بازدید 8306

ترمز طلاق کشیده شد

کد خبر: ۷۸۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰ 03 April 2018

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه روند افزایش آمار طلاق طی دو سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: فرهنگ سازی در استفاده از مشاوره قبل از ازدواج در کاهش طلاق موثر است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سلمان خدادادی، با اشاره به اینکه آمار طلاق در چند سال گذشته بسیار بالا بود، گفت: دریک جامعه اخلاقی، اسلامی و دینی ایران میزان بالای آمار طلاق برازنده نیست، متاسفانه آمار طلاق در برخی استان ها و مناطق کشور تکان دهنده است؛ اما آمار طلاق بیشتر از میزان ازدواج نبوده و براساس آمار رسمی سازمان ثبت اسناد اخبار مربوط به افزایش میزان طلاق بیش از ازدواج قابل تایید نیست.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روند طلاق در طول یک دهه گذشته سیر صعودی داشته است، افزود: از طی دوسال گذشته تاکنون ۵ محور اصلی آسیب های اجتماعی توسط مقام معظم رهبری مشخص شد که یکی از این ۵ محور بحث طلاق است، براساس آخرین آمار تا پیش از پایان سال ۹۶ درخصوص آسیب های اجتماعی مشخص است که در برخی استان ها روند پیشرفت طلاق متوقف شده است.

خدادادی با تاکید براینکه در برخی استان ها مانند یزد روند پیشرفت طلاق کاهش داشته است، تصریح کرد: یکی از عوامل موثر در کاهش طلاق مشاوره قبل از ازدواج و طلاق است، بنابراین باید با فرهنگ سازی استفاده از مشاور را قبل از انتخاب همسر اجباری کرد؛ متاسفانه مسئله مهم و تاثیرگذار درحوزه طلاق کاهش فاصله ازدواج با طلاق است، درگذشته فاصله ازدواج با طلاق ۵ تا ۷ سال بوده است؛ اما درحال حاضر این فاصله به ۳ سال کاهش پیدا کرده است.

این نماینده مردم د مجلس دهم، با اشاره به اینکه خوشبختانه درطی دو سال گذشته با اقدامات انجام شده توسط بهزیستی و نهادهای فرهنگی روند افزایش طلاق متوقف شده است، گفت: ۵۴ درصد از طلاق به علت اعتیاد بوده و ۳۲ درصد طلاق ها دارای ریشه اقتصادی ازجمله بیکاری است، باید برای کاهش میزان آسیب های اجتماعی درجامعه برنامه ریزی داشت؛ بنابراین باید با عوامل موثر درطلاق مبارزه کرد.

خدادادی با اشاره به اینکه برخی آمارها درحوزه آسیب های اجتماعی نشان از کاهش مشکلاتی نظیر طلاق در برخی استان های کشور دارد، افزود: اگر این آمارها صحیح باشد، یعنی دولت و دستگاه ها به وظایف خود به درستی عمل کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه دستگاه ها در مقابله با آسیب های اجتماعی جدی هستند، تصریح کرد: البته مقابله با آسیب های اجتماعی تا حدودی فرا بخشی بوده و باید در حوزه هایی مانند طلاق اقدامات فرهنگی نیز صورت گیرد، ضمن اینکه دولت باید به شکل جدی تری به وظایف خود عمل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱
به طرف گفتن چقدر هزينه داري گفت هيچي گفتن مگه ميشه گفت خوب من درامد ندارم كه هزينه داشته باشم الان اوج تورم دهه شصت هست اگر فزض را بگذاريمً بر ٣ برابر شدن جمعيت جوان قابل ازدواج بايد ميزان ازدواج ما 2/5 برابر دهه ٥٠ باشه پس طرف ازدواج نكرده كه بخواد طلاق بگيره في الذاتهً طلاق گرفته هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بله . یکی دیگه از دلایل کاهش نرخ طلاق عدم ازدواج مجدد است وقتی که یک بار زندگی تلخی را تجربه کرده برای بار دیگر تجربه ای نخواهد داشت. فی نفسه با توجه به قوانین بدی که در باره زندگی مشترک مردو زن در ایران جاریست طلاق بسیار زیاد است . متاسفانه بسیاری از خانواده ها هم از این قوانین سو استفاده میکنند و طرف مقابل را مجبور به زندگی در شرایط سخت می کنند . اگر در زندگی هر دو طرف گذشت نداشته باشند ان زندگی دوام نخواهد داشت . اینکه یک طرف بتازد و طرف دیگر گذشت کند محکوم به شکست است. اگر می خواهیم طلاق در کشور کم شود اول باید قوانی را اصلاح کنیم و سپس فرهنگ سازی و آموزش پیش از ازدواج را داشته باشیم هم برای خانواده ها و هم برای زوجین و در غیر اینصورت زندگی ها دوام نخواهد داشت و هررزو آمار طلاق بیشتر خواهد شد. آرامش در زندگی مشترک و حفظ حرمتها بسیار مهم است . تکبر و غرور جایی در زندگی مشترک نخواهد اشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
من تو این 5 سال هر کسی دور ور میشناختم که طلاق گرفته فکر کنم دیگه کسی نمونده
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
احسنت
منم همینو میخاستم بگم که شما فرمودی
فرهنگ سازی کجا بود ملت ازدواج نمیکنن که آمار طلاق اومده پایین
برادر عزیز مسلما یک معضل اضافه کردیم اون هم ازدواج سفید.حالا جوونا ترمز ازدواج رو کشیدن.وقتی ازدواج نباشه طلاق هم نیست.
با عرض سلام
متاسفانه این تیتر مناسبی برای موضوع مورد بحث نبود. وقتی واقعا میتوانید از کاهش آمار طلاق نام ببرید که تعداد پرونده های طلاق در دادگاهها کاهش یافته باشد. از اقوام نزدیک بنده هم اکنون درگیر جدایی از همسر خود هستند و با اعمال همین دستورات قضایی و رویه‌های دستوری از بالا به پایین چنان ظلمی به زوجه ها وارد میشود که یا ناگزیر به سازش شوند و یا روند جدایی با عذاب به چندین سال بیانجامد. آخر وقتی زوج معتاد باشد و سوئ رفتار داشته باشد چطور میشود با مشاوره آن را حل نمود. انتظار داشتم در طرح موضوع از آمارهای علمی و بدور از طرح عناوین ژورنالستی بیشتر استفاده کنید.
روند طلاق کاهش پیدا کرده چون روند ازدواج بشدت کاهش پیدا کرده طی 5 سال اخیر!!
البته به لطف سکه یک میلیون و 700هزار تومنی و ترس اقایون از پرداخت مهریه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
ترمز گرانی این سکه را که نمی توانند بکشند راجع به طلاق گفتند که آنهم ادعای بیش نیست
طلاق کاهش نداشته بلکه ازدواج کمتر شده و دیگه این سالها زوجی نبوده که بخوان طلاق بگیرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر