بازدید 14612

حمایت از «تولید داخلی» یا حمایت از تولید چینی به سبک ایران خودرو؟! /پاسخ ایران خودرو: فقط ۱۰ درصد محصولات چینی هستند

در یک بررسی اجمالی باید گفت که در ایران به خاطر آنچه حمایت از خودروسازان داخلی عنوان شده، شما باید حداقل دو برابر و حداکثر سه برابر قیمت جهانی یک خودروی روز دنیا پول پرداخت کنید تا بتوانید از چنین مرکب به روزی بهره ببرید؛ اما متأسفانه خودروسازان ما اخیرا به جای تولید، بخش اعظمی از فروش محصولات خود را از شرکت های چینی اختصاص داده اند.
کد خبر: ۸۰۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ 23 May 2018

«دانگ فنگ H30 کراس، هایما S5، هایما S7 دنده‌ای، هایما S7 اتومات، هایما S7 توربو اتومات» تحت عنوان محصولات چینی ایران خودرو فروخته می شود تا این خودروساز بزرگ کشور تبدیل به نمایندگی فروش خودروهای چینی باشد نه محلی برای تولید خودروی ملی و ایرانی!

به گزارش «تابناک»، هنوز فراموش نکرده ایم که بدنبال ایجاد کمپین «نه به خرید خودروی صفر» وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزیر وقت تمامی تلاش خود را برای جلبنظر مردم به محصولات ایران خودرو و سایپا کردند و حتی نعمت زاده وزیر وقت طی اظهار نظر عجیبی کسانی که به این کمپین پیوسته و یا به آن دامن می زنند را «خائن» خطاب کرد؛ در حالی که مردم از برپایی چنین کمپینی هدفشان تنها رسیدن به آنچه استحقاقش را دارند، بود.

البته بماند که با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی و با کمک دولت 2 هزار میلیارد تومان به هر کدام از این دو خودروساز وطنی وام پرداخت شد تا از ورشکستگی رهایی یابند و البته تسهیلاتی هم در نظر گرفته شد تا خودروهای تولید شده را مردم با اخذ تسهیلات ویژه دریافت کنند؛ موضوعی که حالا منجر شده کوچک ترین فروشی به بهانه افزایش قیمت از سوی این خودروسازی ها تنها با گذشت چند سال، صورت نگیرد.

این روزها بازار ایران به یکی از پر رونق ترین بازار خودروهای چینی تبدیل شده است و در کنار ایران خودرو و سایپا شرکت های دیگری نظیر مدیران خودرو، گروه بهمن، کرمان موتور، مدیا موتور برندهای مختلفی از خودروهای چینی را با قیمت هایی که به هیچ عنوان با قیمت اصلی خودروهای مذکور همخوانی ندارند، روانه بازار می کنند.

تصمیم هیات دولت در آذرماه سال گذشته که در نهایت دی ماه 96 ابلاغ شد، تعرفه جدید واردات خودرو به ۵۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافت. در دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان ممنوع است ضمن آنکه واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع اعلام شده است.

البته شعبه سوم دیوان عدالت اداری یکماه پس از ابلاغ این مصوبه خواستار نقض و ابطال آن شد و تاکید کرد که «توقف اجرای مصوبه یاد شده ضرورت دارد و فوریت امر احراز می‌شود؛ فلذا با اختیار حاصله از مواد 34 و 35 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 اجرای مصوبه اخیر به شماره 125573/ت54803 مورخ 6 دی‌ ماه 1396 را صرفاً در بخش افزایش تعرفه حقوق ورودی خودروهای وارداتی علی‌الخصوص در خودروهای هیبریدی که حتی موضوع رقابت بین آنها و تولید داخلی در اقل مراتب است متوقف و قرار قبولی آن را تا رسیدگی نهایی صادر می‌نماید، اجرای این دستور پس از صدور و ابلاغ می‌باشد این دستور قطعی است.» هر چند که مقرر شد که رای نهایی دیوان در این خصوص تا اردیبهشت ماه اعلام شود که هنوز خبری از آن نیست.

اگرچه رای قضایی مبنی بر جلوگیری از افزایش تعرفه ها صادر شد،اما در نهایت بسیاری از واردکنندگان و دلالان خودرو این مساله را دلیلی برای افزایش قیمت خودروهای خارجی یافتند و این روزها با تلاطمی که در بازار ارز بوجود آمده، نرخ های کذایی بر بازار خودروهای خارجی حاکم شده است تا جایی که با محاسبه تعرفه واردات شما در ایران باید بیس از 2 برابر تا 3.5 برابر قیمت جهانی یک خودرو پول پرداخت کنید تا بتوانید، از خودروهای روز دنیا بهره مند شوید.

از طرفی ایران خودرو  هم این مساله را بهانه خوبی برای افزایش قیمت محصولات ش یافته و بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس نسبت به احتکار 30 هزار خودرو اقدام کرد؛ مساله ای که به گرانی ها در بازار دامن زد و دلالان را تعیین کننده قیمت در این بازار کرد.

ایران خودرو و سایپا طی ماه های اخیر در بیشتر مواقع خودرویی برای فروش نقدی و در بسیاری از اوقات حتی برای پیش فروش نداشتند و تلاش داشتند با جلوگیری از عرضه و افزایش تقاضا، قیمت خودروهای تولیدی شان را افزایش دهند که البته سایپا در دو مرحله و ایران خودرو در 3 مرحله این اقدام را انجام دادند. اقدامی که شاید برای این بود که تداعی دوباره ای برا افزایش وحشتناک قیمت خودرو که سال 91 اتفاق افتاد، نشود.

سئوال اینجاست که مگر خودروی تولید شده ایران خودرو که احتکار شده اند با احتساب هزینه های جدید محاسبه شده که فروش آن را بوسیله جلوگیری از فروش به افزایش قیمت آن موکول کرده است؟ انتظار از خودروهای داخلی دامن نزدن به هرج و مرج در بازار و تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت ها بود. حتی همین افزایش قیمت فعلی هم قانونی نیست، چرا که رئیس شورای رقابت در گفت و گویی عنوان کرده تا 15 خرداد قیمت جدید خودروهای داخلی را مشخص خواهند کرد؛ قیمتی که مبنای آن معلوم نیست با شرایط قبل از افزایش قیمت ها اعلام خواهد شد یا با در نظر گرفتن افزایش قیمت های جدید!

در یک بررسی اجمالی باید گفت که در ایران به خاطر آنچه حمایت از خودروسازان داخلی عنوان شده، شما باید حداقل دو برابر و حداکثر سه برابر قیمت جهانی یک خودروی روز دنیا پول پرداخت کنید تا بتوانید از چنین مرکب به روزی بهره ببرید؛ اما متأسفانه خودروسازان ما اخیرا به جای تولید، بخش اعظمی از فروش محصولات خود را از شرکت های چینی اختصاص داده اند.

با این رویه به نظرمی رسد که ما کم کم از مونتاژکاری در حال تبدیل شدن به نمایندگی فروش خودروهای چینی هستیم که شاید قدمت آنها یک سوم یا حتی یک چهارم قدمت ایران خودرو نباشد، پس به چنین رویه ای نمی توان گفت حمایت از تولید داخلی! و از طرفی با این روش، اصل فلسفه پرداخت تعرفه بابت ورود خودروهای خارجی به منظور حمایت از تولید ملی و داخلی زیر سئوال می رود.

متاسفانه خودروسازان داخلی ما در سال های که تحت انحصار تام به تولید خودرو پرداخته اند، کوچکترین زحمتی به خود برای تولید یک خودرویی که توان رقابت با محصولات با کیفیت خارجی داشته باشد و بتواند ارزش افزوده صادراتی ایجاد کند، نکرده اند و در این بین تماما به تولید خودروهایی که هر روز با عوض کردن چراغ تنها یک پسوند به آن اضافه می شده، پرداخته اند تا جایی که سازمان استاندارد و نیروی انتظامی بعضا اجباری را برای اضافه کردن یک آپشن یا استاندارد به آنها کرده اند، وگرنه همین شرایط فعلی هم شاید امروز نبود.

در توضیحی که مسئولان اطلاع رسانی ایران خودرو پس از انتشار خبر ارائه کردند اینگونه بیان شد که فقط ده درصد از محصولات این کارخانه چینی هستند؛در واقع از 800 هزار خودروی این کارخانه 80 هزار خودرو، خودروی چینی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۶۶
چرا هذيان گويي ميكني تابي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دو خودرو ي ايران خودرو رو چهار جور نوشتي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اونم اول به تيراژ اش نگاه كن بعد اظهار فضل كن
ضمنا
اين دو خودرو هر دو به صورت منفصله و قطعات ckd وارد ميشه و اينجا بدنه و رنگ و مونتاژ ميشه

ضمنا اگر بخواهي در باره تيراژ توليد حرف بزني اول بايد در باره سايپا و پارس خودرو صحبت كني نه ايران خودرو

از طرف ديگه اگر بخواهي حجم توليد رو مد نظر داشته باشي فارغ از مونتاژ يا خودرو ي كامل ، بايد ساير شركت هايي كه فقط اسم خودرو ساز رويدك ميكشن با نداشتن كوچكترين سالن توليدي و با بيشترين حجم ران سازي خودرو به بازار رو هدف قرار بدي

كلا با تيتر و خبرت گند زدي به رسالت رسانه اي خودت .........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
اول نقد کردن رو یادبگیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
اصن معلوم نیس که مدیر ایران خودرو باشی ...عمرا ملت ازین فرغون سازی های ملی دفاع کنن
پراید، سمند، پژو و اکثر خودروهای به اصطلاح تولید داخل همه از قطعات چینی هستند. حتی پزوه هم چینی هست و امتیاز اون رو ایران خریده
اگر این خودروها را مستقیم از چین وارد کنیم به جای اینکه آنها را در ایران مونتاژ نماییم قیمت آن ها 75% کاهش پیدا میکنه. یعنی یک پراید 40 میلیونی با دلار 8 تومن الان میشه 20 میلیون و شاید کمتر هم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
پرايد 40 ميليون تومان شما مي خري دوست من؟؟؟!!!
بعدشم لطفا 5 تا سند بيار كه قطعات چينيه تا من هم 1000 تا سند بيارم كه 95 درصد پرايد داخليه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
پراید 40 میلیونی !!!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
من این کار دولت در حمایت خودروسازها را ۱۰۰ درصد قبول دارم این کار دولت حمایت از تولید ملی نیست بلکه حمایت از کار و کارگر ایرانیه که باید انجام بشه باید بین بیکاری کارگر و سوارشدن بنز و بی ام و یکی انتخاب بشه
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
از همه دوستان پوزش میطلبم و اشتباه تایپی در درج قیمت پراید رخ داده امیدوارم ببخشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
حمایت از کارو کارگر ایرانی به چه قیمتی؟؟؟؟ به قیمت این همه کشته و زخمی و مصدوم وناقص العضو که بخاطر آشغالای تولید شده تواین فرغون سازیا تولید میشه که قیمتش اصن با کیفیتش نمیخونه؟؟
در اينكه خودروسازان داخلي از لحاظ قيمت و كيفيت خيلي مشكل دارند حرفي نيست. ولي فقط موندم چرا شما بجز خودروسازان، اصناف و شركتها و صنايع ديگه را هيچ موقع نميبينيد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
ماموريت پنهان تابي جونه آخه
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
اینو راست گفتی اما این خودرو سازها خیلی خیلی پرو شدن نگاهی به 20 سال گذشته خودمون بکنید ما در اون موقع بهترین و بروزترین ماشین های دنیا رو داشتیم ولی الان فقط چینی به جای تولید داخل اخه اگه ما قراره خودرو سازهامون نمایندگی چین باشند چرا نتونیم بدون تعرفه ماشین های دیگه رو سوار بشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| India |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
علت نداشتن ایمنی هست.اگر خودروهای روز دنیا که قیمتش رو بلطف اینترنت میتونیم جستجو کنیم(سوناتا۲۰۰۹ قیمت در امریکا ۵۰۰۰دلار؛در انصورت تصادفاتی که پراید تبدیل به ورق پاره شده وباز بلطف اینترنت میشه اونها رو دید،بنابراین میشه مدیران این خودرو سازیها را به اتهام قتل غیر عمد یا شایدم عمد تحت تعقیب قرار داد.هر شرکت دیگه تولیدی خوراکی ،دارویی،صنعتی و‌‌....که باعث مرگ ونقص عضو مشتریانش بشه رو هم باید مورد تعقیب قرار داد
خودرو اروپايي و كره اي و ژاپني ديگه وجود نداره،به همين سرعت تمامشون از ايران رفتن و فقط بايد التماس همين چينيهارو بكنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
اره والا
مردم بی تفاوت نباشن. برای حل مشکلات کشور نظر بدن. هر کله ای یک فکری داره.
مسولین محترم تابناک هم مردمی هستن و نظرات رو منعکس می کنن.
واقعا خسته شدم از بس در رابطه با ایران خودرو و سایپا نوشتید!!!
این ها رو می نویسید که مردم کاری بکنند؟ مثلا مردم کیفیت خودرو را ارتقا بدهند؟ یا مردم قیمتش را ارزان کنند؟
تعطیل کنید این شرکت های ورشکسته را که جان مردم رو به خطر می اندازند و دو برابر بیشتر از حقشون از جیب مردم ارتزاق می کنند.
در عوض از چند خودروساز مطرح بخواهید در ایران کارخانه بزنند و پرسنل حال حاضر این دو شرکت ورشکسته را جذب نمایند.
کو گوش شنوا ؟!
اسمش حمایت ازتولید داخله ولی دارند کاری میکنند که پول بنز s بدی و دنا بهت بدن.علی برکت الله
تعرفه های مسخره که بلای جون مردم و چاق شدن صنعت مونتاژ و وصله پینه کشور شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
خوبه دلار بديم تا به قول شما مسخره نباشه و هموطنان شما در آلمان كار براشون ايجاد بشه و به ازاي هر ماشين 3 تا شغل تو آلمان پا بگيره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
همین تعرفه های مسخره اگر نبود الان میلیونها نفر به جمع بیکاران اضافه شده بودند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
محض اطلاع کامنت گذارانی که از تعرفه بالا حمایت میکنند! کشورهای صاحب صنعت خودرو در اروپا هم اینقدر تعرفه برای خودروهای وارداتی نمیگذارند. میدانید چرا؟ چون صنعتشان توان رقابت دارد
ناشناس
| India |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
جناب ۱۸.۵۲ میدانیم برای برنده شدن در والیبال باید ولاسکوی خارجی را بیاوریم اما نمیدانیم مدیران بی هنر شرکتهای خودرو سازی که بعد از سالها هیچ پیشرفتی نداشتند را باید تعویض کنیم وبجایش از چند مدیر المانی بخواهیم این شرکتها را اداره کنند؟کارگران که در تولید محصول بیکیفیت تقصیر ندارند وبا کارگر ایرانی ومدیر توانمند خارجی میشود این شرکتها را نجات داد
که چی؟ مگه تا حالا کوچکترین تغییر مثبتی توو این زمینه داشتیم؟ از این به بعد هم همینه. آرزوی خودروی خوب رو به گور میبریم
در رابطه با سایپا و ایران خودرو، و خیانتشون ، هیچ حرفی برا گفتن نمونده
پاسخ ها
شایان از اسکو
| - |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
شركت اشغال خودرو
اقتصاد مقاومتی و در راستایش حمایت از تولید داخلی با پرداخت بموقع و مناسب حقوق کارگران و کارمندان و عوامل و ترغیب ایشان به عملکرد با کیفیت و در ادامه ارتقاء کیفی تولیدات محقق میگردد، نه با بستن مالیات بر ارزش افزوده بستن حتی بر تعرفه های غیرواقعی که قانون تایید نموده، نه با سرهم کردن قطعات چینی آشغال به بهانه تولید داخلی آنهم با پند برابر قیمت خود چین . تا موقعیکه مسئولین خساست در پرداخت حق و حقوق مردم و انحصاری نمودن تولید چینی و واردات را به بهانه اجرای اوامر در دست خود دارند بدیهی است که اقتصاد روز به روز ضعیف تر و دلال ها و مفت خور ها فربه تر میگردند.
یا حق
بهتر از کلمه مافیا بجای خودروساز استفاده کنیم .

متاسفانه همین خیانت ها و دزدی هاست که مردم رو دلسرد میکنه و امیدی به بهبود شرایط ندارند وگرنه تحریم و تهدید امریکا هیچی نیست .

ما همیشه از خیانت داخلی ها ضربه میخوریم .
تا زمانیکه ما افرادی را از فیلتر نظارت عبورمیدهیم که درایام انتخابات مرتبا وعده های دروغ وغیر عملی میدهند در برهمین پاشنه میچرخد اصلا به هیچ عنوان نبایستی خودرو وارد کنیم ما باکره جنوبی شروع به ساخت خودروکردیم ولی آنها کجا وماکجا درزمان پیروزی انقلاب کامیونهای ترکیه جاده های ایران را بی ریخت میکردند الان هم مثلا خودروی ملی تولید میکنیم وبه مجرد شروع تحریمها به سمت چین میرویم تا قطعات مورد نیاز مونتاژرا بگیریم اصلا مگر خودروداروی ضدسرطان است که وارد میکنیم یک مرد مثل مرحوم عالی نسب پیدانمیشود مگر مابندگان یک خدای دیگری هستیم مگر خورشید از مشرق نمی تابد
این فقط یکی از برکات این مدیریت است
خودروسازان داخلی یعنی دزد سر گردنه والسلام
این خودروسازها سوار گرده مردم شدند . مسولان هم به اسم حمایت ز تولید داخل عملا به صنعت خودروسازی ایران ودقابت با سایر کشورها،ضربه زدند.
یادمان باشد در ایام عید امسال روزانه 51 نفر ایرانی به علت تصادفات فوت کرده اند.
این دو شرکت بزرگترین خیانت رو در حق مردم و کشور انجام می دن. تنها چیزی که براشون مهمه پرکردن کیسه خودشون و سرکیسه کردن مردمه. حالا هم که شدن گماشته چینی ها. بهتره اسمشون رو به چین خودرو و چاینا تغییر بدن. البته از ماست که بر ماست
خائن شرکتهای ایرانخودرو و سایپا هستن که با محصولاتشون هر سال جون عده کثیری از هموطنامون رو میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
فکر کنم علت بی کیفیتی محصولات ایران خودرو وسایپا تقصیر تلگرامه الان که فیلتر کردن شاید محصولاتش بهتر بشه
تمام بدبدختی چند دهه ایران از دولت خرپول منطقه است !
خدا از باعث و بانیش نگذره که ملت را به خاک سیاه نشوندن با این لگن هایی که تولید کردند
ايرانخودرو حيات خلوت است و گاو شيردهي است كه براي خيلي ها سود آوري فراوان دارد و اين گاو شيرده محال است كه به اين زودي ها قرباني شود مادامي كه شير فراوان ميدهد همين آش است و همين كاسه
سهامي عام و مجمع و سود تقسيمي و اين چيزها هم بچه گول زنك هستند
من که شب و روز خودروساز ها و دارو دستشونو لعنت میکنم. ماشینا بی کیفیت همشم قیمت میبرن بالا. مردمم که مث ماست
فقط تحسن نخریدن.شرافتن مردم بیان دوباره کمپین نخریدنو راه بیاندازن.اصلا بحث سیاسی نیست فقط هیچکی خودرو خارجی و داخلی نخره تا نرخها و ماشینها مثل همین کیش خودمون میشه
دیگه نه میتونیم خونه بخریم نه ماشین و نه حتی گوشی موبایل!!!!! چنان مملکت هر کی به هرکی شده که نگو! دولت کاملا همه چیز را رها کرده و به نظرم فقط به فکر اینه که جنگ نشه!!!!! فقط چند تا کشور زپرتی تو دنیا هستند که اقتصادشون اینقدر افتضاحه که یک شبه عده ای مولتی میلیاردر میشوند و کثیری از مردم بدبخت و فقیرتر!
متاسفانه شرکت های خودرو ساز داخلی بزرگترین خیانت ها رو در حق مردم ایران در حوزه ی صنعت کردن. دلیل اصلی هم انحصاری بودن و دولتی بودن این شرکت هاست که باعث شده در طی این 40 و اندی سال نه تنها پیشرفتی نداشته باشند بلکه روز بروز بی کیفیت تر شدن و در نهایت تبدیل شدن به مراکز فروش تولیدات بنجل چینی. درعجبم که چرا دولت ها هیچ وقت احساس شرمساری نکردن از این همه خونی که به ناحق بخاطر بی کیفیتی محصولات شرکت های خودروساز ریخته شد. فکر نکنم جنگ 8 ساله هم این قدر تلفات جانی داشته که خودروسازهای داخلی داشتن. هربارم که وضعیت ارز بهم میریزه صاحبان همین شرکت ها دندون تیز می کنن و همون تولیدات مزخرف رو به مردم می ندازن چون اصولا هیچ تولیدی ندارن و فقط نقش دلال رو در فروش محصول دارن. برید داستان پژو 2008 و قیمت گذاری ش رو مطالعه بفرمایید. اتومبیلی که قرار بود به قیمت حدود 50 میلیون تومن بفروش برسه الان با قیمت بیش از 100 میلیون داره از ایران خودرو بفروش می رسه. یعنی ازین خودروسازهای داخلی خیانتکار تر در حق مردم ندیدم. یبار برای همیشه تعطیلشون کنن خیال مردم رو راحت کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
تصور میکنم هر کشوری که در زمینه خودرو بخصوص نوع دیزل پیشرفت کرده و حرفی برای گفتن داشته توانایی تولید تانک را نیز دارد مانند آلمان ،کره،،و همچنین پیشرفت صنعت خودرو علاوه بر اشتغال زایی بقیه صنایع را نیز از نظر بومی سازی و پیشرفت بالا میکشد،آیا دستهایی در کارند؟؟
کاشاین اطلاع رسانی شما مسئولین کشور هم می خوانند
شاید رگ غیرتشان بجوش بیاد
در یک جمله باید گفت در حال حاضر فقط داریم نفس مصنوعی به کشور می دهیم ـ ایران از هر نظر که شما تصور بکنید اقتصادی ـ علمی و فرهنگی و ــ ـ ـ ـ یک کشور کاملا ورشکسته است . تمام این بحث ها دیگر دیر است تابناک جان ـ باید بیست سال پیش این مسایل واکاوی می شد ـ داستان شما داستان نوشدارو بعد از مرگ سهرابه ـ خواهشا سانسور نکنید ـ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
درود بر شما متاسفانه کاملا همینطوره دیگه هیچکاری نمی شه کردـ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
واقعا ما انسان های گناهکاری بودیم که در این کشور به دنیا امدیم ـ کاملا با شما موافقم ـ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
احسنت ـ من هم متحیر هستم که تابناک برای چی هر چند دفعه این مسائل رو مطرح می کنه ـ با با همه چی برا این ملت تمام شده است
مردم کشورهای همسایه همگی بهترین برندها بنز وبی ام و شورلت و فورد وتویاتا وهیوندای سوار میشن وکشور ما شده جولانگاه ماشینهای اشعال چینی اونم با قیمت نجومی به خدا قسم خسته شدم اینهمه کشور اَد چرا باید تو ایران به دنیا میومدیم اخه تحریم ودشمنی با امریکا تاکی ؟ بدبختی وگرونی تاکی ؟کاش زودتر بمیرم راحت شم من یکی حداقل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
من و خیلیهای دیگر هم شاکی هستیم که چرا در بدترین زمان تاریخ و در بدترین منطقه جهان به دنیا بیاییم؟ دست خودمان نبوده که! چرا باید این همه بدبختی رو تحمل کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
ربطي به تحريم نداره عزيزم مسيولين بیکفایتند
ما تولید ایرانی به این شکل نمیخواهیم که یک عده دلال سود بخورن و بی کیفیتی کالا را مردم جورش بکشن
اینا چوب بستنی و سنگ پا وارد میکنند چطور 90 درصد محصولات خودشون رو تولید میکنند
جنایت ملی نه خودرو ملی جنایتکارانه ترین نوع ممکن اینها تولید میکنند همین دیشب پژو پارس تیو 5 ما در جاده خود بخود با ریزش روغن از درب روغن آن آتش گرفت و فقط کمک 2 هموطن ازجزغاله شدن ما جلوگیری کرد
زدی به خال،متاسفانه این چند شرکت خودروسازی به اسم تولید ملی از دولت سالیانه بودجه میگیرن و عملا مونتاژ کار خودرو های چینی شده اند با قیمت چند برابر به مردم تحمیل میکنن
ایران خودرو و سایپا مدیون هزاران خون ریخته شده ی مردمی هستن که به خاطر محصولات بی کیفیت اینها بوده؟چهل سال نتونستن تولید با کیفیت کنن چهل سال دیگر هم نخواهند توانست،دولت هم دست ازحمایت این قاتلین برداره
اينها همه تقصير سياستهاي اشتباه دولت و وزارت صنعته كه صنعت داره نابود ميشه و داريم مونتاژكار چين ميشيم نه حتي كشورهاي صاحب تكنولوژي كه چيزي ياد بگيريم!دولت فقط به فكره فروش ارز با قيمت بالاست و وزير هم كه با قوانين منسوخ تعرفه اي درحال حمايت صد در صدي از توليدات چيني و هيچكس ديگه هم دلش براي مردم اين مملكت نميسوزه هر روز سرمايه هاي جاني و مالي اين مملكت بخاطر سودبيشتر ايرانخودرو و سايپا و كرمان موتور دارن نابود ميشن دولت هر روز بذر نا اميدي رو بيشتر از روز قبل تو دل ايرانيها داره ميكاره ولي بدونيد يك روز جواب پس خواهيد داد
جمع کنید این سیابازی رو.هر مسئولی،سایتی،...که میخاد تو دل مردم جا باز کنه یک هفته ای از خودروسازی صحبت میکنه،بعد هم والسلام.مگر درست کردن صنعت خودرو سازی چقدر کار داره؟؟؟کمی شایسته سالاری کار را درست میکند.چند سال قبل(حدود۱۳۸۰) یک بنده خدایی اومد با هزینه خودش در جزیره کیش خط تولید خودرو سیناد راه اندازی کرد که امنیت و سیستم ترمزش با خودروهای امروزی برابری میکرد(غیر از کیسه هوا که نداشت)بروید و ببینید چه بر سر او و خط تولید خودرو آمد.موتور و گیربکس همان خودرو امروز روی تندر ال ۹۰نصب میشه،!!!!!!!
خودشون میدونن دارن چیکار با مردم میکنن .... ان شاالله از خدا جواب بگیرن
نقطه ضعف نفوذ خودروهای چینی در بازار ایران شبکه خدمات پس از فروش بود. بعد از یک دهه تلاش چینی ها تا پایان سال ۹۴ سهم خودروهای چینی فقط ۹۰ هزار دستگاه بود. طی دو سال ۹۵ و ۹۶ که ایران خودرو و سایپا شبکه خدمات پس از فروش خود را در اختیار چینی ها قرار دادند فروش چینی ها به ۲۵۰ هزار دستگاه رسید. عاقبت همکاری صنعت خودرو سبک با چینی چیزی جز تعطیلی و بحران بیکاری غیر قابل کنترل نیست دقیقا سرنوشتی که برای صنعت خودرو سنگین رقم خورد. بد نیست بدانید ایران خودرو دیزل با هفت شرکت اقماریش که بالغ بر ۶ هزار پرسنل دارند در سال ۹۶ کنار از ۲۰۰ دستگاه تولید کردند یعنی پروداکتیویتی به ازای هر نفر ۰/۰۵ خودرو که این شاخص در دنیا بین ۸ تا ۱۸ است. شعار نانوشته چینی ها در همکاری با خاورمیانه ثروتمند « هیچ صنعتی در خاورمیانه نباید فعال باقی بماند. ما باید اشتغال ایجاد کنیم و کار کنیم خاورمیانه پولدار هم باید محصول ما را بخرد»
سایپا چندین خودرو چینی میزنه
تنها شرکتهای خودرو سازی تو دنیا که با افتخار تبلیغ محصولات چینی از قبیل هایما یا هاوال یا خیلیای دیگه رو میکنن ایران خودرو و سایپان
اونا مجبورن قیمتها رو بالا ببرن بدلیل هزینه های سرباره وحشتناکی که دارن بدلیل حقوقای وحشتناکی که مدیرا و معاونین میگیرن فقط میتونیم نخریم همین
اتوبوس وکامیون باتعرفه صفر وارد شود اتومبیل سواری ورودش ممنوع شود تا هم بازار کار رونق گیرد هم حمل ونقل جاده ای بروز شود
چه فایده این همه حرف باز محکومیم به سوار شدن اشغالای چینی داخلی
ی بنده خدایی نوشته فکرتونو بگین.اینم ی تز اگه عاقلانست بسم ا...
1-چرا دنباله رو هستیم از همیت الان ببینیم اونا چکار دارن میکنن با استفاده از متخصصای خارجی وداخلی ویکم از سود کم کردن همانند شرکت تسلا بریم سراغ ماشینای برقی. و با کیفیت با یک تیر 2 نشان میزنیم یه مکاتبه با طراحان و صاحبین ایده ویه حقوق وحتی درصد دادن به این جور افراد از کسی چیزی کم نمیشه به نفعه مملکت ومردممونه هم کارگرا سرکارشون میمونن هم خودروی با کیفیت وسوخت سالم داریم هم به جای اینکه 50 سال عقب باشیم میریم تو همون نقطه ای که اونا ایستادن می ایستیم نه پلت فرم ماشینای 40 سال پیش و بزنیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر