بازدید 6514

فراخوان حضور درنمایشگاه صادرات ایران در روسیه

کد خبر: ۸۰۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 21 May 2018

رییس ستاد اولین نمایشگاه های توانمندی های صادراتی ایران در روسیه از برگزاری این نمایشگاه در روز های سی ام شهریور در بندر ماخاچکالا (جنوب روسیه) و سی ام آبان در بندر ولادی وستوک (شرق) و بیست و نهم اسفند در شهر سن پترزبورگ (غرب) خبر داد.

به گزارش تابناک، دکتر فریدون کوصدقی گفت: این سه منطقه، مکان پخش و مبادی ورودی کالا به داخل فدراسیون روسیه می باشند و از اهمیت سوق الجیشی مهمی برخوردارند.

به نظر کوصدقی امروزه بخش اعظمی از فعالیت های صادراتی کشور در شهر مسکو متمرکز است که این بازار نیز توسط تجار ترکیه و جمهوری آذربایجان قبضه شده تا جاییکه هم اکنون سهم بازار ایران در روسیه کمتر از ۵ درصد و ترکیه ۳۰ درصد است.

در این شرایط رقابت های ناسالم تجار ایرانی و نبود نظارت کافی نیز مزید بر علت بوده تا اهداف صادراتی ما در روسیه آنطور که باید و شاید محقق نشود.

دکتر کوصدقی افزود :تلاش ما این است تا در فرصت باقیمانده تا برگزاری این نمایشگاهها، ارتباط نوینی بین تجار ایرانی و روسی برقرار کنیم و در این رابطه هشت فرایند راهبردی تدوین و اجرایی شده که در قالب امکانات و خدمات اختصاصی به صادرکنندگان ایرانی ارایه خواهد شد:

۱- استفاده از بیمه اعتباری پوشش ریسک صادرات توسط صندوق ضمانت صادرات ایران، به این صورت که طرف روسی تضمین کافی به صندوق ضمانت صادرات داده و بعد از اعتبار سنجی طرف روسی، صندوق ضمانت صادرات کلیه قراردادهای تولیدکنندگان ایرانی با تجار روسی را بیمه اعتباری کرده و ریسک عدم بازگشت پول در قراردادها را بر عهده می گیرد.
۲- استفاده از سیستم بانکی میر بیزنس بانک در مسکو( بانک ملی ایران)
۳- صدور خدمات فنی مهندسی در مقابل بدهی های جمهوری اسلامی به فدراسیون روسیه و ترکمنستان
۴- اخذ استاندارد Ghost روسیه برای ورود کالای ایرانی به خصوص لبنیات و داروی انسانی و حیوانی و مواد غذایی
۵- با توجه به اینکه ایران تنها کشوری است که معافیت ترجیهی گمرکی در روسیه ندارد، روش های جدید جهت اخذ معافیت گمرکی استفاده می شود
۶- روش های نوین جهت تقلیل هزینه و زمان حمل و نقل اعمال می گردد
۷- آموزش لازم جهت بسته بندی به سلیقه روسی ارائه خواهد شد
۸- استفاده از بازاریابی با روش روسی که متاسفانه تا کنون بازاریابی به روش ایرانی اعمال شده است که به هیچ وجه موفق نبوده ایم

به اعتقاد کوصدقی حضور فعال و پررنگ تولید کنندگان و برند های ایرانی در این نمایشگاه سرآغاز تعامل با تجار روسی و افزایش سهم کالاهای باکیفیت ایرانی در بازار روسیه خواهد شد.

وی گفت: گروه های کالایی صنایع غذایی ،کشاورزی (نهاده ها، محصولات و ادوات کشاورزی)،خودرو ، قطعات صنعتی، برق، انرژی و مکانیک،فرش، نساجی، چرم وپوشاک، صنعت چوب و مشتقات آن،لوازم خانگی،صنایع دستی،محصولات سلولزی – بهداشتی،تجهیزات پزشکی و بیمارستانی _ دارویی،صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی،گروه معدن وگروه پتروشیمی از گروه های واجد شرایط برای حضور در این نمایشگاه خواهند بود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این نمایشگاه می توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۰۲۳۶۷۹ تماس حاصل نموده و یا به آدرس اینترنتی www.expo.khalkhalkhazar.com مراجعه نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر