بازدید 21055
دعوای وزیران صنعت و ارتباطات با کلیدواژه «عقل خدادادی»؛

چرا «شریعتمداری و سیف» دستور رئیس‌جمهور را اجرا نمی‌کنند؟/ آیا پای «رانت» در میان است؟!

برخی اخبار غیر رسمی و همچنین اخبار فضای مجازی، از احتمال برخورداری نزدیکان برخی وزرا از رانت ارز 4200 تومانی حکایت داشت که در صورت عدم اعلام اسامی شرکت های برخوردار از ارز 4200 تومانی حتما گمانه زنی ها و حرف و حدیث ها در این رابطه بیشتر خواهد شد. به وزیر محترم صنعت و همچنین رئیس کل بانک مرکزی توصیه می کنیم بر پایه «عقل خدادادی» نسبت به اجرای دستور صریح رئیس جمهور مشابه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عمل کنند تا شاهد شفافیت بیشتری در جامعه باشیم.
کد خبر: ۸۱۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 30 June 2018

خبرهایی که از درون کابینه در ارتباط با تغییرات در دولت به گوش می رسد، برخی مسئولان و وزیران را که احتمال تغییرشان می رود، بی انگیزه ساخته و برخی را به جنب و جوش برای جلوگیری از برکناری واداشته است که از جمله این وزرا، می توان به «محمد شریتعمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد. او که در جریان تمامی نوسانات بازار ـ که بخش مهمی از آنها در حوزه تحت مدیریت او اتفاق افتاد ـ «روزه سکوت» گرفته بود، برای نخستین بار پس از به وزارت رسیدنش به مناسبت روز صنعت و معدن به گفت و گو با رسانه ها نشست.

به گزارش «تابناک»؛ شریعتمداری در این نشست تلاش کرد که وضعیت بخش های اقتصادی زیر نظر وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را تشریح کند؛ اقدام و سخنانی که با آنچه طی این مدت در بازار اتفاق افتاده، بعضا متناقض به نظر می رسید، ولی مهمترین بخش سخنان او ایستادن مقابل دستور صریح رئیس جمهور برای اعلام اسامی شرکت هایی که ارز 4200 تومانی دریافت کرده اند، بود و البته کنایه زدن به شفاف سازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در توجیه اقدام خود برای عدم اجرای دستور صریح رئیس جمهور برای اعلام اسامی شرکت هایی که ارز 4200 تومانی گرفته اند، عنوان کرده است: «بانک مرکزی اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها داده شده، در اختیار دارد؛ بنابراین ما به عنوان وزارت صنعت نمی توانیم که ثبت سفارش شدگان را افشا کنیم، چراکه در این صورت، به جنگ بخش خصوصی رفته ایم. این در حالی است که لیست اعلامی از سوی وزیر ارتباطات نیز اسامی افرادی بود که تخصیص ارز داشتند و تأمین ارز آنها صورت نگرفته بود، ما نمی خواهیم به جنگ اقتصاد کشور برویم و اقتصاد را به هم بریزیم.

او با این کلید واژه که با استفاده از «نیروی عقل خدادادی» تصمیماتی خواهیم گرفت که به صلاح اقتصاد باشد، طعنه ای به «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقدام او در راستای شفاف سازی و اعلام اسامی شرکت های دریافت کننده ارز 4200 تومانی، زده و توضیح داده است: «متقاضیانی که ثبت سفارش الکترونیکی صورت می دهند، ضمن اینکه بعد از پایشی که صورت گرفت، به دستگاه های ذیربط ارجاع داده می شوند و بعد از اینکه تأیید شد به حوزه تامین ارز به بانک ارجاع داده می شوند و تخصیص به ترتیب ثبت سفارش های واصله که اولویت بندی شده است، تأمین می شود.»

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه ارز تخصیص داده و ریال آن تأمین می شود، گفت: «بنابراین واردکننده تعهد می دهد که این میزان کالا وارد کند و روی نرخ نیز نظارت کافی صورت می گیرد؛ هرچند برخی سوءاستفاده ها نیز صورت می گیرد.»

شریعتمداری با اشاره به اینکه برای کالاهای مواد اولیه تولید نیز سقف در نظر گرفته شده است که هر دستگاه سهمیه ارز خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: در گروه دوم نیز ارز مورد نیاز از طریق کالاهای صادراتی عمدتا دولتی، تأمین می شود. در عین حال تا زمانی که گروه بندی کالایی نشده و البته آمریکا نیز از برجام خارج نشده بود، همه کالاهایی که ثبت سفارش می شد، مسیر تأمین ارز را طی می کرد و واردات موبایل نیز به این صورت بود. ضمن این‌که ۷۰۰۰ قلم تعرفه نیز شامل دریافت ارز ۴۲۰۰ تومان شده است.

شریعتمداری افزود: بانک مرکزی محدودیت هایی داشت که برخی از کالاها در نوبت قرار گرفته بودند؛ بنابراین، ۷۵ میلیون یورو اعتبار به واردات موبایل تخصیص داده شده است که افرادی که این ارز را دریافت کرده اند، اسامی آنها اعلام شد و هر شرکتی که گران فروشی کرده باشد با او برخورد می شود.

شریعتمداری ضمن نادرست خواندن اقدام «آذری جهرمی» برای شفاف سازی که از سوی او صورت گرفته و اقدامی که در جهت اعلام اسامی شرکت هایی که ارز 4200 تومانی دریافت کرده اند، یادآور شد: «اگر فردی دستگیر شده است که ارتباطی با داخل دارد، باید مشخص شود و تا آخرین لحظه با متخلفان ثبت سفارش واردات خودرو برخورد خواهیم کرد، این در حالی است که عمل وزیر ارتباطات خوب نبود و باعث به هم ریختگی بازار شد؛ کار خوبی نبود که من آن را تکرار کنم.»

شریعتمداری در حالی اعلام کرده که بنایی برای اعلام اسامی شرکت هایی که ارز 4200 تومانی دریافت کرده و نسبت به واردات کالا اقدام کرده اند ندارد که رئیس جمهور روز چهارشنبه حدود 70 ساعت پیش در جمع مدیران دولت تدبیر و امید اقدام وزیر ارتباطات را تأیید کرده و در دستوری صریح از «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی خواسته است که اسامی شرکت های دریافت کننده ارز 4200 تومانی را اعلام کنند.

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به سخنان و اقدام وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش نشان داده و در توئیتر خود پاسخ جالبی به «محمد شریعتمداری» داده است. او نوشته: «با ایمان قلبی که بر پایه "عقل خدادادی" است، می گویم: فساد، موریانه و عامل بی ثباتی اقتصاد کشور است. بخش خصوصی پاک‌دست از انتشار لیست ارز بگیران حمایت کرده و خواهد کرد. باید به جنگ اقتصاد رانتی رفت».

پاسخ آذری جهرمی به شریعتمداری در بردارنده سخنان رئیس جمهور در روز چهارشنبه است که اقدام به انتشار اسامی شرکت هایی کرد که ارز 4200 تومانی گرفته اند؛ این به معنای حمایت از بخش خصوصی سالم، حمایت از تولید داخلی، کمک به بخش خصوصی و پیشرفت اقتصاد کشور است؛ موضوعی که در سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره به آن نشده و تلاش شده است با کلید واژه «جنگ با بخش خصوصی» از اعلام لیست مورد تقاضای مردم و رئیس جمهور اجتناب شود!

برخی اخبار غیر رسمی و همچنین اخبار فضای مجازی، از احتمال برخورداری نزدیکان برخی وزرا از رانت ارز 4200 تومانی حکایت داشت که در صورت عدم اعلام اسامی شرکت های برخوردار از ارز 4200 تومانی، حتما گمانه زنی ها و حرف و حدیث ها در این رابطه بیشتر خواهد شد.

بنابراین، به وزیر محترم صنعت و همچنین رئیس کل بانک مرکزی توصیه می کنیم بر پایه «عقل خدادادی» نسبت به اجرای دستور صریح رئیس جمهور مشابه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عمل کنند تا شاهد شفافیت بیشتری در جامعه باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۲۰
نه شریعتمداری بدرد بخوره نه سیف ونه آن وزیر اقتصاد هر کدام اینها با تصمیمات احمقانه ارزش پول ملی را نابود کردند یا اینکه مردم را از نون خوردن انداختند خدا ایشان را لعنت کند باید محاکمه و بازخواست شوند نه اینکه راست راست راه بروند و چرند به ملت بگویند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
سیف کارش عالی بود باقیشون نه
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
احیانا آن جوان ۳۱ساله که دهها هزارسکه خرید داماد یکی نجومی بگیران و همسر یکی از امیدیها نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
من چند بار جاجای خبر تابناک گفتم تیم اقتصادی روحانی پیر و دارای نظرات ۵۰سال پیشن و کمتر تخصصی دارن فقط بر اساس تجربه و احتمالات کار میکنن.
باید زودتر ترمیم بشه مگرنه کشور به سمت ناارامی میره.
البته ما تازه میگیم همه وزرا جهدین و خوب بازم نبود تخصص و حوصله کشور نابود میکنه
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
نه که نمی خوان نمی تونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
نترس هک شده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
سومین سقوط آزادبورس بابیش از۲۸۰۰ واحدکاهش رقم خورد درمدت کمترازیک هفته شاخص کل از۱۱۵ هزار واحدبه ۱۰۸ هزارپرتاب شد! حباب بزرگ بورس همچنان درحال تخلیه است
قانون اول استعمار:
برای نابودی یک کشور گماشتن یک یا چند مدیر فاسد و نالایق کافیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
ما مردم به چه امید رای دادیم به شما؟
ناشناس
| - |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
کاملا درست است .نظریه اثبات شده ای وجود داره که میگه : اگر میخوای کشوری رو از پا در بیاری توی اون کشور مسئولیت کارهای بزرگ رو به آدمهای کوچک بده و مسئولیت کارهای کوچک رو به آدمهای بزرگ . اگه این موضوع اتفاق بیفته اون کشور نیاز به دشمن نداره خودش از هم می پاشه .
ان را که حساب پاک است چه ترس به بیان است،صد در صد بحث منافع در میان هستش شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
ناشناس
| Canada |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
دقیقا
حرف بی انگیزی و سرکشی در برابر فرمان رئیس جمهور نیست. فرمایشات آقای روحانی جنبه تبلیغاتی دارد و برای خالی نبودن عریضه در برابر مردم است، واقعیت خواست ایشان را باید در رفتار وزرایشان دید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
مدعیان شفاف سازی و اف ای تی اف مردم را محرم
!! نمی دانند
مدیریت موهبتی خدادای است که متاسفانه برخی از مدیران کشور ما فارغ از آن هستند و عقل خدادای هم جزء لاینفک مدیریت خدادای است که این عزیزان بویی از آن نبرده اند واله اگر ریگی در کفششان نیست چرا وزیر اقتصاد و وزیر تجارت و رییس بانک مرکزی طفره می رونداز دادن اسامی؟
الهم عجل لويك الفرج
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
یعنی بعضی ها نمی خواهند ولی
وقتی وزیر حرف رییس جمهور را رد میکند باید رییس جمهور را عوض کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
چند ماه دیگه صبر کن همه با هم عوض می شن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
خدا پدرتو بیامرزه .حرف حساب زدی
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
هر کس قانون رو رعایت نکرد باید عوض شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
بیشتر کارای چه احمدی نژاد چه روحانی از سر لجبازی و قدر موقعیت و اعتمادی که کشور بهشون داره را نمیدونن
عثمان همينجوري عثمان شد... بترسيد
ما وزیر واردات نمی خواهیم!!
آقای شریعتمداری، لطفا با عقل خدادادی خود و بدون رانت بروید و شرکت خصوصی خود را اداره بفرمایید
نیازی به شما در دولت نیست!!
در ضمن در رابطه با رانت هایی که گرفته اید و داده اید هم شفاف باشید
بیت المال مال پدر شما نیست
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
.وضعیت خودرو و گرانی کالاهای اساسی مقصر اصلی اش همین باباست
چون اونا تلویزیون نگاه نمی کنن باید بهشون نامه بزنه
كم كم داره مشخص ميشه كيا دارن حال ميكنن توي اين بازار آشفته. وزير مملكت كه به بهانه برهم زدن بازار حاضر نيست از سود كلان دست بكشد واي بحال آقاياني كه نام و نشاني از تجارتشان دست مردم نيست
سالها پیش بانک مرکزی پیش فروش سکه داشت و یادم هست که حداکثر 5 سکه به ازای هر نفر میدادن، زمانی که حداکثر اختلاف قیمت آزاد و دولتی کمتر از 100 تومان بود. الان چطور می توان تصور کرد بانک مرکزی هیچ سقفی برای پیش فروش سکه نگذاشت تا پولدار تر بتواند فرصت پیدا کند یک شبه ثروتش را دو برابر کند و نبض بازار را در اختیار بگیره، در حالیکه کارگر و حقوق بگیر پس انداز ریالی اش نابود بشه؟ دادستانی و قوه قضائیه باید برای بررسی ریشه این رانت بزرگ وارد تحقیق از بانک مرکزی و مسئولان آن بشه.
حق با مردم است. به اندازه کافی زمان و وقت ملت را تلف کرده اید.
مردم نسبت به همه مدیران بدبین شده اند.

تر و خشک با هم خواهد سوخت.
بهتره بگیم رئیس‌ جمهوری که وزیر ناکارآمدش رو نمی تونه عوض کنه، خودش رو بایست عوض کرد
بله که پای رانت در میان است . افرادی که هزاران سکه و گوشی موبایل خریدن مگه می تونند آدم معمولی باشن . ما ده تا سکه بخریم ، بانک می گه تموم شد . مسلمه یه جایی وصل هستند . این یکیش . می دونستم باز روحانی حرفی زد که نمی تونه بهش عمل کنه . یعنی نمی گزارند عمل کنه . کشور دیگه از دست رفته و نیازی هم به مترسک دشمن خارجی نیست .
چون از جای دیگر دستور میگیرند
فقط اعدام وزرا و افراد متخلف
گویا این دوستان مهیای رفتن به کانادا شده اند!
بیچاره مردم که آقایان....فقط حرف میزنن وعوام فریبی می کنند!! و مردم سر کارهستن...
پای رانت در میان نیست پای دزدان محترم و اتوکشیده در میان است
شریعتمداری عامل اصلی آشوب در بازار خودرو کشور هست.معلومه وقتی روال ورود خودرو به کشور برای ۹ ماه بسته بشه کاهش خودرو و کاهش عرضه در برابر تقاضا باعث بی نظمی خواهد شد.بعد هم که با افزایش یک شبه در تعرفه واردات یه عده رو به ثروت افسانه ای رسوند.همین آشوب در بازار خودرو به بازار سکه و ارز هم کشیده شد.امیدوارم اولین کسی باشه که عزل خواهد شد
سلام . عسکر اولادی زبون بسته میگفت تو کشور قحط الرجال مدیر ها . اخه وضیر صنعت و اینقدر کم تحرک و ..‌
دعوای زرگری
رییس میگه من مخالفم اما به زیر دستش میگه عکسش رو عمل کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
وزیر ارتباطات تو بازی روحانی نیست چون اصولگراست کلا بازیش نمیدن و کار خرابی میکنه
واقعیت این هست که بله ارز 4200 تومان دادین ولی به کی و تازه تجهیزات مثل موبایل و کامپیوتر که گمرک سنگینی میخوره قیمت هاش دوبرابر میشه یعنی همون دالا 8400 پس گران فروشی در کار نیست عزیز دل نه شما گمرگ رو بردار و بزار جنس بدون گمرک وارد بشه با دلار 4200 قیمت ها شکسته میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
نه اشتباه می کنید الان لپ تاپ تعرفه 5 درصد داره
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
قطعات کامپیوتر کجا گمرک سنگین میخوره؟ بهانه جدیده؟
شریعتمداری باید عزل بشه.این فرد اولین کسی بود که با کارهاش کبریت به انبار باروت نقدینگی زد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
شماها چقدر ساده اید به خدا .
دیگه دوگانگی صحبت و رفتار رو در ماجرای تلگرام دیدیم از رییس جمهور!!! اینم یه نمایشیه مثه همون نمایش!
جناب وزیر بخش خصوصی که فساد در آن بیداد میکنه نباشه خیلی بهتره تا اینکه خون مردم رو توی شیشه بکنه و رانت رو زیاد کنه از چی میترسین فکر می کنین وضع از این بدتر هم میشه چرا توی این دولت شفاف سازی صورت نمی گیرد همانند تمام کشورها که حقوق مسولین رد بالا رو هم تمتم مردم می توانن مشاهد کنن زمانی نیست که آقازاده بازی و فامیل بازی در بیارین تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کابینه سهمیه ای همینه دیگه
ایا پای رانت در میان است؟؟؟؟!!! داداش کشور رو رانته کجای کاری
وزیران با سن بالاتر از 40 سال باید عزل شوند...
مشکل همین جاست. تو همین یک جمله...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
نه ولي بالاي ٥٠رو موافقم
با سلام
بنظر شفاف سازي براي پيشگيري از رانت خواري و فساد بسيار ضروري است و جاي ترديد ندارد. مساله اي كه از ليست منتشر شده بيشتر باعث تعجب ميگردد اين است كه امريكا ما را تحريم ميكند در عوض ما براي واردات ايفن ارز دولتي تخصيص مي دهيم!!!
كسي با استفاده از آخرين تكنولوژي مخالف نيست آيا در اين شرايط نميتوان بجاي ايفن از پرچم داران سامسونگ،ال جي و... استفاده كرد
تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد ؟ متاسفانه در دوره شاهان نالایق قاجار مثل ناصرالدین شاه اشخاص قلیلی مثل میرزا آقاخان نوری وزیر بودند و الان امثال ایشون مثل آقای شریعتمداری وجود دارند
شايد مي دانند كه هر دستوري بدهد بعد از مدتي فراموش مي كند
برای اینکه‌ریس جمهور قدرت اجرایی ندارد، دادستان یک‌شهر کوچک بزار بیشتری برای اجرایی کردن قوانین دارد تا رییس جمهور، بهتر است تا دیر نشده این مشکل باید برطرف شود.
رئیس جمهور قدرتش در این سالها به شدت کم شده هست، و به همین دلیل توانایی اثر گذاریی را ندارد! با انجام این سه مرحله می توان خیلی مشکلات رو حل کرد:

1. تنفیذ ریاست پلیس کشور به ریاست جمهوری
2. جدا کردن دادستانی از قوه ی قضاییه مثل اکثر کشورهای دنیا و بردن آن زیر مجموعه وزارت دادگستری برای اعلام جرم! البته قضات همچنان باید مستقل از دولت باشند!
3. خروج کامل نظامیان از فعالیت های اقتصادی
4. واگذاری شرکتهای خصولتی در بورس تهران به عموم مردم از طریق خرید و فروش سهام
5. مقابله با مراکز قدرت پنهانی شکل گرفته آینده کشور را تیره کرده هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
صدبار دیگه هم بگی میگم فایده نداره!
روحانی بدرد نمیخوره

بابا عمر سرنوشت میلبون ها انسان در میانه

لج بازی نباید کرد
خوب راست گفته اگر همه چی شفاف بشه میدونی چقدر از رانت خورا ودوستان وتزدیکان به مشکل میخورن.اقای رئیس جمهور وقتی از شفافیت واطاق شیشه ای صحبت میکردید فراموش کرده بودید که وزرا ومدیران خودتون بزرگترین مشکل هستند.اقای شریعت مداری وهمکار خودتون اقای تعمت زاده بزرگترین اسیب را با واردات به بخش خصوصی وتولید وارد کردید.حالا بهتر است برای پنهان کاری خود وهمکارانتان از بخش خصوصی هزینه نکنید.
اینکه گرانی کمر مردمو داره میشکنه مجازه و جلوگیری از اشاعه اسامی شرکت های خصوصی به بهانه ضرر اونها است مجاز.
رئیس دولتی که توانایی اثر گذاری به وزراش رو نداره عوض بشه بهتره.
نمایندگان ملت به داد این ملت برسید تا کی مسامحه
آقاي شزيتمداري شما با عدم انتشار ليست به جنگ مردم مي رود نه جنگ اقتصادي . مردم در تنگنا هاي زيادي قرار گرفته اند و شما به فكر افراد رانت خوار هستيد. كمي هم به مردم نگاه كنيد.
روحانی درکابینه دوم خواست با اوردن اصولگراها برای بعد از پایان دوره ش حامی جور کنه‌ .
حالا بفرض اسم يك عده ادم و شركت و غيره را اعلام كردند ، خوب كه چي ؟ چه مشكلي حل ميشه ؟اونهايي كه اهل خلافند ميدونن چكار كنن كه ارتباطات لو نره ! اين حرفها فقط براي سر كار گذاشتن و دلخوش كردن مردم و عوام فريبيه !
اين وزيرا بايد محاكمه بشن
اولا شک نکنید پای رانت در میانه ثانیا این همه مدیر درب و داغون و پیر و محتاط میخوایم چه کار
شریعتمداری عجب گافی دادی؟!
بخش خصوصی یا همون خصولتی ؟
اونی که 38 هزار تا سکه خریده کیه؟یا خودت کمکمون کن
مگه این آقایون با خواست و انتخاب شخص رئیس جمهور به عنوان وزیر به مجلس معرفی نشدن؟
من هم جای اینهابودم ا ز این دولت تبعیت نمیکردم!!!
چه خبره توی این مملکت ....
تنها راه نجات مملکت گوش دادن به سخنان رهبری است و لاغیر
مقصر اصلی در وزیر شدن این نخه ها کی بوده؟
بخش خصوصی یعنی تولید کننده واقعی که یه کالایی را از چندین جز میسازد و نبدیل به جنس میکند مشکلی نیست . ولی کسی که جنسی را کامل وارد میکند تاجر و یا دلال است همه باید بدانند چند خریده چند میفروشه
قدم اول مبارزه با فساد تو یه کشور شفافیت و آزادی اطلاعات هست.
آفرین به آذری جهرمی .هم پر تلاش است هم بنظر پاکدست وسالم . عملکردش تاکنون اینگونه بوده اگر خرابش نکنند . دولت به این چنین افرادی نیازمند است
سیف با هرج و مرج و قانون های من درآوردی اش پدر ممکلت و مردم را درآورد
فرض نویسنده ، برای این همه تحلیل و زیرنویسهایش این بود که شریعتمداری مخالف اعلام اسامی دریافت کنندگان ارز است. اما این فرض باطل شد!! حالا با این همه تحلیل!!!
ارز ۴۲۰۰ کاملا چیز غیر قابل اجرایی هست حتی فرض محال اگر در تمام این پروسه خرید جنس خارجی تا رسیدن به دست مردم هیچ فسادی صورت نگیره خود مردم جنسی که با ارز ۴۲۰۰ وارد شده رو میخرن میبرن خارج از کشور می فروشن آربیتراژ می گیرن
دولت باید قیمت ارز رو آزاد بزاره ما به تفاوت قیمت آزاد با ۴۲۰۰ رو به صورت یارانه واریز کند به حساب مردم یک بخشی از این پول رو هم برای مصارف خاص مثل بیماریهای خاص که داروهای خارجی دارن تخصیص بده
وزیران پیر باید عوضی شوند
آقای شریعتمداری ، همین به اصطلاح "" عقل خدادادی "" شما و امثال شماها است که وضعیت نابسامان و سیستم مافیایی اقتصادی کشور را به این روز انداخته ، شما چندین و چندساله یکی از مسئولین تصمیم گیرنده اقتصادی مملکت ما بودید
ارز 4200 تومانی را کسانی گرفته اند که در اتاق بازرگانی تهران هستند و یا وابسته ای در آنجا دارند .

حالا انتظار دارید شریعتمداری اسامی را اعلام کند ؟ زهی خیال باطل
همشون با هم هستند
در جائى اقاى شريعتمدارى گفته است كه قيمت پرايد. ٦٢٥٠٠٠٠٠٠ ريال است ! اين چه رهنمودى است كه به بازار خودرو مى دهد ؟ كاش اين مسئولين در اين شرايط سكوت مى كردند
حیف زحماتی برای شما کشیدیم.
همه مملكت با رانت اداره ميشود!!!
به خدا یکی از آشفته بازارها نا امیدی است که مسولین به جامعه دارن تزریق مکنند، خدا ازشون نگذره
جرات میخاد تا اسامی آقازاده ها را افشا کنند .
و دستور از بالا آمده تا افشا نکنند .
سکه ها باید سقفش روی ۵تا باشه و ماباقی را هر کسی خریده در بازار ارائه کنن و به همه درامدهاشون مالیات تعلق بگیره اینطوری کار دولت راحتتره و سکه هم ارزون میشه و درامد اضافی میره خزانه.یعنی فرد یک هفته فرصت داشته باشه سکه ها یا رسید سکه ها را در بازار داخلی بفروشه.
در واقع نمی تونن به دستورات رئیس عمل کنند.
چون کاره ای بیش نیستند
خود رئیس جمهور هم کاره ای نیست
خودتون هم بهتر می دونید چرا
بسمه تعالی
هر کسی یه تیکه از گوشت بیت المال رو میکند و میگوید سهم خودم هست.
قشنگ معلومه رییس جمهوری نیست که ما نگران تصمیماتش باشیم هر کی هر جا هرچی بخاد و انجام میده.
کمی روی اقلامی که ارز بهشون تخصیص یافته دقت نماییم
از اول هم انتخاب آقای شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت اشتباه بود کسی که یک روز هم در زمینه صنعت تجربه نداره چطور وزیر صنعت مبشه
کلا تیمی بخور بخوره
اقدامات لازم:
1- بررسی کلیه دارائی های جناب وزیر اقتصاد و کلیه وابستگان نزدیک
2- بازخواست از عملکرد ضعیف وزیر
3- محاسبه کلیه خسارات وارده بدلیل سود مدیریت وزیر
4- دریافت خسارت از وزیر
5- اخراج وزیر از سمت
خدا لعنت کند کسانی راکه در هرپست و مقام و لباس به این مردم و کشور ظلم و خیانت میکنندانشالله رسوا بشن در این دنیا و عقبا
یه جوری میگه جنگ با بخش خصوصی درست میشه انگار با 500 شرکت دانش بنیان کلیدی کشور طرف میشه.
خدا پدر آذری جهرمی را بیامرزه
او با این کلید واژه که با استفاده از «نیروی عقل خدادادی» تصمیماتی خواهیم گرفت که به صلاح اقتصاد باشد.
ما امیدواریم در 40 سال آینده عقلتون کاملتر بشه
همه شون استعفا بدن وضع به نفع مردم برمی گرده ولی حب میز وریاست ولو به قیمت نابودی ایران ومردم نمیذاره
بابا چرا نميفهميد وقتي براي خط توليد و مواد اوليه ارز نميدن بعد براي گوشي و لوازم خونگي ارز ميدن خوب يعني يه رانتي هست . چرا بايد اسامي رو فاش كنن ؟؟ چه انتظاري داري بيان بگن برادر زاده فلاني ؟ خواهر زاده فلاني؟ پسر فلاني؟ خود فلاني؟ انتظاري داري توي اين مملكت قانون براي ماست ارز دولتي براي نور چشمي ها و ژن برتر ها و آقا زاده ها
ديدگاه بايد عوض شود وزارتخانه را نبايد مشابه يك وزارتخانه در كشور هاي ديگر ديد بلكه مكاني است براي كسب درامد كلان بنفع خود متوليان ان دستگاه بنابر اين بسياري از جلسات فقط بخاطر سرگرم كردن و خام كردن مردم است نه اينكه بخواند كاري انجام دهند
دولت باید پوست اندازی کند . 40 سال است همین افراد بر مسند امورند . وبانی همه بیچارگی ما .
یا قایم موشک بازیه و یا این با عرضه است اون بی عرضه و یا اون با عرضه است این بی عرضه و یا اون و این با عرضه هستند یک عده بی عرضه و یا اصن هرکه هرکاری می خواهد بکند به ما چش
قطعا شفاف سازی واجبه و باید اسامی اشخاص و شرکتها اطلاع رسانی بشه و البته برای شفاف سازی لازم هست که به FATF هم ملحق بشیم ...
اما باید یک نکته مهم رو درنظر گرفت : وقتی ارز تخصیص داده میشه فقط روی کاغذ انجام شده و مدت زمانی طول میکشه که این ارز واقعا به شرکت تحویل داده بشه و باز یه مدتی هم برای سفارش به سازنده خارجی ، حمل کالا و ترخیص طول خواهد کشید ... در لیستی که وزیر ارتباطات منتشر کرده معلوم نیست که آیا این شرکتها هنوز درگیر این پروسه هستن یا خیر .... بهترین حالت اینه که دقیق بررسی بشه و اسامی شرکتهایی اعلام بشه که واقعا تخلف کردن ، یعنی این زمانها هم طی شده ولی کالایی وارد نشده ....
جوابش خیلی روشنه برای اینکه این دو وزیر مثل بقیه وزرا وزرای دولت های پنهان هستند و طبیعتا از رییس دولت حرف شنوی ندارند
به وزير صنعت و رئيس بانك مركزي , وزير بهداشت را هم اضافه كنيد.
در این جور مواقع است که دادستان محترم کشور بخاطر احتمال وجود رانت ودر جهت حفاظت از بیت المال و در اجرای فرمایشات رهبر معظم به میدان بیان و اعتماد عمومی را تقویت نمایند. تشکر تابناک
نه سیف نه شریتمداری هردوشون هیچ کاره هستند
بعد از چهل سال به مردم میگین شش ماه دیگه هم تحمل کنید!
برای اینکه مملکتی خراب شود کافی است افراد کوچک را برای کارهای بزرگ گمارده شوند.
چنان دعوا بر سر ارز دولتي هست كه آدم فكر ميكنه دلار 7 توماني دارن ميده كه يك ميگه افشا كنيد ديگري ميكه چراغ خاموش بريد
آقای آذری تنها وزیری است که کمترین رای را از مجلس گرفته الان هم تلاش می کند یک بار دیگر با رای بالا در وزارت صنعت وارد شود بحث شجاعت نیست بحث جوانی است که زود می خواهد بالاتر برود جالب اینجاست آقای روحانی که لااقل به فکر جوان کردن کابینه است آقای آذری حاضر نشد یکی از معاونین خود را جوان انتخاب کند چون از قدرت جوانی خود اطلاع دارد إإإإإإ
مطالبات مردم : اعدام تمامی اختلاس گران و وزیران فاسد
خدایا راه نجاتی
چرا این ها ( دریافت کنندگان ارز ) که درست عمل نکد دند ممنوع الخروج نمی کنند چرا نمی گویند پول را برگردانید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر