بازدید 2980

موافقت دو کره بر راه اندازی خط تلفن میان سران

کد خبر: ۷۸۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶ 05 April 2018
وزارت وحدت کره جنوبی امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد دو کره برای راه اندازی خط تلفن مستقیم میان رهبران دو کشور موافقت کرده اند.

به گزارش ایرنا، این بیانیه در شرایطی منتشر می شود که قرار است هیات هایی از دو کره امروز در منطقه مرزی 'پانمونجوم' در باره موضوعات مرتبط با نشست سران گفت و گو کنند.
 
در توافقی که هفته قبل بدست آمد دو کشور اعلام کردند اجلاس سران دو کره در روز 27 آوریل برگزار خواهد شد.
 
دو کره پیشتر نیز دو بار نشست های سران را با رهبران وقت دو کشور در سال های 2000 و 2007 میلادی برگزار کرده اند.

همزمان وزارت وحدت کره جنوبی در بیانیه آورده است که دو کشور در جریان مذاکراتی در چند هفته گذشته با راه اندازی خط تلفن مستقیم ارتباطی رهبران دو کشور موافقت کرده اند.

این بیانیه تصریح می کند ماه گذشته میلادی یک هیات از امنیت ملی کره جنوبی در کره شمالی توانست با مقام های پیونگ یانگ در این باره به توافق برسد.

خبرگزاری یونهاپ امروز گزارش کرد قرار است در نشست امروز ، طرفین درباره جزییات این خط تلفنی مستقیم میان 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی و 'کیم جونگ او'ن رهبر کره شمالی رایزنی کنند.

دو طرف توافق اصولی کرده اند که رهبران دو کشور بتوانند این خط تلفن را در دفاتر خود برقرار کرده و از آن برای موارد مهم و ضروری استفاده کنند.

اگر رهبر کره شمالی ماه جاری میلادی برای نشست سران وارد کره جنوبی شود اولین رهبر این کشور خواهد بود که پس از پایان جنگ کره در سال 1953 میلادی وارد خاک کره جنوبی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل