بازدید 3242

تکذیب مذاکره با آمریکا برای تشکیل دولت در عراق

کد خبر: ۸۰۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶ 01 June 2018

جریان حکمت ملی عراق اخبار مربوط به مذاکره سید عمار حکیم رهبر خود را با طرف های خارجی (نماینده آمریکا در سفر اخیر به کویت) رد کرد.

به گزارش ایرنا از دفتر رسانه ای این جریان، 'نوفل ابورغیف' سخنگوی رسمی جریان حکمت ملی عراق روز پنجشنبه در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص مذاکره حکیم با نمایندگان آمریکا در جریان سفر اخیر خود به کویت را کاملا بی اساس و دروغ خواند.

وی از رسانه های عراق خواست تا برای انتقال و تولید خبر حقیقت ها را مدنظر داشته باشند و در مسیر راستگویی حرکت کنند.

وی با دعوت از رسانه های عراقی برای پایبندی به اصول حرفه ای، بی طرفی و واقع گرایی در ماه مبارک رمضان، آنان را به ایجاد فضای مناسب برای اطمینان خاطر و آرامش معنوی مردم، و تأکید بر ایفای نقش مثبتی فراخواند که شایسته افراد رسانه ای است.

سخنگوی رسمی جریان حکمت ملی درخصوص شایعات مطرح شده درباره سفر سید عمار حکیم مبنی بر وجود مذاکرات، دست های بین المللی پشت پرده و نقش آفرینی های محوری به همراهی جناح های خارجی در خصوص تشکیل دولت آینده عراق اظهار کرد: این اخبار دروغ محض و سخنانی پوچ است.

وی گفت: این گونه خبرها نمایانگر شیوه های بحران زا بر اساس تحریف و جعل حقایق است.

ابورغیف تصریح کرد: دیدار چند روز پیش حکیم با سران دولت کویت در سنوات گذشته هم انجام می شده است و تازگی ندارد.

وی خاطرنشان شد: ریشه های این چنین دیدارهایی به روزگار شهید محراب سید محمد باقر حکیم بازمی گردد و از گذشته تاکنون یکی از عوامل اساسی تحکیم روابط دو جانبه میان دو کشور بوده است.

سخنگوی جریان حکمت ملی یادآورشد: دیدار با سران کویت راه و روش درست و نیز گام مثبتی است که سایر رهبران و سران عراق با عمل به چنین اقدامی بر آن صحه گذاشته اند؛ خواه سفر آنان به کویت پیش از حکیم انجام شده باشد، خواه پس از حکیم به دیدار سران این کشور رفته باشند.
ابورغیف ادامه داد: برخی افراد با استفاده از مطالبی خیال پردازانه سعی در گمراه کردن و فریب دادن دیگران دارند، و تنها در پی برانگیختن احساسات کاذب و انتشار مقاله های زرد در صفحه های شخصی خود و سایت هایی هستند که رویکرد و هدف آن ها مشخص است. این عناصر از این نکته غافل هستند که مردم خود آگاه هستند و توانایی تشخیص خبر نادرست را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل