بازدید 2039

چرا خودکشی در میان زنان افغان رایج است؟

کد خبر: ۸۱۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 01 July 2018

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان (AIHRC) اعلام کرد: هر سال حدود ۳۰۰۰ افغان اقدام به خودکشی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین نیمی از تمامی موارد خودکشی در افغانستان در ولایت هرات اتفاق می‌افتد. طبق اعلام منابع بیمارستانی هرات، تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۸۰۰ نفر تلاش کرده‌اند خودکشی کنند که از میان آنان ۱۴۰۰ نفر زن بوده و ۳۵ نفر از آنان موفق به خودکشی شده‌اند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که این رقم تقریبا دو برابر نسبت به سال قبل که ۱۰۰۰ مورد خودکشی ثبت شده بالاتر بوده است.

در سطح جهان مردان بیش از زنان اقدام به خودکشی می‌کنند اما در افغانستان برآوردها نشان می‌دهد ۸۰ درصد خودکشی‌ها توسط زنان انجام می‌شود.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان هشدار داده تعداد موارد اقدام به خودکشی می‌تواند بالاتر از این باشد زیرا بسیاری از مردم افغانستان به دلایل متعددی موارد خودکشی را به مقامات گزارش نمی‌کنند.

به گفته کارشناسان دلایل متعددی می‌تواند عامل بالا بودن نرخ اقدام به خودکشی در میان زنان افغان باشد. مشکلات سلامت روان، خشونت خانگی، ازدواج‌های اجباری و دیگر فشارهای اجتماعی از جمله چالش‌هایی هستند که زنان با آن روبرو هستند. همچنین واضح است زندگی در افغانستان برای بسیاری از مردم بخصوص زنان به شدت سخت است.

برآوردهای سازمان جهانی بهداشت (WHO) حاکی از آن است که بیش از یک میلیون افغان از اختلال‌های افسردگی رنج می‌برند و خشونت علیه زنان در این کشور گسترده است.

همچنین طبق برآوردهای صندوق جمعیت ملل متحد حدود ۸۷ درصد زنان افغان حداقل قربانی یک شکل از خشونت جسمی، جنسی یا روانی بوده‌اند و ۶۲ درصد آنان شکل‌های متعدد خشونت را تجربه کرده‌اند.

به گفته کارشناسان سوء استفاده یک دلیل خودکشی زنان است که بیشتر آن از خانواده شروع می‌شود و برای نمونه می‌توان به ازدواج اجباری اشاره کرد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، طبق گزارش یونیسف یک سوم از دختران افغان پیش از سن ۱۸ سالگی ازدواج می‌کنند. همچنین فقر و نبود فرصت‌های شغلی از بزرگترین نگرانی‌های زنان در افغانستان به حساب می‌آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان