بازدید 69245

مسئولان به شائبه انتقال آب کارون به بصره پاسخ دهند + فیلم

مدتی است، اخبار ضد و نقیضی پیرامون عزم جدی متولیان منابع آب ایران برای انتقال آب کارون به استان بصره عراق منتشر می‌شود و مسئولان ایرانی نیز پاسخ شفاف و صریحی به این گمانه‌ها مطرح نمی‌کنند؛ اتفاق قابل تأملی که پس از رسانه‌ای شدن این موضوع در رسانه‌های ملی عراق، با واکنش‌های اعتراضی شهروندان خوزستانی همراه شده است.
کد خبر: ۸۱۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 28 June 2018
مسئولان به شائبه انتقال آب کارون به بصره پاسخ دهند + فیلممدتی است، اخبار ضد و نقیضی پیرامون عزم جدی متولیان منابع آب ایران برای انتقال آب کارون به استان بصره عراق منتشر می‌شود و مسئولان ایرانی نیز پاسخ شفاف و صریحی به این گمانه‌ها مطرح نمی‌کنند؛ اتفاق قابل تأملی که پس از رسانه‌ای شدن این موضوع در رسانه‌های ملی عراق، با واکنش‌های اعتراضی شهروندان خوزستانی همراه شده است.

به گزارش «تابناک»؛ حال و روز بحرانی وضعیت آب در استان خوزستان و رود کارون ـ جدا از مسأله کمبود منابع در ماه‌های اخیر ـ با مشکلات جدیدی نیز رو به رو شده که البته هنوز از سوی مسئولان ایرانی به صورت صریح بیان نشده است؛ مشکلاتی مثل تلاش برای انتقال آب از کارون برای تأمین آب شرب استان بصره عراق که در آن میلیون‌ها شهروند عراقی زندگی می‌کنند.

بحث‌ها در مورد انتقال آب کارون به استان بصره عراق در حالی بالا گرفته است که استان خوزستان ایران و نیز حوضه آبریز کارون در شرایط کنونی از نظر میزان و کیفیت منابع آب، در شرایط بسیار بدی قرار دارد و جدا از خشکسالی و کمبود آب با مشکلاتی مثل شوری آب نیز مواجه است.

علی رغم همه این مشکلات شنیدن سخنانی در مورد تلاش برای انتقال آب از رود کارون به کشور عراق قابل تأمل و نگران کننده است، به ویژه که مسئولان ایرانی هنوز نتوانسته اند مشکلات اساسی تأمین آب شرب و کشاورزی پایدار را در استان خوزستان مرتفع کنند.

بحث این انتقال آب از ایران به عراق زمانی بالا گرفت و بر سر زبان‌ها افتاد که شبکه ملی «بلادی» عراق با پخش خبری در این زمینه مدعی شد که مقامات عالی رتبه ایران و عراق در رابطه با این رخداد به تفاهم رسیده اند و مقدمات اجرایی این طرح انتقال آب آغاز شده است.

در این خبر رسمی، رسانه‌های عراقی تأکید کردند که پس از وقوع بحران آب در کشور عراق و پیامد‌های زیان بار سد ایلیسو بر روی رود دجله، حالا مسئولان ایرانی در پی آن هستند که با انتقال آب کارون به استان بصره این مشکل را تا حد امکان برای عراقی‌ها قابل تحمل کنند.

تعداد بازدید : 4583

هرچند در این باره اطلاعات مستندی جز این گزارش رسانه‌های عراقی وجود ندارد، منابع محلی مناطق عرب نشین خوزستان در همین رابطه به خبرنگار «تابناک»، گفتند: این طرح در قالب پروژه عظیم آب رسانی الغدیر خوزستان که از ایستگاه پمپاژ قیصریه در بخش هویزه شهرستان دشت آزادگان در حال تکمیل است، به اجرا گذاشته خواهد شد و منابع آب شرب بیش از ۲ میلیون شهروند ساکن در شهر بصره را تأمین خواهد کرد.

این گفته‌ها که البته «تابناک» به تنهایی قادر به اثبات یا رد آن‌ها نیست، در حالی است که می‌دانیم استان خوزستان ایران با بحران شدید آب رو به روست و هر چه رود کارون به بخش‌های انتهایی خود می‌رسد، به دلیل آلوده شدن به برخی منابع آلاینده مسیر به شدت شور و تقریباً غیر قابل مصرف می‌شود.

بنابراین، شاید رخ دادن این اتفاق یعنی انتقال آب به کشور عراق بر افزایش تنش آبی در استان خوزستان و کاهش کیفیت منابع آب موثر باشد و مشکلات استان خوزستان را در این زمینه دو چندان کند.

مجموعه اطلاعاتی که به آن اشاره شد، بیش از هر چیز این ضرورت را ایجاد می‌کند که مسئولان و متولیان منابع آب کشور در این رابطه اقدام به شفاف سازی کنند و با ارئه مستندات خود با مردم در این باره صریح سخن بگویند.
اگر بنایی برای انتقال آب از کارون به بصره است، باید ضرورت‌های آن مطرح شود و اگر این خبر از اساس کذب است نیز باید به صورت صریح در مورد آن با مردم سخن بگویند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۱۱۰
انتشار یافته: ۱۲۳
خواهشمندیم سرمایه های ملی کشور را بادندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
تا وقتی برای گرفتن حقت خواهش میکنی شایسته هیچ ترحمی هم نیستی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
دیگه باید بحران به وجود بیاد تا فرصت پیشرفت در پی آن تحقق یابد میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد، در خود فرصت ها نیست احتمالا میخوان بحران کم آبی بشه تا دانشمندان داخلی یک چیزی مثل آب مصنوعی درست کنن
چه توقعها از مسئولین دارید
ویران میکنیم این تاسیسات رو. بعضی نهادها دیگه ظاهرا خیلی خودشونو گنده میبینن
مسئولان نفت گاز آب و دیگر منابع خوزستان رو به جاهای دیگری مثل اصفهان یزد و ... منتقل کردند
میترسم چند سال دیگه مردم خوزستان رو هم صادر کنند
آب ميديم حباب مي گيريم
امروز سالروز حمله شیمیایی عراق به سردشت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
دقیقا. و اسرائیل که خودش به ترکیه برای ساخت سد ایلیسو کمک کرده تا به عراق و ایران فشار وارد بشه و می د می خواد که بین ایران و عراق به این وسیله اختلاف بیتدازه.
مگه مسئولان کشور ما باید نگران مشکلات ما باشند به درک اب فلان جای ایران شوره یا گله اونا وظایفی در قبال هموطنان خودشون دارند دارن درست عمل میکنند شما هنوز دوزاریتون نیفتاده
مسئولان خوابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
خواب که نه! اگر خبر درست باشه عمق خیانت را نشان می دهد. ما حتی خسارات جنگ را هم قبول نداریم. آنوقت ایران باید دارو ندارشو بده تا دولت عراق احساس ضعف نکنه.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
اتفاقا كاملا بيدارن منتهي چون صداي مردم در نمياد به راحتي حقشون رو ميدزدن
مطمئن باشید دروغ است، اصل خبر این است که ایران قرار است آب بیش از نیمی از عراق، حتی بغداد و موصل را هم تامین کند.
این کارون مگه چقد آب داره که هر روز یه چیزی درباره انتقال ابش میگن
یعنی ۸ سال پدر ما را در جنگ درآوردند الان هم باید همه چی از جمله آب بهشون بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
از بی کفایتی حکومتی که حتی یک ریال هم غرامت جنگ را نگرفته است. همین روزها العبادی و صدر و حکیم ادعای غرامت جنگی هم خواهند کرد.
ابتدا باید ثابت کنید در این کشور مسئولی وجود دارد یا نه ؟؟
این خبر آگه راست باشه خدایی از خیانت بالاتره!! فروش خاک به امارات! آبزیان خلیج فارس به چینی ها و حالا آب خوزستان تشنه به عراق!!آگه راست باشه فروشندگانشو باید به دار کشید
ای بابا
این مردم بصره همان هایی هستند که خلبان اسیر ایرانی را در شهر مثله کردند. پیگیری کنید و اگر درست هست کمی بیندیشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
پدر من پنج سال اسیر عراقیها بود وقتی حرف از شیعیان عراق میشه پوزخند میزنه میگه شکنجه ای که توسط همین شیعیان شدیم یک هزارمش را سرباز و افسر اهل سنت انجام نداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
چقدر مسیولان بی کفایتی داریم.
واقعا ها
اگه درست باشه خیلی جای تاسف داره.ملت بیچاره خوزستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
در ایران مردم ایرانی در هر استان هر کدوم یک ملت جداگانه با مردم ایرانی دیگر استان های ایران نیستند.مردم ایران در همه استان های ایران جزو ملت ایران هستند.لطفا بعضی ها هم در جواب من حرف های بی ربط به نوشته من ولی با ژست به ظاهر منطقی ننویسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
بیچاره ایران زیرا خوزستان یکی از مهمترین استان های کشور است.
اول ملت بعد امت
اهميت قائل نشدن به بحث ملت از همه نظر سياسي ، اقتصادي ، اجتماعي و به ويژه فرهنگي و الان هم آبي عواقب دارد
دوستان ، نخبگان ، تصميم سازان ! خيلي از ما مردم از بحث نفوذ در منطقه خوشحال و به عرش مي ريم ولي اگه فكر ميكنيد اين نفوذ يك طرفه است سخت در اشتباهيد . اگه فكر ميكنيد ما فقط اونجا براي أهدافمان لابي ميكنيم و اونا اينجا كاري نميكنن سخت در اشتباهيد . تاريخ اين را ثابت كرده .
فقط جناب خان می تونه جواب این گزارش بده!!
باورم نمیشه کشوری بتونه با مردم خودش چنین کاری بکنه. مردم خوزستان در چنین وضعی باشن اونوقت آبشون و بفرستن عراق. وحشتناکه وحشتناک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
چرا باور کنید، خیلی سالهاست که ما داریم فدای دیگران می شویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
حاجی این مشتی است نمونه خروار.چه زمانی می خواهید از خواب بیدار شوید کشور به تاراج رفته هنوز چیزی باورت نیست؟؟؟؟؟؟؟
این ایرانی های مدعی عشق ایران و اریایی ، چرا فقط درباره عراق و سوریه و...حساس اند؟! چرا در باره مفت فروشی گاز توسط ژنرال نفتی به ترکیه ،رگ گردنشون متورم نمی شه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
شما آب را با گاز مقایسه میکنی؟برو‌چند روز در جنوب خراسان زندگی کن بعد کامنت بزار
وقتی مسئولین این خبر را رد نمیکنند یعنی اصل خبر درست است.فقط ممکن است مقدار و چند و چون پروژه به گونه ی دیگری باشد.ولی چرا ؟؟؟؟؟؟؟
وقتی مسئولین این خبر را رد نمیکنند یعنی اصل خبر درست است.فقط ممکن است مقدار و چند و چون پروژه به گونه ی دیگری باشد.ولی چرا ؟؟؟؟؟؟؟
تازه قرارداد انتقال اب به کویت برای سی سال هم تو دوره خاتمی امضا کردیم.
مملکت امام زمان است .
اگر صحت داشته باشد ما مردم خوزستان بالاخص ما مردم اهواز ساکت نمیشینیم از یک طرف جهاد کشاورزی کشت برنج و غیره را در خوزستان ممنوع کرده و هزاران نفر را بیکار کرده و از طرف دیگر قبلاً هم با انتقال های آب غیر قانونی که باعث خشکسالی و گرد و خاک شده امان مردم را بریده چه کسانی این تصمیمات را گرفته اند این مافیای از چه کسانی هستند که محیط زیست نمی‌تواند جلوی انها را بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
مردم خوزستان بايد كاري بكنند چطور چنين احازه اي ميدهند ؟بايد اين تاسيسات رو نابود كنند
"اگر بنایی برای انتقال آب از کارون به بصره است، باید ضرورت‌های آن مطرح شود و اگر این خبر از اساس کذب است نیز باید به صورت صریح در مورد آن با مردم سخن بگویند."

یعنی چی؟! ما چه صرورتی برای انتقل آب شرب خوزستان به بصره عراق داریم؟!!!! از لب تشنه بچه و زن و مرد ایرانی بزنیم که عراقی ها آب خورد داشته باشن؟!!!

آیا عراق حاضر هست همین کار رو برای ما انجام بده؟! جواب یک نه بزرگ هست!!!
ناکارآمدی مسولین و اتخاذ تصمیم های اشتباه گونه باعث شده تا استانی که بزرگترین رودخانه های کشور از ان عبور میکند و دولت در تهیه اب شیرین مردمش مشکل جدی داشته باشد .
منظور اینه که مسولین تکذیب کنن ؟مثل همیشه
زمانی خاتمی قرار داد ۳۰ ساله بستن

البته ب کویت اون

چرا مطلب نمیزنید درباره اون

کرسنت سکوت اینم سکوت؟

تا کی سیاسی بازی
خوزستان تنهای تنها شد.
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
نه برادر اینطور نیست. دیدی کا در جنگ تحمیلی همه مردم ایران برای پس گرفتن خرمشهر بی تابی میکردن. الان هم کمتر نه بلکه بیشتر از آنموقع مردم دلشون با خوزستانه.
اگه امکانش هست هوا رو هم یه دفعه بفروشین
کدام آب کدام کارون اون که الان یک کانال فاضلاب است یعنی می خواهند فاضلاب به عراق انتقال دهند
اگر این خبر درست باشه بایدمسولین مربوطه به جرم خزانت مجازات بشن به هر طریقی که ممکن است. تا حالا له روشهای مختلف منابع ایران به عراق فرستاده شده
نقش دولت خاتمی در انتقال اب ...سندش موجوده

ربطی ب این کلیپ داره؟
به به چه شود ادم شک میکنه
اگر این خبر درست باشد نمی دانم چه نامی و چه صفتی برای متولیان این خیانت میتوان گفت آن هم کشور عراق که در هشت سال جنگ آنچه بدی در دنیا بود به مردم ایران روا داشتند
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
برای مرگ پدرم گریه نکردم ولی گریه ام گرفت از خواندن این خبر
مبارک باشه
وقتی ظزیف خننده در جلسات میکنه بی شک چیزی را بخشیده است.
با خواندن این خبر تمام وجودم را غم گرفت چون فهمیدم متاسفانه با کسانی دریک کشور هستم که تشنگی هموطن های خود را نمی بینند و تنها منافع و خواست شخصی خودشان اهمیت دارد. آقایان فراموش نکنید بصره قبلا با خون بهترین جوانان ایران آبیاری شده است
بنده يك ضرورت رو عرض كنم بقيه اش رو دوستان لطف كنند بر شمارند: عزيزان اهل بصره و بغداد طي ٨ سال هشتصد هزار هموطن ما رو غرق در خون كردند و ضرر هستصد مليارد دلاري روي دست ايران گذاشتند و تا هشتاد سال هم اثرات اين جنگ باقي خواهد بود
ما توی اهواز اگر پمپ فشار قوی توی حتی منازل ویلاییمون نداشته باشیم حتی یه قطره آبم نمیاد توی آپارتمانها هم که اغلب از آب منبع ساختمان باید استفاده کنن ما تو خوزستان آب خوردن نداریم بعد به همه جا میفرستن.
خوزستان قهرمان خوزستان ثروتمند الان تنهاس مردمش اب ندارند هوا ندراند کار ک اصن ندارند کیفیت زندگی بسیار پایین این انتقال آب باعث اختلاف و فاصله شدید مردم با مسئولین خواهد شد ما خودمون هات چاکلت میخوریم آب شیرین و با کیفیت بره کشور دوست و همسایه جالبه واقعا
لازم نیست در مورد وضعیت آب در ایران صحبت کنیم. اگر مسئولانی چنین کار اشتباهی را انجام دهند باید درجا اخراج شوند.
چون در اکثر استانهای ایران مشکل ابی هست انتقال حتی اب خلیج فارس ثمره ای جز نفرت و عصبانیت مردم نخواهد داشت چون هرتوضیحی بدهند کفایت نمی کند .فقط یک دست اویزی برای اعتراضات می شود
مسئولان اطلاع رسانی کنند.البته اگه کسی خودشو مسئول میدونه
تواین مملکت چه خبره هم وطن های عزیزمادرجنوب کشورازتشنگی آب پول میدهند. میخرند سیستانی مابخاطرسدهای افغانستان بی آب مانده آنوقت ماآب میفرستیم به عراق ؟؟؟؟
اقای رئیس جمهور این که کار امریکا نیست جواب بدید صحیح است یا دروغ
"این گفته‌ها که البته «تابناک» به تنهایی قادر به اثبات و یا رد آن‌ها نیست"

خب پدرآمرزیده اول برو خبر رو اثبات کن، بعد منتشرش کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
چرا نه ؟ تابناک که خیلی مقتدر است.
والا ااز برخی مدیران بر میاد
در صورت واقعیت این امر حتی در حد توافق نه عمل فقط میتوانم بگویم وای به کسی که حتی این فکر از ذهنش برای یک ثانیه رد شده.من خوزستانیم. مردم آبادان آب خوردن ندارن و آب اهواز و باقی شهرها سالم نیست اونوقت میخوایین آب کارون رو بدین به کشور دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از ایرانی ها بعید نیست این کارو بکنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
البته نگو ایرانی بگو به ظاهر ایرانی و در واقع دشمن ایران و ایرانی
بدبختیم ما ایرانی ها اگر چنین اتفاقی بیفته من خوزستان نیستم ولی خونم ب جوش امد امید که دروغ است ولی اگر چنین چیزی باشد باید از روی جسد ما ایرانی ها رد بشن ب خدا سزای چنین مسئولی که یعنی سلامت مردم خودشو میفروشه جز اعدام نیست من اماده ام برای مقابله جدی با چنین چیزی بدبختی مردم کم هست ما را ب خیر برخی مسئولان امید نیست لا اقل شر مرسان
فردا اين خبر تكذيب مي شود چون اين كار يك خيانت است و حكم خائن هم اعدام است. پس اين خبر فوري تكذيب مي شود هر چند عراقي ها تشكر مي كنند براي بخشش اب مردم جنوب كشور به انها ولي دروغ ميگويند!
در حال حاضر شوری آب آبادان و خرمشهر به اندازه شوری آب دریا رسیده است . نخلستان های مردم در حال نابودیست. متاسفانه مسولین ما تمام کارون را تکه تکه کردند و هر که از راه رسید تکه ای از این رود که حیات خوزستان از آن است را بردند. این دولت و دولت های گذشته مصوبات محرمانه برای انتقال آب از سرشاخه های کارون به شهرهای اصفهان و کرمان و... صادر کردند. اما ما مردم خوزستان هشدار می دهیم تا این وضعیت به بحران خطرناکی تبدیل نشده است تمهیدات ویژه ای اندیشیده و این مصیبت را برای همیشه درست کنند.
احسنت اینم بدین بره
شهرهای بسیاری در جنوب ایران آب آشامیدنی سالم ندارند. بیکاری بیداد میکنه، تورم بالای 70 درصده، ایران در جهان کاملا منزوی شده، ریال بی ارش ترین پول دنیا شده، فقر بیداد میکنه، بالاترین میزان فساد اداری در ایران هست، بیشترین فاصله طبقاتب در ایران هست این رو از اونایی که به اروپا رفتن بپرسید در اروپا اکثر مردم یعنی بالای 90 درصد در یک سطح رفاه نسبی قرار دارن .
باز مردم در انتخابات آینده با چند وعده ساده گول میخورن و رای میدن
كسي حرفهاي مسولين را نمي پذيرد
کی شفاف سازی
بوده که این دومیش باشه!!!!!!!!!!!!!!
آگه درست باشه مصداق خیانت محض است به خوزستانی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
خیانت به کل ایرانه
اگر صحت داشته باشد این خیانت بسیار بزرگی است که نمیشود چشم پوشی کرد وخائنان مسئول این کار باید به اشد مجازات محکوم شوند
مردم عادی آخرین الویت است
این هم یکی دیگر از ناکارامدی مسئولان
چراغی که به خانه رواست.......
الان ترکیه آبو بسته ما باید جورشو بکشیم ؟!!
الغدیر آب خرمشهر، آبادان و شادگان را تامین می کنه
آنچه در شبکه اجتماعی منتشر شد بایستی از سوی مسیولان پاسخ داده شود که چند سال است این انتقال اب صورت گرفته ؟بهای هرمتر مکعب آب چقدر بوده؟این درامد به جیب کی رفته است؟
خوشا اهواز و وضع بی مثالش ......
تابی جان نمیدونی سوال کن
کامل با رسم شکل برات توضیح میدن
والله مخ آدم سوت میکشه از این همه ناکارامدی دولت روحانی که نه تنها هیچ اقدامی برای حل مشکل آب مناطق مختلف ایران نمیکنه بلکه داره همون آبی هم که این مناطق محروم دارند رو به کشور دوست و برادر که ۸ سال تمام هزاران هزار نفر از هموطنانمون رو در جنگ تحمیلی وحشیانه قلع و قم کرده انتقال میده
میشه گفت یکی از بهترین طرح ها انتقال آب شیرین به استان محترم بصره است ما موظف به تامین آب آنها هستیم مردم خوزستان هم مو"ظف به حل مشکلات خودشان هستند والسلام!!!!!!.......؟
واقعا یک عده پایتخت نشین به دورازهمه بحراینهای که مردم خوزستان دارن بخاطر منافع خودشون دارن برای خوزستانیا تصمیم میگیرن ما اینجا داریم اب بی کیفیت میخوریم اونا حتی نمیزارن مردم کشت تابستان بکارند اونوقت اب این مردم دارن میفروشن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
متاسفانه امروز در تهران ساکن و مسغول کندن بنیان این آب وخاکند.
جالبه
موندم چی بگم
من مخوام هر جور شده تابعیت عراق را بگیرم بلکه اینطوری دولت خودمن به من و خانواده ام هم مثل عراقیها برسه . شما هم حتما اینکار را بکنید.
این دولت دیگه شورشو در آورده.....
متاسفانه از فروش اب تو دولت اصلاحات به کویت تا این موضوع که مردم به لوله کشی های اب شیرین که به عراق داره میره دست پیدا کردن/
شما رگ غیرتتون چرا باد نکرد برا اب فروشی رایگان دولت خاتمی به کویت

چرا ساکت هستید
این کمکهای ناچیز به برادران وخواهران و...چرا این همه غوغا بپا کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
اره ناچیز شما از تشنگی میمردید نمیگفتید ناچیز
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
شما بي آبي كشيدي آنهم در دماي ٥٠درجه !!!؟؟ كمك نا چيز !!!!!؟؟؟؟؟؟لابد خودت همان مسئولی
اگر بشه ایران را ضمیمه عراق وسوریه کنند شایدمشکلات زودترحل بشه
باید این انتقال آب صورت بگیرد. ما به عراق آنهم جنوبش مدیون هستیم.
حتی به قیمت خشک شدن کارون و ویرانی روستاها و شهرهای ایران.
درود بر تصمیم گیرندگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
آره مدیونیم زیرا خون جوانان غیور ما در آنجا بر زمین مانده است.
ما نیاز به واردات اب داریم اگر این کار شده باشه رسما خیانته
کویت را نیز اضافه نمایید
علی برکت اله
هیچکدام از خوزستانیها جنایات عراقیها را فراموش نمیکنید هر چند همزبان وهم کیش آنها باشند
مردم بصره همون جنایتکارای هستن که مارو دشمن می دونستن بهیچوجه این موضوع شدنی نخواهد شد خوزستان خسته وتشنه است .ویرانی .بیکاری .فقر وبدبختی وبیماری..... وووووووو.چرا همه باید در خیرات خوزستان سهیم باشن مگه بقیه به خوزستان چه تقدیم کردن هیچکس فکر خوزستانیا نیست .ثروت ومنابع هر منطقه ای به خودش تعلق داره نه به دیگران اونم کدام دیگران .دیگرانی که جوونای مارو کشتن . .سایتاشونو ببیینین همیشه زهرشونو میریزن وکینه ونفرتشونو بروز میدن .همونطور که آب رو بروی اماممون بستن وتشنه به شهادت رسوندن .دلتون به حالشون نسوزه چون ثابت شده اینا بی وفاترین وخیانتکارترین مردم روزگارن .لطفا تاریخو بخونید متوجه میشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
مردم غیرتمند ایران فراموش نمی کنند زیرا تمام ملت ایران برای نجات وطن و خوزستان از دست عراقی ها خون جوانان ارزشمند خود را داده اند.
آب آبادان و خرمشهر شور شده چون آب کارون به پایین دست نمی رسد و در نتیجه آب شور خلیج فارس به رود کارون وارد شده و نخلستان ها خشک شده و زراعت نابود می شود ترا به خدا این کار رانکنید دیگر آب کارون را به هیچ کجا نبرید از کارون هیچی دیگه نمانده
حسن روحانی جواب بده ؟؟؟؟ جواب مردم رو بده که مدریت نداری اینم گردن احمدی نژاد بدبخت بنداز ،
تابناک چگونه نمی توانید چنین پروژه عظیمی را پیگیری و تایید نمایید.مگر سوزنی در این مملکت گم شده که شما نمی توانید ردش را بگیرید؟ کیلومتر ها لوله گذاری چیزی نیست که دیده نشود.
وای خیلی از نوشته هام حذف شده .چیز بدی گفتم ؟واقعیته. پس چرا حذف ؟
علی برکت الله
حتی اب خوزستانی ها را فروختند تا انها را با بی ابی از بین ببرن
ایا واقعا راسته ؟ ما الان در سیستان و بلوچستان هامون خشکه ایا افغانستان مذاره اب به هامون برسه ؟ چرا این کارا رو میکنند امروزه اب از هر چیزی ارزشمند تر است حتی از نفت
باید اعلام بشه چرا آب شور شده و چه ارتباطی به سد گتوند داره. باید شفاف اعلام بشه چرا آب به اصفهان و قم و کرمان و حالااگر واقعیت داشته باشه به عراق فرستاده میشه
ثم الدار بعدالجار.
هشت سال با عراق جنگیدیم بعد از اون هم در گیر حواشی آن بودیم و نهایتا داعش و سوریه، ترکیه هم از غفلت ایران عراق و سوریه سوئ استفاده کرد بار خودشو بست سد زد دجله و فرات و کل سر زمین های پایین دست را به نابودی کشاند و ما هنوز در خیال خام خود هستیم؟
من خودم داشتم نگاه می کردم شبکه عراق رو که مصاحبه گرفته بود از شهروندان داشتن تشکر میکردن از ایران. آقا چراغی که به خونه رواست به مسجد حررررررامه و السلام
دیگه چی با اوضاع کم آبی تا دوروز دیگه آب خوردن هم نداریم بعد اینا آب رو می فروشن
اگر اين خبر راست باشد بايد خائنين به خوزستان مظلوم ورنج ديده وبي آب را در همان كارون البته قسمت شورترش غرق كرد به والله من از عصبانيت دارم ديوانه ميشوم خيلي خودم را كنترل ميكنم كه فحش نميدهم
واقعا چطور ميتوانيد !!!!!؟؟؟
مردم ما خودشون مقصرند که به اصلاح طلبان و لیبرال های مرفح رای دادند .حالا چوبشم میخورن .ما مردم ایرام دلمون با قلبمون عاشق مردم خوزستان هستیم
کشور ایران نداریم.همه شیعه علی هستیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان