بازدید 6515

وزیر دفاع آمریکا از بولتون فاصله می‌گیرد

کد خبر: ۷۸۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 26 March 2018

تارنمای خبری «هیل» نوشت: جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا درباره انتخاب «جان بولتون» از سوی رئیس جمهوری به عنوان مشاور امنیت ملی، به همکاران خود گفته که اطمینان ندارد بتواند با بولتون کار کند.

به گزارش ایرنا، هیل افزود: بنابر گزارش ها متیس پیش از اعلام جایگزینی بولتون به جای «مک مستر» توسط دونالد ترامپ، به کارکنان خود گفته بود دریافته کار کردن با مشاور جدید امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا دشوار خواهد بود.
این تارنمای خبری آمریکایی افزود: متیس و «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید هم بولتون را انتخابی منفور دانستند.

هیل نوشت: رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته (دوم فروردین97) در توئیتی اعلام کرد که بولتون یکی از مقامات تندرو در دولت 'جرج دبلیو بوش' در مورخ 9 آوریل (20فروردین 97) جایگزین مک مستر خواهد شد.

تارنمای خبری هیل در ادامه یادآور شد که بولتون پیشتر به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل در دولت جرج بوش خدمت می کرد و معاون وزیر خارجه آمریکا در سال های منتهی به جنگ عراق بود. دمکرات ها نیز درباره دیدگاه جنگ طلبانه گذشته وی نگرانی خود را ابراز کرده اند.

این تارنما با درج اینکه بولتون سومین مشاور امنیت ملی ترامپ به شمار می رود، افزود: نخستین مشاورامنیت ملی وی 'مایکل فلین' بود که سال گذشته و در پی گناهکار شناخته شدن توسط کمتیه تحقیقات رابرت مولر از مقام خود استعفا داد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری هیل چهارم فرودین ماه جاری نیز در خبری با عنوان 'بولتون از هم اکنون رفتنی است و خود می داند'، نوشته بود: تصمیم «حیرت آور» ترامپ در این انتخاب، تشکیلات سیاست خارجی آمریکا را در هر دو حزب به لرزه انداخت. دمکرات ها به شدت واکنش نشان دادند و همزمان جمهوریخواهان تلاش می کنند خونسرد باشند، اما تنها یک فرد است که می داند به دردسر افتاده و آن هم خود بولتون است.

هیل درپایان گزارش خود نوشته بود: زمانی که بولتون معاونت وزارت خارجه را در بخش کنترل سلاح و امنیت بین المللی برعهده داشت، شاهد بودیم چگونه آمریکا را مستقیما به فاجعه جنگ عراق سوق داد که خود ترامپ هم آن را اشتباه مطلق نامید؛ اما برخلاف این توصیف رئیس جمهوری و با وجود هزاران کشته، تریلیون ها دلار هزینه و گسترده شدن بی ثباتی در جهان عرب، بولتون هرگز از جنگ عراق درس نگرفت و همچنان از درستی این اقدام نظامی حمایت می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر