بازدید 3617

رژیم صهیونیستی ورود لاستیک به غزه را ممنوع کرد

کد خبر: ۷۸۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 07 April 2018
تل آویو در پی آتش زدن لاستیک خودرو از سوی فلسطینیان برای مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی در راهپیمایی بازگشت بزرگ، ورود لاستیک به غزه را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رائد فتوح رئیس کمیته هماهنگی واردات کالا به نوار غزه گفت که مقام های رژیم صهیونیستی مجوز ورود چهار دستگاه کامیون حامل لاستیک خودرو را که قرار بود روز یکشنبه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم وارد غزه شود، بدون ذکر هرگونه دلیل لغو کردند.
جوانان فلسطینی روز گذشته هزاران حلقه لاستیک کهنه خودرو را نزدیک دیوار امنیتی در مناطق مختلف شرق غزه به منظور حفظ جان تظاهر کنندگان برابر گلوله تک تیراندازان اسرائیلی آتش زدند.
روز گذشته در دومین جمعه راهپیمایی «بازگشت بزرگ» در نوار غزه هشت نفر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید و دست کم یکهزار و صد نفر زخمی شدند.
فلسطینی های ساکن غزه روز جمعه در هشتمین روز راهپیمایی بازگشت بزرگ با آتش زدن مقادیر زیادی لاستیک خودرو و استفاده از آینه در دید تک‌ تیراندازان صهیونیست اختلال ایجاد کردند.
مردم نوار غزه جمعه هفته گذشته (10 فروردین) نیز در تظاهراتی با عنوان 'بازگشت بزرگ' به مناسبت چهل و دومین سالگرد 'روز زمین فلسطین' شرکت کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشیدند. نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی 17 نفر را شهید و بیش از یک هزار و 800 تن دیگر را زخمی کردند.
'روز زمین فلسطین' به نماد مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.
مقام های رژیم صهیونیستی 30 مارس سال 1976 ( 10 فروردین 1355) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.
فلسطینی‌ها همه ساله در روز 30 مارس به مناسبت گرامیداشت روز زمین، راهپیمایی برگزار می کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر