بازدید 5678

اتحادیه عرب نشست اضطراری تشکیل می‌دهد

کد خبر: ۷۸۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 02 April 2018

اتحادیه عرب یکشنبه شب اعلام کرد، برای بحث و بررسی پیرامون جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حق مردم بی دفاع فلسطین و به شهادت رساندن 16 فلسطینی، روز سه شنبه نشست اضطراری تشکیل می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «سعید ابوعلی» معاون امور فلسطین دبیرکل اتحادیه عرب گفت: نمایندگان دائم کشورهای عضو ، برای بررسی حمله وحشیانه اشغالگران صهیونیست به راهپیمایی مسالمت آمیز مردم فلسطین در روز جمعه گذشته، در قاهره تشکیل جلسه خواهند داد.

معاون ابوالغیط بر ضرورت مسئولیت پذیری جامعه جهانی و دیگر نهادهای جهانی بر پایان دادن به جنایت های اسرائیل تاکید کرد و افزود: باید به صورت فوری یک کمیته حقیقت یاب جهت رسیدگی به جنایت های اسرائیل و حمایت بین المللی از ملت فلسطین فراهم شود.

این اظهارات درحالی عنوان می شود که «داوود شهاب» مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکشنبه شب در واکنش به نقش انفعالی اتحادیه عرب گفت که این اتحادیه باید از حالت زبونی و درماندگی خارج شود و اسرائیل را مورد پیگرد قرار دهد.

راهپیمایی روز جمعه 10 فروردین ماه 97 که به مناسبت سالگرد «روز زمین» در نوار غزه برگزار شد، با حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد و در جریان آن 16 فلسطینی به شهادت رسیدند.

این اقدام وحشیانه، تاکنون موجی از خشم را در بسیاری از مناطق جهان در برداشته است، بر همین اساس، وزارت امور خارجه فرانسه یکشنبه شب ضمن یادآوری لزوم حمایت از غیر نظامیان بر حق طبیعی مردم فلسطین در برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز تاکید کرد و مسئولان تل آویو را به خویشتن داری فراخواند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز شنبه در واکنش به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب مستقل درباره حوادث روز جمعه در نوازه غزه شدند.

«الیستر برت» معاون وزیر امور خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای با ابراز تأثر از اقدامات رژیم صهیونیستی، خواستار تحقیق فوری دراین ‌باره شد.

مردم فلسطین روز جمعه 10 فروردین 97 با تجمع در مناطق مختلف غزه که 6 هفته ادامه دارد، راهپیمایی موسوم به راهپیمایی 'بازگشت بزرگ' هم‌زمان با سالگرد 'روز زمین' را برگزار کردند و با نصب چادرهایی نزدیک فلسطین اشغالی خواستار بازگشت به سرزمین‌های خود شدند.

فلسطینی ها از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به ‌عنوان «روز زمین فلسطینی» نام‌گذاری کرده و آن را گرامی می‌دارند.

رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از اراضی فلسطینی را اشغال کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل