بازدید 11530
۲

آخرین خبرها از دستمزد ۹۷

کد خبر: ۷۸۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱ 07 April 2018
مذاکرات تعیین دستمزد برای «سایر سطوح مزدی» از هفته آینده آغاز می شود تا پرونده دستمزد ۹۷ پیش از پایان فروردین بسته شود.

به گزارش مهر، در جلسات مزدی روزهای پایانی سال گذشته، با توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی در جلسات متعدد شورای عالی کار به ریاست وزیر کار، دستمزد «حداقلی بگیران» برای سال ۹۷ به میزان ۲۰ درصد افزایش یافت.

با این توافق شرکای اجتماعی، دستمزد کارگران و شاغلانی که پایه حقوق آنها در سال ۹۶ معادل ۹۲۹.۹۳۱ تومان بود با افزایش حدود ۱۸۶ هزار تومانی به حدود یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید.

با این حال به رغم برگزاری چندین جلسه شورای عالی برای تعیین دستمزد ۹۷، در نهایت نمایندگان کارگری و کارفرمایی فقط در خصوص میزان افزایش دستمزد «حداقلی بگیران» به نتیجه رسیدند تا ادامه مذاکرات برای تعیین دستمزد کارگرانی که حقوق پایه آنها به دلایلی از جمله سوابق کاری بالاتر، بیش از ۹۲۹.۹۳۱ تومان است (سایر سطوح مزدی)، به نیمه دوم فروردین موکول شود.

بنابراین گزارش، قرار است هفته آینده وزارت کار با دعوت از نمایندگان کارگری و کارفرمایی مذاکرات برای تعیین تکلیف دستمزد سایر سطوح مزدی ادامه یابد.

به گفته علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار، ۷۰ درصد از کارگران در گروه «سایر سطوح مزدی» قرار دارند که هنوز در خصوص دستمزد سال ۹۷ آنها تصمیم گیری نشده است.

با توجه به اینکه هنوز در خصوص میزان افزایش دستمزد بخشی کارگران تصمیم گیری نشده، همچنان پرونده دستمزد ۹۷ باز است تا پس از نهایی شدن دستمزد «سایر سطوح مزدی» بخشنامه دستمزد ۹۷ از سوی وزیر کار ابلاغ شود.

پیش از این مشیریان، معاون روابط کار وزیر کار از ابلاغ بخشنامه دستمزد ۹۷ تا پیش از پایان فروردین ماه خبرداده بود.

لازم به ذکر است، حق مسکن کارگران بر اساس مصوبه سال گذشته هیأت وزیران ۴۰ هزار تومان و حق بن کارگری نیز ۱۱۰ هزار تومان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
حق مسكن 40 هزار تومان ميگه ميشه مگه داريم ؟؟؟ البته كه داريم و هيات وزيران محترم لطف كن آدرس خونه هايي با چهل هزار تومان اجاره ميدن رو اعلام بفرمايند.
کارگر همیشه بدبخته.اون 20 درصد افزایش هم شامل چند درصد افراد کارگری میشه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر