بازدید 6201
۱

افشای ولیعهد ابوظبی از نقش امارات درعزل تیلرسون

کد خبر: ۷۸۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴ 15 March 2018

مشاور ولیعهد امارات متحده عربی به دست داشتن این کشور در برکناری «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد.

به گزارش مهر، مشاور ولیعهد ابوظبی به برکناری وزیر خارجه آمریکا از سوی رئیس جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

«عبدالخالق عبدالله» استاد علوم سیاسی دانشگاه «امارات متحده عربی» و مشاور «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات در واکنش به عزل رکس تیلرسون نوشت که تاریخ این لحظه را که کشوری چون امارات مقام وزیر خارجه کشوری بزرگ را برکنار کرده، فراموش نخواهد کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «تاریخ به یاد خواهد داشت که کشوری خلیجی [اشاره به امارات] در بیرون انداختن وزیر خارجه کشوری بزرگ نقش داشته؛ این مشتی از خروار است».

او بی‌اطلاعی تیلرسون از برکناری خود را به باد تمسخر گرفته و نوشت: «وزیر خارجه کشوری بزرگ هنگامی که از خواب بیدار می‌شود و قبل از آنکه سرکار برود، متوجه می‌شود که در توییتر تصمیم به برکناری او گرفته شده است».

توییت مشاور ولیعهد امارات در تمسخر برکناری وزیرخارجه آمریکا در حالی است که او در تاریخ ششم ماه مارس در توییتی از احتمال برکناری تیلرسون در روزهای آینده خبر داده بود.

عبدالله در تاریخ مذکور در توییتی نوشته بود: «رئیس جمهور آمریکا از عملکرد او [تیلرسون] راضی نیست؛ از طرفی اغلب کسانی که با او در وزارت خارجه کار می‌کنند از کار با او بدشان می‌آید. پایتخت‌های جهان به او محل نمی‌گذارند و حرف شنوی از او ندارند».

این مقام اماراتی در چرایی عدم برکناری تیلرسون نوشته بود: «او به دلایل مالی تا به این لحظه استعفا نداده است؛ ولی به زودی وزارت خارجه آمریکا را ترک خواهد کرد و ما اصلا از این بابت متاسف نیستیم».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
پس این نشون میده دعوا دعوای قطر هستش. امارات پول چربتری داده به ترامپ تا قطر.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار