بازدید 2921

ورود گسترده مهاجران غیرقانونی به سواحل اسپانیا

کد خبر: ۸۱۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۱ 03 July 2018

سواحل جنوبی اسپانیا در ماه ژوئن (خرداد) شاهد ورود گسترده مهاجران غیرقانونی بود که تعداد آنها بیشتر از مجموع آمار مشابه برای سه کشور اروپایی است.

به گزارش ایرنا، روزنامه ال پائیس روز دوشنبه نوشت که بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجران، در ماه ژوئن سال جاری تعداد 7 هزار مهاجر از طریق سواحل مدیترانه خود را به صورت غیرقانونی به اسپانیا رساندند.

بر این اساس، فقط در تعطیلات آخر هفته گذشته تعداد 362 مهاجر خود را از طریق سواحل جنوبی اسپانیا در ایالت آندالوسیا به این کشور رسانده اند.

به این ترتیب تعداد مهاجرینی که در ماه ژوئن از طریق دریا به اسپانیا وارد شده اند، از تعداد مجموع مهاجرانی که به این شیوه خود را به سه کشور ایتالیا، مالت و یونان رسانده اند نیز فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش،از ابتدای امسال تاکنون، در مجموع 15 هزار نفر از طریق سواحل اسپانیا به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده اند.

همچنین روزنامه لاراسون نوشت که بر اساس گزارش موسسه ملی آمار اسپانیا، در آمار رسمی سال 2017 مجموعا یک افزایش 532 هزار نفری در جمعیت مهاجران (قانونی) این کشور به ثبت رسیده است که هر چند هنوز از آمار چشمگیر دهه اول قرن 21 فاصله زیادی دارد، اما گویای علاقه دوباره مهاجران به این کشور است.

اکنون مراکش با 769 هزار مهاجر، رومانی با 673 هزار ، بریتانیا با 240 هزار ، چین با 215 هزار و ایتالیا با 206 هزار مهاجر رده های اول تا پنجم جدول مهاجران مقیم اسپانیا را به خود اختصاص داده اند.

کلمبیا با 165 هزار نفر، آلمان با 110 هزار نفر و ونزوئلا با 95 هزار نفر در رده های بعدی این جدول قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل