بازدید 7489
۳

ضرورت‌های تغییر در تیم اقتصادی دولت

در زمان دولت نهم و دهم این انتقاد و گلایه وجود داشت که شب که می‌خوابیم و صبح که بیدار می‌شویم، قیمت ارز و سکه ۵۰۰ تومان گران شده است، ولی الان به جایی رسیده ایم که شب تا صبح نرخ ارز و سکه خیلی بیشتر از این‌ها افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۱۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 30 June 2018

به نظر می‌رسد رییس کل بانک مرکزی اولین فردی است که باید تغییر کند و البته خیلی زودتر از این‌ها باید این تغییر انجام میشد. در مجموع باید در تیم اقتصادی دولت آن‌هایی که کار بلدند بمانند و آن‌هایی که عمکرد ضعیفی داشته اند، تغییر کنند تا شاید به واسطه این اصلاحات اتفاقات مثبتی در اقتصاد کشورمان رخ دهد.


به گزارش اقتصاد آنلاین، محسن بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طی یادداشتی نوشت:این روز‌ها متاسفانه وضعیت ارز، سکه و طلا و کاهش شدید ارزش پول ملی نگرانی‌های عمده‌ای را برای مردم به وجود آورده است. این اتفاق در حالی رخ داده که یکی از بزرگترین دستاورد‌های دولت روحانی در دوره اول ریاست جمهوری‌اش تک رقمی شدن نرخ تورم و تثبیت نسبی نرخ ارز و قیمت سکه و طلا بود، اما متاسفانه در دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی اتفاقاتی رخ داد که این دستاورد‌ها را تحت الشعاع قرار داد.

در زمان دولت نهم و دهم این انتقاد و گلایه وجود داشت که شب که می‌خوابیم و صبح که بیدار می‌شویم، قیمت ارز و سکه ۵۰۰ تومان گران شده است، ولی الان به جایی رسیده ایم که شب تا صبح نرخ ارز و سکه خیلی بیشتر از این‌ها افزایش می‌یابد.

در کنار این‌ها وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم هم کاملا زیر سوال است و شرایط بغرنجی برای مردم به وجود آمده و مردم نمی‌دانند که باید چه کاری انجام دهند و چه رفتاری داشته باشند. به عنوان مثال اگر ظرف یک ماه پیش کسی می‌توانست با ۵۰ میلیون تومان خودرو بخرد، حالا باید با ۷۰ میلیون تومان همان خودرو را بخرد و این اصلا اتفاق جالبی نیست.

در این شرایط و با توجه به وضعیتی که به وجود آمده، اولا باید رییس جمهور به میان مردم بیاید و شرایط را برای مردم توضیح دهد و مشخص کند که قرار است دولت چه اقداماتی را برای بهبود این وضعیت انجام دهد. اما نکته مهم‌تر دیگر این است که دولت باید حتما تیم اقتصادی خود را اصلاح و ترمیم کند و از افراد عالم به علم اقتصاد و تئوریسین‌های اقتصادی استفاده کند.

در این میان به نظر می‌رسد رییس کل بانک مرکزی اولین فردی است که باید تغییر کند و البته خیلی زودتر از این‌ها باید این تغییر انجام میشد. در مجموع باید در تیم اقتصادی دولت آن‌هایی که کار بلدند بمانند و آن‌هایی که عمکرد ضعیفی داشته اند، تغییر کنند تا شاید به واسطه این اصلاحات اتفاقات مثبتی در اقتصاد کشورمان رخ دهد.

برای خواندن خبرها و یادداشت های بیشتر درباره سوژه روز تابناک «تغییر یا ترمیم در کابینه» را کلیک کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
با نظم بخشیدن به وضع اقتصاد ومعیشت مردم جلوی اشوب گری اشوب گران می توان گرفت
اون کارشناسهای دلال و عوضی که به سیاستهای طیب نیا ایراد میگرفتند و میگفتن رکود ایجاد شده الن کجا هستند؟ الان از رکود دراومدن؟ فقط دلال ها و محتکران مسکن به هدف کثیفشون رسیدن و ملت بدهکارتر و بدبخت تر شدن
جمله آخر واقعا جالبه!
شاید به واسطه این اصلاحات اتفاقات مثبتی در اقتصاد کشورمان رخ دهد
شاید... یعنی هنوزم دارن با آزمون خطا میرن جلو!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر