بازدید 4995
۲

شین‌آبادی‌ها به خارج اعزام می‌شوند

کد خبر: ۷۷۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸ 05 March 2018
وکیل دانش‌آموزان شین‌آباد گفت: دانش‌آموزان شین‌آباد با دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دیدار کردند و ایشان به بچه‌ها قول داد اگر تا قبل ازماه مبارک رمضان وضعیت درمان دانش‌آموزان مشخص نشود آنها را به خارج از کشور اعزام می‌کند.
 
به گزارش روزنامه ایران، حسین احمدی نیاز افزود : وزیر بهداشت همچنین وعده داد که اگر دولت بودجه لازم را نداشته باشد او خودش هزینه درمان دانش‌آموزان را تأمین می‌کند. وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی در ادامه اظهار داشت: همچنین قرار شد آقای قاضی‌زاده هاشمی بعد از عید نوروز به‌منطقه شین‌آباد سفر کند و وضعیت درمانی دانش‌آموزان را در آنجا مورد ارزیابی قرار دهد.

دیروز روزنامه ایران و خبرگزاری ایلنا گزارشی را درباره مشکلات و مصایب دانش‌آموزان شین‌آباد منتشر کردند. دانش‌آموزانی که سال 91 در یک حادثه آتش‌سوزی در مدرسه دچار حادثه شدند. درست 15 آذر ماه سال 91 بود که بخاری قطره‌چکانه‌ای مدرسه انقلاب اسلامی شین‌آباد به یکباره آتش گرفت. دود و آتش در یک لحظه، همه کلاس را احاطه کرد. دانش‌آموزان کلاس چهارم در کلاس درس محبوس شده بودند، زبانه‌های آتش آنقدر بالا آمده بود که راهی برای نفس کشیدن نمانده بود. در نهایت هم دو نفر از دانش‌آموزان جان باختند و 12دانش‌آموز دیگر نیز دچار سوختگی شدید شدند.
 
این دانش‌آموزان شنبه صبح میهمان روزنامه ایران بودند و در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» اعلام کردند که مهم‌ترین خواسته‌شان  ادامه روند درمانشان است. آنها البته گفتند: آقای دکتری که از خارج آمده بود ما را در کنگره سوختگی معاینه کرد و گفت شما اگر به خارج بروید با 4 عمل جراحی صورتتان بهتر می‌شود. چرا به فکر آینده ما نیستند؟ مگر ما خودمان می‌خواستیم بسوزیم؟ ما چه گناهی کردیم که در روستا زندگی می‌کنیم و مدرسه‌های ما قدیمی و بدون امکانات است. با این همه گزارش دیروز منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت تا جایی که وزیر بهداشت در حاشیه کنگره سوختگی پذیرای دانش‌آموزان شین‌آبادی شد. خبری که وکیل این دانش‌آموزان به خبرنگار «ایران» داد: وزیر بهداشت قول داد تا شرایط بهبود درمان این دانش‌آموزان را در خارج از کشور فراهم کند. او می‌خواهد گزارش کامل روند درمان این دانش‌آموزان را از ابتدا بررسی کند.

بازتاب خبر دختران شین آبادی در فضای مجازی
 
علاوه بر وعده‌های وزیر بهداشت، کاربران شبکه‌های مجازی هم نسبت به مشکلات دانش‌آموزان شین آبادی واکنش بسیاری داشتند. نادیا یکی از دختران شین آبادی بود که در روزنامه ایران حرف‌هایی درباره زیبایی زنانه‌اش زد. فیلم او در بین کاربران شبکه‌های مجازی دست به دست شد، خیلی‌ها در شبکه‌های مجازی نوشتند که چطور کسی در این سال‌ها به فکر روزهای از دست رفته این دختران نبوده؟ عده‌ای هم از زیبایی دختران شین آباد گفتند: «با همه درد و رنجی که کشیدید، همواره همراه‌تان هستیم، با همه این سختی‌ها هنوز هم زیبا و خاص هستید.»

برخی‌ها هم از همان روز حادثه آتش‌سوزی و حرف‌های وزیر اسبق آموزش و پرورش دولت دهم نوشتند که حاضر به معذرت‌خواهی هم نشد. عده‌ای هم اعلام کردند که برای دختران شین آبادی کمپینی می‌زنند: «کمپین کمک برای این دانش‌آموزان را ایجاد کنیم تا ایرانى‌هاى داخل و خارج از کشور بتوانند پول عمل این دختران را تأمین کنند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
خوب شد یک چاپ در نشریه باعث شد این بنده خدا ها فراموش نشوند
ول كنيد اينبنده هاي خدا رو الان 5 ساله داريد قول می دهید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل