بازدید 7442

تشریح تهدیدات تلگرام در ایران و چند کشور دیگر

کد خبر: ۷۸۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 01 April 2018

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد: بخشی از تهدید های امنیت کشور در تلگرام رقم می‌خورد.

علاءالدین بروجردی در گفت‌ وگو با خانه ملت، با بیان اینکه بحث تلگرام مبحث گره خورده با امنیت کشور است و تنها مختص ایران نیست، اظهار داشت: وقتی کشور انگلیس به عنوان کشور شاخص غربی در سطح نخست وزیری اعلام می کند تلگرام بستر تولید تروریست است و کشورهایی چون چین و پاکستان تلگرام را فیلتر می کنند نشان دهند این واقعیت مهم است که تلگرام عملا با طراحی های صورت گرفته و پیچیدگی های پشت پرده عملا تهدید امنیتی و اختصاصی به جمهوری اسلامی است.

بروجردی ادامه داد: به دلیل تهدید امنیتی تلگرام کشورها آن را فیلتر کردند و از شبکه ها و پیام رسان های داخلی و ملی خود استفاده می کنند، ما هم به عنوان کشور شاخص طبیعتا باید در این جهت فعال باشیم.

نتانیاهو اعتقاد دارد که پاول دوروف از برادر به او نزدیک تر است

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم با اشاره اینکه صاحب تلگرام روسی‌الاصل و یهودی زاده است گفت: این شخص که به دلیل امنیتی از روسیه خارج شد و تابعیت دیگری گرفته است صحنه گردان این ماجرا است، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خطاب از پاول دوروف که مالک و سرمایه گذار تلگرام است به عنوان سرمایه بزرگ برای اسرائیل یاد می کند و شکرگزار این سرمایه است.

وی ادامه داد: نتانیاهو اعتقاد دارد که پاول دوروف از برادر به او نزدیک تر است و وی گوید او در همه مسائل مختلف با امنیت اسراییل از اینترنت، فضای مجازی تا کمک به ارتش قهرمان و پلیس شهری یک الگو در میان یهودیان ساکن در اسرائیل است.

این نماینده مجلس بیان داشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش شخصا به حضور او رسیده و در سمیناری به عنوان قدردانی از این سرمایه دار اسراییلی گفته بنده کمال قدردانی از زحمات شما که از برادر به من و کشور اسرائیل نزدیک تر و مهربان تر هستید را دارم.

بروجردی با اشاره به صحبت های نتانیاهو اظهار داشت: با این صحبت ها ماهیت تلگرام مشخص است و ایران بیشترین کاربر تلگرام را دارد بنابراین باید به موضوع تلگرام با نگاه منافع ملی و امنیت ملی نگریست.

کشورهای مهم از پیام رسان های ملی استفاده می کنند

وی با تاکید براینکه کشورهای مهم و شاخص دنیا از پیام رسان های ملی استفاده می کنند گفت: حتی کشوری مانند کره جنوبی شبکه ملی خود را تعریف کرده و از آن استفاده می کند، بنابراین ما حتما باید به گونه ای عمل کنیم که اجازه ندهیم دشمنان بتوانند از طریق تلگرام رخنه و مشکل آفرینی کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخشی از تهدید های امنیت کشوردر تلگرام رقم می خورد، گفت: مسئولیت فضای مجازی با شورای عالی فضای مجازی است و در آنجا در واقع تصمیم گیری شده، برخی تعابیر دیگری از این موضوع داشتند، در خصوص فضای مجازی نهایتا شورای عالی امنیت یا شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیری می کنند.

عدم همکاری تلگرام برای فیلتر کردن شبکه های مشوق ضد امنیت

بروجردی تاکید کرد: دراین مدت با وجود ارتباط دولت با مدیر تلگرام در جهت فیلتر کانال هایی که مشوق ضد امنیت بودند مسئولان تلگرام با ایران همکاری نکردند، آنها به دنبال این هستند که برای افرادی که برای مسائل مالی وارد این شبکه مجازی می شوند مشکل آفرینی کنند.
وی با تاکید براینکه باید با هوشمندی دنبال حفظ منافع و امنیت ملی کشور باشیم، بیان داشت: از فیلتر کردن تلگرام از منظر حفظ امنیت ملی دفاع می کنم ضمن اینکه بسیار مهم است که مسئولان قضایی و امنیتی کشور تشویق کننده پیام رسان داخلی وملی باشد.

اطلاعات رد و بدل شده در تلگرام در اختیار دشمنان قرار می گیرد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاعات رد و بدل شده در تلگرام در اختیار انگلیس، آلمان و رژیم صهونیستی قرار می گیرد بنابراین باید با ایجاد اعتماد مردم به شبکه های داخلی و اطلاع رسانی به عنوان نظام شاخص و قدرتمند در منطقه به گونه ای عمل کنیم تا پاسخگوی نیاز مردم در خصوص شبکه های پیام رسان و جریان آزاد اطلاعات در چارچوب ضوابط قانونی باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به دشمن اجازه سوءاستفاده از تلگرام داده نشود، اظهار داشت: در حوادث ضد امنیتی چندی پیش چنین سوءاستفاده ای را شاهد بودیم، با این حال معتقدم باید به ملت در خصوص این تصمیم ملی اطلاع رسانی شود و مردم در حفظ امنیت خود و تقویت ساختارهای ملی کمک کنند تا بتوانیم ضمن تقویت ساختار داخلی در ارتباط با کانال های اطلاع رسانی از سوء استفاده دشمن جلوگیری کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱
ایشون بد نیست اشاره کنند در همون کشورهایی که ذکر میکنند پیام رسان های قوی وجود داره و عملا نیازی به تلگرام ندادن
پیام رسانهای داخلی خیلی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری ضعیف هستند

قبل از صحبت در مورد فیلتر تلگرام بهتر سطح پیام رسان های داخلی به حد قابل قبولی برسه
اقای بروجردی دیگه این حرف های شما خریدار نداره و مردم از اصل دلیل اصرار شماها برای فیلتر سایت های مجازی باخبرند.
وقتی وزارت خونه ها کانال تلگرام دارن،چی میگی حالا؟؟؟؟
امنیت ملی مجلس برو فکری به حال قیمت دلار بکن.
تهدید قیمت دلار برای من و خانوادم از تلگرام خیلی خیلی بیشتره!
جالبه ! ما در برخی !!! موارد از چین و پاکستان الگو برداری می کنیم نه در همه موارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ایکاش برخورد با دزدان و اختلاس گران را هم از چینی ها الگو برداری میکردید.
اگر تلگرام نبود ضعف های شدید مدیریت خودرا بگردن چه چیزی می انداختین؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
مشکل این هست که مردم از کاستی ها و خیانتهاخبردار میشن.
مشکل ما فقط عدم اعتماد به پیام رسان های داخلی و حفظ حریم خصوصی افراد درد جامعه هست چیزی که فعلا در ایران اهمیت چندانی برای دولت مردان ندارد و مشکل بعدی عدم زیرساخت درست هست همین الان که پیام رسان ایتا رو معرفی کردین از سایت تابناک من نصب کردم و کاملا مشخص هست که سرعت سرور های این نرم افزار پایین هست و مسلما جواب گوی چند ملیون نفر هرگز نخواهد بود
تلگرام اطلاعات کاربراش را در اختیار هیچ حکومتی قرار نمی دهد چون به کاربراش تعهد اخلاقی دارد.
این نظر شخصی شماست.
ما مثل شما فکر نمی کنیم.
پس نظرت را و خواسته ات را به 40 میلیون تحمیل نکن.
اقا جان باشه شما درست میگین تهدیده !!!
ما دهه شصتی ها عجب بدبخت نیستیم
یادتونه شماها مسئولان گرامی! یک دوره جوراب سفید و کتانی سفید تهدید بود تو مدارس
ما رو تو مدرسه دخترانه از این تهدیدات الحق که خوب حفظ کردین !!!! بله درست میگین دیگه هیچ استفاده مفیدی نداره ! اصلا هم ربطی به فرهنگ فردی استفاده نداره
راستش همیشه باید صورت مسئله رو به جای مسئله پاک کرد !
وقتی قرار باشد ضوابط مربوط به حمایت از پیام رسان های داخلی را دلال های وابسته به اپراتور های همراه گشور تدوین کنند مطمئن باشید اتفاق خوبی رخ نخواهد داد چون این باند بنا دارنتد پیامک را قیمت پدر بزرگ خودشان بفروشند پس نیاید پیامر سان داخلی پا بگیرد تا ملت محتاج بمانند . حال چه بر سر امنیت کشور خواهد امد اینها کاری ندارند و ماموریت اینها فقط حفظ منافع مثطعی اپراتور های اول و ذوم و سوم است و بس .
باور ندارید دقت فرمائید انکه همه کاری فضای مجازی بود جلو رئیس جمهور هم ایستاده بود بعد برکناری شد ع1و هیئت مدیره یکی از اپراتور ها بدون اینکه هیچ تجربه یا کارائی در این رسته داشته باشد و اکنون هم هیچ حضور واقعی در ستاد اپراتور ندارد ولیحقوق نجومی بگیر تشریف دارد . با این بساط راه به جائی نخواهیم برد.
100 % کار صحیحی است اصلا هم تعارف بردار نیست. باید زودتر از این بساط این جاسوس افراز جمع میشد. نمیشود اختیار افکار عمومی مملکت و امنیت روانی مردم را داد دست اجنبی تا هر ناکسی خواست در مملکت با استفاده از آن آشوب به راه بیاندازد و امنیت ملی و اصل انقلاب را تهدید کند انقلابی که ثمره خون هزاران شهید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
جان ؟ تشریف بیارین داخل با هم یک چای بنوشیم . حیف نیست ژن خوب شما در خاک بریتانیای کبیر پرورش داده بشه ؟
100 % کار صحیحی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
چند کلمه هم از یک ژن خوب بشنوید .
اگر تلگرام فیلتر بشه.من از وی پی ان استفاده میکنم.جناب امنیت ملی
امنیت ما در خیابانها کمتر هست نه در تلگرام ما در تلگرام مراقب خودمان هستیم یک فکری برای خیابان و کوچه بکنید یک فکری برای اقتصاد بکنید یک فکری برای اشتغال بکنید یک فکری برای فقر بکنید
بله اگر‌تلگرام نبود سطح اگاهی مردم بالا‌ننیرفت و ضعف های میدیریتی کشور پنهان میموند و مسئولین به فکرتا حدودی جمع کردن خودشون و جوابگویی نبودن
نمونش هم خراب کردن منزل اون بنده های خدا که‌کم توان ذهنی بودن و بخاطر عکس العمل‌مردم مجبور شدن خونه جایگزین بهشون بدن
به‌فکر مردم نیستید که
آقای بروجردی، جنابعالی و رفقا از اول انقلاب هرکاری که از دستتون برآمد کردید و امروز نتیجه کارهارو دارید میبینید. عجیب اینه که همه گناهارو را به تلگرام و توییتر و غیره ربط میدین.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس