كرد و صحت و عدم صحت ادعايش را نيز با حضور كارشناسان بخش خصوصي بررسي كرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
آخه یونوسفر و یونوسوند چه ربطی به دزدیدن ابر و برف داره؟؟؟ خب برو روش‌ات رو مطرح کن تا ما هم ابرهای اسرائیل رو بدزدیم!!!
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
گذشته از مسائل علمی که صحت وسقم آن را متخصصان باید بررسی کنند به نظر بنده چون ایشان معاون جناب آخوندی هستند به حرفهایشان هیچ اعتمادی نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
شما هم در اشتباه هستید
با تشکر از این متخصص محترم و تابناک عزیز
اما باید عرض کنم:
طیفی که دوست دارند سخنان احساسی را باور کنند با اینگونه توضیح و تشریح علمی هرگز قانع نخواهند شد!
فرداپس فردا منتظر باشید حاج شریعتمداری در کیهان در تایید ابردزدی صدها دلیل علمی از دانشمندان ناشناس کوبایی و چینی و کره شمالی بیاورد!
منم فکر نکنم مثلا امریکا اینکارو کرده باشه ولی اینکه ایشون گفته ابردزدی و برف دزدی امکان نداره اصلا خیال ادم رو راحت نمیکنه چون همین الان امریکاییا و بقیه کشورهای پیشرفته تکنولوژی هایی دارن که این اقا تو تخیلش هم نمیتونه بهش فکر کنه پس از کجا میتونه با این اطمینان بگه همچین چیزی امکان نداره ؟مگه هر کاری ما نتونیم انجام بدیم بقیم نمیتونن
یک نکته در مورد غیر بارور کردن ابرها وجود دارد وآن اینکه همانطور که بشر می تواند ابرها را بارور نماید همان بشر می تواند ابرها را غیر بارور نماید لذا به چه دلیل خیلی اسرار دارند این مطلب را انکار نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
مهندس! اولا اسرار نه، اصرار. دوما لزوما هر فرایندی برگشت‌پذیر نیست. شما لوبیای خام رو میتونی بپزی و تبدیل به لوبیای پخته بشه، ولی لوبیای پخته رو نمیتونی دوباره تبدیل به لوبیای خام کنی!
اگر ابرها قبل از رسیدن به ایران بارور شود - که این یک موضوع عملی و علمی است - بارش آن کاهش نخواهد یافت؟ اصطلاح ابر دزدی نمی توان به آن داد؟
با توجه به سالها روی این موضمع به صورت علمی و با نگاه فن آورانه به پدیده ای بنام تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر باروی ابرها در ارتفاع کوتاه و دستکاری یونیسفر ، اگر گوشی برای شنیدن باشد آماده اثبات این امر هستم .
هواشناسی ایران از علم روز خبر ندارد. یه جستجوی ساده در اینترنت نشان می دهد که مسئله کاهش بارندگی ها در ایران طبیعی نیست. سازمان هواشناسی چیزی در مورد پروژه هارپ شنیده است؟
سریع جبهه نگیرید از فردی که این حرف رو زده دعوت کنید با هم صحبت ومبادله افکار کنید وبعد نتیجه رو اعلام کنید
کار انگلیسه ...
باشه فکر کن وجود ندارد!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
باسلام
سازمان هواشناسی هیچ تحقیقی در این مورد انجام نداده است پس باید بگوید ما خبر نداریم . مسلما دانشمندان اجازه نخواهند داد تغییر اقلیم نسل بشر را نابود کند و در مقدار و نوع بارش ها دستکاری خواهند نمود آخه همه جا که مثل هواشناسی با قطع ید نخبگان اداره نمی شود همین که آمارهای غلط غولوط جمع آوری می شود و از روی سایت های خارجی پیش بینی کپی برداری می شود باید خدا را شکر کنیم . در گذشته هم وقتی هر کس می گفت زمین گرد است و دور خورشید می چرخد از نابود کردن او و هر کار دیگر پرهیز نمی کردند.( امروز عصر فضا باید باشه نه پرهیز از کار)
بعنوان یک محقق عرض می کنم:
بر اساس نتایج تحقیقاتم، معتقدم در قلمرو دانش و تکنولوژی هیج چیزی غیر ممکن نیست حتی نقض قوانین فیزیک موجود، ... آن کسی که می گوید تغییر اقلیم یا به اصطلاح دستکاری اقلیم، برف و ابر دزدی امکان ندارد، باید همه چیز جهان برای او شناخته شده و هیچ ناشناخته ای و پنهانکاری ای برایش وجود نداشته باشد؛ آیا چنین است !؟
این را باید یادآوری و تاکید کرد، بطور کلی هر کسی که هر چیزی را غیر ممکن و یا نامحتمل قلمداد می کند این نتیجه گیری او ناشی از عملکرد دستگاه استنتاجیِ سامانه عصبی اوست و پُر واضح است که قابلیتها و ظرفیت دستگاه استنتاجی انسان محدود است و همین دستگاه محدود نیز تحت تاثیر مواد و عوامل بیشمارِ شناخته شده و ناشناخته میتواند دچار نقص، اختلال، فریب، الغا خلاف واقع، اشتباه و غیره گردد.
بعلاوه ما برای آشکار کردن و ادراک تمامی رویدادها و پدیده های پیدا و پنهان محیط پیرامون خود و سیاره مان نیاز به گیرنده ها و حسگرهای مرتبط آن را داریم که مبرهن است که جمیع آنها را نداریم.
ما حتی نمی دانیم چه مقدار و چه تعداد ناشناخته در سیاره زمین وجود دارد.
در عین حال ما این را میدانیم که رژیم های آمریکا و بویژه انگلیس پُر از اسرار و عملیاتهای پنهانکاری هستند.
ما این را میدانیم که رژیم انگلیس در یک قرن قبل، احتمالاً سال ١٢٩٦ هجری شمسی حدود هشت میلیون ایرانی را که حدود ٤٠% از جمعیت ١٩ میلیونی قحطی زده و دچار خشکسالی آن زمان ایران بود را تعمداً با جلوگیری از خرید آذوقه از خارج در حالیکه هم پول خرید آن هم آذوقه ی خارجی و هم فروشنده آن و هم اراده و تلاش دولت ایران برای خرید آذوقه موجود بود، از گرسنگی کُشت و ما جدا از جنایت فجیع این رژیم، هیچ تحقیق مشخص و شناخته شده ای را انجام ندادیم که دریابیم به چه انگیزه و دلیلی رژیم انگلیس دست به چنین جنایتی زده است.
چرا و با چه انگیزه و اهدافی رژیم انگلیس از طریق تحمیل گرسنگی ٨ میلیون ایرانی را در یکصد و یک سال پیش کشته است؟
این را هم مایلم اضافه کنم نتیجه آنالیزهای من نشان میدهد که رژیم انگلیس دارای ساختاری پیچیده و ناشناخته با دو تشکیلات مجزا از هم است که یکی آشکار و دیگری بشدت سّری و پنهان و نسبت به آن دیگری بسیار عظیم و گسترده در سراسر جهان است.
لازم است ذکر کنم آنالیزهای من منجر به این نظریه شده شده:
تمامی شکستهای انگلیس دستکم در طول هفتصد، هشتصد سال اخیر همگی ناشی از برنامه ریزی و در راستای اهداف این تشکیلات پنهان رژیم انگلیس در طی قرنها بوده است و علیرغم عملکردهای کریستف کلمب، این نقشه ها و اجرای ایده های تشکیلات پنهان رژیم انگلیس بوده که رژیم امریکا را خلق و آن را در راستای اهداف پنهان خود تبدبل به ابر قدرت جهان کرده است.
این تشکیلات پنهان، از قرنها قبل خداونگار پنهانکاری و سرشار از انواع و اقسام دانشها و تکنولوژیهای خارق العاده و غیر قابل تصور و کاملاً سّری است که انواع قابلیتهای تغییرات اقلیمی از جمله جابجائی ابرها، کاهش و افزایش برف و باران و یا ابر و برف دزدی احتمالاً تنها جزئی از تکنولوژیهای ابتدائی و قدیمی آنهاست بنابراین نه تنها من معتقدم که تکنولوژی انواع و اقسام تغییرات اقلیمی وجود دارد و اینکار را از قرنها قبل انجام میدهند بلکه منتظر وقوع رویدادها و پدیده های بی نظیر، بی سابقه و غیر منتظره ی جدید باشید !
تاکی مردم و کشور باید تاوان ناتوانی مدیران را بدهند؟؟!!!
من خودم از اينترنت دستگاهي ديدم كه مجريش هم ان ماشين باز معروف انگليس بود كه يك سيستم ابر سازي مصنوعي انجا بود و به هوا ابر ميفرستاد و بعد مدتي در اسمان صاف بارون امد
حالا شما ميخواهي تكذيب كنيد اين چيزها بكنيد علم راه خودش را ميرود
عادت کردیم همه بی کفایتی هامون رو بنویسیم به پای بیگانگان. کدام تغییر اقلیم؟ کدام ابر دزدی؟ خودمون داریم با مصرف بی رویه منابع آبی کشور رو به برهوت تبدیل می کنیم! خودکفایی گندم و صادرات هندوانه پدر منابع آبی رو درآورده.
اگر موضوع بارور کردن ابرها و ابر دزدی یا دخالت انسان در ابرها در جو و آسمان صحت داشت و امریکایی ها می تونستند انجام بدهند حتما مانع شکل گیری طوفان های سهمگین در امریکا میشدند یا اینکه با ایجاد بارندگی آتش سوزیهای بزرگ در جنگلها شونو مهار می کردند نه اینکه تا یک ماه یک جنگل بسوزد و خونه ها و شهرهای زیدی تخریب شوند.
من کارشناس ارشد مخابرات هستم در ترمهای اخیر بسیاری از اساتید گروه موج ما در درسهای جنگ الکترونیک و موج بسیار بر اثرات امواج برعملکرد جوی و..... بعنوان تکنولوژی روز تاکید و اثبات عملی داشتند.!!!!!!نمونه عملی این اقدام جنگ الکترومغناطیس امریکا در عراق بوده که با تاباندن امواج کل سیستم ناوبری طرف مقابل دچار اختلال شده است.ابر ها خواص الکترومغناطیس شدید داشته و انواع پروژه های بزرگی در ناسا و سازمان های پژوهشی در امریکا و اروپا برای استفاده از خواص انها سالهاست در حال پیاده سازیست!!!!!این بدیهیات اصلا قابل انکار نیست .بهتر است تا دیر نشده بخش R&D این سازمان و محیط زیست برای 20 سال اینده چاره اندیشی کنند تا در اون سالها دیگر مورد سرزنش قرار نگیرند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه پاسخ علمي هم داده شد!!
حتی یک غیر حرفه ای هم نوع برفهای چند سال اخیر را با برفهای معمولی قبل مقایسه کند میتواند متوجه تغییرات نا متعارف شود.
جالب اینجاست وقتی ترکیه با کردهای عراق وارد جنگ شد، ما در شمال غرب بارندگیمون زیاد شد، حالا که با کردهای سوریه در حال جنگه دوباره بارندگی بیسابقه داشتیم، به راستی چرا وقتی ترکیه با کردها وارد جنگ میشه ما از رحمت الهی باران بهره مند میشیم؟؟ علتش اینکه ترکیه ابرها رو بارور میکنه که به کشور خودش بباره و ما از تشنگی تلف بشیم، ولی وقتی سرش به کارهای دیگه گرم شه ما هم از نعمات خدا برخوردار میشیم.
سلام.
حرف آن مسئول پدافند، ممکن، اما فعلا در حد ادعاست و باید ثابت شود.
حرف مسئول هواشناسی درباره اینکه باید ثابت شود، درست است؛ اما اینکه میگوید شدنی نیست، کمی عجولانه است. خود ایشون میدونن که برخی کشورها از لحاظ تکنولوژی پنجاه سال از ما جلوترند. چطور ایشون با اطمینان میگوید نمیتوانند؟!!! تغیبر اقلیم یکی از عوامل خشکسالی است و نه تنها عاملِ آن.
پس چرا فقط اقلیم ایران تغییر کرده؟ چرا کشورهای همسایه به اندازه ما در گیر بحران خشکسالی نیستند؟
فکر کنم تنها کسانی که به گرمایش جهان اعتقاد ندارند یکی ترامپ باشد یکی ما
آقای محترم رئیس هوا شناسی کاش کتاب (آسمان به زمین می آید)سیدنی شلدون را مطالعه می کردید تا کمی اطلاعات عمومی شما در مورد قدرت آمریکا و کشورهای دیگررا در این زمینه در ک می کردید سردار جلالی کاملا حق دارند.
اگر آمریکا توانایی بارور کردن ابرها رو داشت این کارو برای مناطق کویری خودش انجام می داد که همین الان دچار خشکسالی شدید هستن و بر عکسش رو هم اگر می تونست انجام بده، اینقدر خسارت تو طوفان های حاره ای بهش وارد نمی شد، توهم رو تمام کنید لطفا!
ابرها را با تکنولوژی پیشرفته در مسیر حرکت بارور میکنند در نتیجه یا به ایران نمی رسند یا رطوبت زیادی ندارند که بارش مناسب ایجاد کنند....این یعنی قدرت علم و ارتباط با کشورهای دارای تکنولوژی برتر در این زمینه...
من دوستان را به مطالعه راجع به سلاح هارپ ارجاع میدم. چطور میشه در نقطه صفر مرزی با ترکیه برف میاد ولی اینور خشک باشه!!!
اقایان پارازیت ماهواره ای و اثری مانند هارپ دارد و باعث یونیزه شدن جو ایران می شود را فراموش نکنید
دیگه سوء مدیریت خودشون تو منابع آبی را هم دارند میندازن
گردن دشمن ایناه دیگه کی هستن
سازمان هواشناسی عضو سازمان هواشناسی جهانی بوده و چند سالی نیز مسئولین این سازمان تا پست معاون اولی سازمان جهانی رسیدند .رئیس سازمان هواشناسی بیش از 30 سال کارشناس این بخش بوده و با دیناممیک جو کاملا آشنا است طبعا ایشان می توانند بهترین نظر را ارائه دهند . باروری ابرها درکل 10 درصد موثر است .یعنی اینکه اگر بارش یک سامانه 30 میلیمتر باشد فقط 3 میلی متر افزایش می یابد که اگر به روش علمی محاسبه گردد یک درصد رطوبت جو در باروری ابرها قابل استحصال است . رطوبت سواحل جنوب ایران از سواحل شمال کشور بیشتر است ولی آیا می توان بارش ایجاد کرد که نه گرد و غبار باشد نه کم آبی . در کشورهای دیگر دنیا که تکنولوژی بارورسازی ابرها را دارند مناطق بسیار خشک وجود دارد .مسله اقلیم و آب وهوا از مسائلی نیست که به راحتی حکم صادر کرد
لطفا ریاست محترم هواشناسی فدم رنجه فرمایند و به مرز ایران و ترکیه تشریف بیاورند و توضیح دهند چرا تغییر اقلیم در اون طرف میله های مرزی اتفاق نمب افتد ؟ حتی یک آدم ساده هم متوجه میشه
آقای سردار جلالی با توجه به وظیفه ای که به عهده دارند و تخصص خود، صحبت کرده ، پدافند غیر عامل یعنی اینکه اجازه نده شما رو غافلگیر کنند، یعنی اینکه دشمن همیشه با توپ و تانک و موشک و رودر رو به شما حمله نمیکنه، اجازه ندهید که شما رو فریب بدهند، هوشیار باشید، در پدافند غیر عامل شما در شرایط عادی نیستید که به روابط پدیده ها به صورت معمول نگاه کنید، مسلما؛ اطلاعاتی که در اختیار ایشان است را نبایستی سازمان هواشناسی داشته باشد. اظها نظر سازمان هواشناسی برای زمانی است که همه چیز عادی و شرایط معمولی است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار