بازدید 16925
۱
ویژه نامه ویدیویی نوروزی «تابناک»، روز چهارم؛

از واسونک رستاک و دودوک نوازی جیوان گاسپاریان تا اجرای مشترک علیرضا قربانی و کیهان کلهر / اصفهان در سال 1339

اتفاقات تلخ به سادگی فراموش نمی‌شود؛ اما می‌توان آنچه را فراموش نمی‌کنیم، نیز ببخشیم و سال را بدون کینه از وقایعی که بسیاری از اوقات به زخم‌های کهنه تبدیل شده و می‌توان روحمان را از پای درآورد، آغاز کنیم. به خودمان رحم کنیم و آن گونه ببخشیم که اگر خودمان در موقعیت مشابهی بودیم، امید داشتیم بخشیده شویم و این بخشش را به پای بزرگواری مان نگذاریم و فروتنانه ببخشیم.
کد خبر: ۷۸۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 24 March 2018

واسونک با نوای رستاکآنهایی که این روزها در شیراز قدم می‌زنند، بوی شکوفه‌های گل‌های کوچه پس کوچه‌های زیبای این شهر مست‌شان می‌کند و بی‌شک چهارمین روز بهار هزار و سیصد و نود و هفت را با سرخوشی پشت سر گذارده‌اند. این هوای خوش بهار و این حال خوب مردم ایران، امید را نسبت به روزهای پیش روی مردمان‌مان دو چندان می‌سازد. انگار بهار به جز یک فصل، یک احساس هم هست و این احساس را در کودکان بهتر می‌توان دید.

همچنان توصیه می‌کنیم در دید و بازدید از هم سبقت بگیریم و چه خوب که این دید و بازدیدها بی‌تکلف و ساده بگذرد تا تداومش برای آنهایی که دستشان در این ایام خالی است، ممکن شود و تا آنجا که ممکن است، مراعات کنیم. پس اگر به بازدید دوستی رفتیم که صورتش را با سیلی سرخ نگه داشته بود، لزومی ندارد پیاله‌های لب پر آجیل را تا مشخص شدن کف پیاله بجوییم و چه خوب که با دست پر به بازدید برویم و به جای یک جعبه شیرینی، ناهار خودمان و میزبانِ تنگدست را با خودمان ببریم.

واسونک با نوای رستاک

اتفاقات تلخ به سادگی فراموش نمی‌شود؛ اما می‌توان آنچه را فراموش نمی‌کنیم، نیز ببخشیم و سال را بدون کینه از وقایعی که بسیاری از اوقات به زخم‌های کهنه تبدیل شده و می‌توان روحمان را از پای درآورد، آغاز کنیم. به خودمان رحم کنیم و آن گونه ببخشیم که اگر خودمان در موقعیت مشابهی بودیم، امید داشتیم بخشیده شویم و این بخشش را به پای بزرگواری مان نگذاریم و فروتنانه ببخشیم.

در نهایت این بهاریه را با بخشی از یکی از اشعار بلند منوچهری دامغانی به پایان می‌رسانیم و دعوت می‌کنیم مجموعه ویدیویی امروز «تابناک» را تماشا کنید.

آمد بهار خرم و آورد خرمى
وز فر نوبهار شد آراسته زمى
خرم بود همیشه بدین فصل آدمى
با بانگ زیر و بم بود و قحف در غمى
زیرا كه نیست از گل و از یاسمن كمى
تا كم شده ست آفت سرما ز گلستان
از ابر نوبهار چو باران فروچكید
چندین هزار لاله ز خارا برون دمید
آن حله اى كه ابرمر او را همی تنید
باد صبا بیامد و آن حله بردرید
آن حله پاره پاره شد و گشت ناپدید
و آمد پدید باز همه دشت پرنیان
از لاله و بنفشه همه كوهسار و دشت
سرخ و سپید گشت چو دیباى پایرشت
برچد بنفشه دامن و از خاك برنوشت
چون باد نوبهار برو دوش برگذشت
شاخ بنفشه چون سر زلفین دوست گشت
افكند نیلگون به سرش معجر كتان
آمد به باغ نرگس چون عاشق دژم
وز عشق پیلگوش در آورده سر به خم

 

واسونک با نوای رستاک

قطعه شیرازی واسونک یکی از قطعات بسیار شیرین و مشهور است که رستاک بازخوانی کرده است. موزیک ویدیوی این بازخوانی را در «تابناک» می‌بینید.

 

اجرای مشترک علیرضا قربانی و کیهان کلهر

علیرضا قربانی یک اجرای مشترک با کیهان کلهر در تورنتو داشته است. بخشی از این اجرا را در «تابناک» می‌بینید و می‌شنوید.

 
 
من نگاه می‌کنم، من می‌بینیم؛ یوسف اسلام
 
یوسف اسلام، چهره نام آشنای موسیقی انگلیسی قطعات بسیاری برای خدا خوانده است. «من نگاه می کنم، من می بینیم / I Look I See» از جمله این قطعات است. این قطعه را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید و می شنوید.
 
 
 
 
جیوان گاسپاریان برجسته ترین نوازنده ساز دودوک است. پیش از این قطعاتی از این نوازنده در «تابناک» شنیده اید و اکنون اجرای قطعه تازه ای از این هنرمند را می بینید و می شنوید.
 
 

حتماً پیش آمده برای سفری کوتاه به جای چمدان، کوله پشتی با خود ببرید. در این روزها که اغلب‌مان به مسافرت می‌رویم، با دیدن این ویدیو نحوه صحیح بستن وسایل در کوله پشتی را فرابگیرید.
 
 
تصاویری رنگی که تماشا می‌کنید، از اصفهان در سال 1339 ثبت شده است؛ تصاویر نوستالژیکی که بسیاری از زیبایی هایی که از این شهر می‌شناسیم را در بیش از نیم قرن پیش ثبت کرده است. تماشای این تصاویر با با چهار مضراب حسین علیزاده از دست ندهید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسم این قطعه ای که گاسپاریان می نوازد "خدایا ببخشا" هستش که یکی از قدیمی ترین تصنیف های کلیسای ارمنی هستش و هر هفته در عشا ربانی کلیسا خوانده می شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست