بازدید 3218

جنایت تازه صهیونیست‌ها در غزه در روز جمعه

کد خبر: ۷۸۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴ 07 April 2018
منابع فلسطینی شمار شهدای هشتمین روز راهپیمایی موسوم به «بازگشت بزرگ» در نوار غزه را 10 نفر و شمار زخمی ها را یکهزار و 354 نفر اعلام کردند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هزاران فلسطینی روز گذشته برای دومین جمعه متوالی با شرکت در راهپیمایی بازگشت بزرگ در مناطق مرزی باریکه غزه، بر حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین های خود، تاکید کردند.

نظامیان صهیونیست با تیراندازی به سوی راهپیمایان، 10 فلسطینی را شهید و بیش از یک هزار و 300 نفر دیگر را زخمی کردند که حال شماری از آنان وخیم اعلام شده است.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز از شهادت دو جوان فلسطینی دیگر خبر داد که جمعه گذشته از سوی نظامیان صهیونیست زخمی شده بودند و به بیان دیگر شمار شهدای راهپیمایی بازگشت بزرگ از آغاز تا کنون به 31 نفر افزایش یافت.

فلسطینی های ساکن غزه روز جمعه در هشتمین روز راهپیمایی بازگشت بزرگ با آتش زدن مقادیر زیادی لاستیک خودرو و استفاده از آینه در دید تک‌ تیراندازان صهیونیست اختلال ایجاد کردند.

مردم نوار غزه جمعه هفته گذشته (10 فروردین) نیز در تظاهراتی با عنوان 'بازگشت بزرگ' به مناسبت چهل و دومین سالگرد 'روز زمین فلسطین' شرکت کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشیدند. نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی 17 نفر را شهید و بیش از یک هزار و 800 تن دیگر را زخمی کردند.

'روز زمین فلسطین' به نماد مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.

مقام های رژیم صهیونیستی 30 مارس سال 1976 ( 10 فروردین 1355) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

فلسطینی‌ها همه ساله در روز 30 مارس به مناسبت گرامیداشت روز زمین، راهپیمایی برگزار می کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان