بازدید 2687

رژیم صهیونیستی به خبرنگاران نیز رحم نمی‌کند

کد خبر: ۸۰۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 05 June 2018

رژیم صهیونیستی با شلیک مستقیم و بی‌رحمانه به سمت خبرنگاران و گزارشگرانی که برای پوشش تظاهرات در مرز غزه حاضر شده بودند، تا کنون 55 نفر از آنها را مجروح کرده‌ است.

به گزارش فارس، در حالی که رژیم صهیونیستی مدعی است فقط آن دسته از تظاهرات کنندگان فلسطینی که به‌خاطر نزدیک‌شدن به فنس‌های امنیتی و مناطق مرزی و اقدامات خرابکارانه را هدف قرار می‌دهد اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد خبرنگاران و اهالی رسانه نیز در میان اهداف مشروع نظامیان صهیونیست هستند.

یک گزارش جدید منتشر شده از سوی مقامات محلی نوار غزه نشان می‌دهد که از زمان آغاز تظاهرات‌های «راهپیمایی بازگشت» در مرز غزه، تا کنون حداقل 55 خبرنگار و گزارشگر هدف گلوله‌های جنگی صهیونیست‌ها واقع و مجروح شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی با نقض قوانین بین‌المللی، تا کنون 125 خبرنگار، گزارشگر و اصحاب رسانه را در فلسطین اشغالی هدف قرار داده که از این بین، 55 نفر از آنها در تظاهرات‌های اخیر غزه رخ داده است.

این گزارش توضیح می‌دهد: «9 نفر از خبرنگاران با گلوله جنگی، 8 نفر با ترکش گلوله‌های انفجاری، 17 نفر با شلیک مستقیم گلوله‌های دودزا و 21 نفر نیز بر اثر ضرب و شتم مجروح شده‌اند».

راهپیمایی‌های بازگشت 11 هفته متوالی است که در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی برگزار می‌شود. این تظاهرات‌ که از 30 مارس برابر با سالروز روز زمین آغاز شد ابتدا قرار بود تا یوم‌النکبه سالروز اشغال فلسطین در 15 می ادامه پیدا کند اما «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد راهپیمایی‌های بازگشت تا رسیدن به نتایج مورد نظر به مدت نامحدود ادامه پیدا خواهد کرد.

گرچه طی روزهای گذشته رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند تعداد شهدای راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه به حدود 130 نفر رسیده اما وزارت بهداشت فلسطین یکشنبه (دیروز) طی بیانیه‌ای رسمی شمار این شهدا را 120 تن اعلام کرد که این تعداد با شهید امروز به 121 نفر رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل