بازدید 10872

درخواست پامپئو درباره مذاکرات جدید با ایران

کد خبر: ۸۰۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۱ 19 May 2018

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده وزیر خارجه این کشور در سخنرانی روز دوشنبه احتمالاً خواستار افزایش شمار کشورهایی شود که در مذاکرات هسته‌ای با ایران مشارکت می‌کنند.

به گزارش فارس، یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشته «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور در سخنرانی روز دوشنبه خود درباره ایران احتمالاً خواستار مذاکراتی گسترده‌تر با این کشور با حضور شمار بیشتری از کشورها خواهد شد.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پامپئو در سخنرانی خود در اندیشکده هریتیج، راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام را اعلام خواهد کرد.

نیویورک‌تایمز نوشت: «انتظار می‌رود پامپئو خواستار گسترش شمار کشورهای درگیر در گفت‌وگوها شود و احتمالاً امیدوار به جلب حمایت کشورهای دیگر نظیر ژاپن و کشورهای عربی است که در مذاکره بر سر توافق هسته‌ای سال 2015 مشارکت نداشتند.»

به نوشته روزنامه آمریکایی انتظار نمی‌رود راهبرد جدید پامپئو در قبال ایران با استقبال قدرت‌های اروپایی رو به رو شود که بعد از خروج آمریکا از برجام به دنبال راه‌هایی برای خنثی کردن آثار تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا هستند.

نیویورک‌تایمز نوشته پامپئو در طرح جدید به دنبال مذاکراتی جدید برای رسیدن به توافق بر سر محدودیت‌های شدیدتر و طولانی‌تر برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران، اعمال محدودیت‌هایی برای آزمایش‌های موشکی ایران و گسترش محدودیت‌ها علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران خواهد بود.

مقام‌های آمریکایی همچنین می‌گویند در حال تلاش برای یافتن راه‌هایی جهت اعمال محدودیت‌هایی برای فعالیت‌های سایبری ایران هستند، چرا که آنها نگرانند ایران اقدامات آمریکا را با حملات سایبری به موسسات مالی و بانک‌های آمریکایی پاسخ دهد.

انتظار می‌رود پامپئو در سخنرانی روز دوشنبه اختلافات با کشورهای اروپایی را کم‌اهمیت جلوه بدهد.

برایان هوک، مدیر بخش سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا روز جمه گفت: «به نظر من منصفانه‌تر این است که بگوییم ما با اروپایی‌ها بیشتر از آنکه اختلاف داشته باشیم، اتفاق نظر داریم.»

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند بعید است پامپئو در سخنرانی روز دوشنبه سخنی درباره تغییر حکومت ایران به میان بیاورد، اما او به طور گسترده درباره سیاست‌های واشنگتن برای «مهار» ایران صحبت خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان