بازدید 3670

ائتلاف آمریکایی آوارگان سوری را به خاک و خون کشید

کد خبر: ۷۷۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴ 28 February 2018

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) سه شنبه شب گزارش کرد: در جنایت جدید حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی به تجمع آوارگان سوری در جنوب شرق دیرالزور،24 غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از سانا؛ منابع محلی اعلام کردند: در جنایت دیگر حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی به آورارگان سوری در روستای 'ظهره علونی' در شرق دیرالزور سوریه، 24 غیرنظامی کشته شده اند.

 
جنگنده های به اصطلاح «ائتلاف بین‌المللی» به سرکردگی آمریکا دو روز گذشته نیز 29 غیر نظامی را در روستاهای 'الشفقه' و 'ظهره علونی' در شرق دیرالزور سوریه کشته و شماری را نیز زخمی کردند.
 
جنگنده های به اصطلاح «ائتلاف بین‌المللی» به سرکردگی آمریکا، یک هفته قبل نیز قتل عام دیگری را در شهرک هجین در شرق دیرالزور مرتکب شده و با هدف قراردادن خانه های شهروندان ساکن این شهرک، 12 غیرنظامی را به قتل رساندند.
 
این جنگنده ها هفته گذشته نیز قتل عام دیگری را در روستای البحره در حومه شرقی دیرالزور مرتکب شده و با هدف قراردادن خانه های شهروندان ساکن این روستا، 16 غیرنظامی سوری از جمله 9 زن را به قتل رساندند.
 
جنگنده های «ائتلاف آمریکایی» در ماه ژانویه(دی /بهمن) نیز با هدف قراردادن منازل شهروندان در شهرک الشعفه، کشتار دیگری در این شهرک در ریف شرقی دیرالزور مرتکب شده بودند که در نتیجه 15 نفر غیرنظامی جان باختند.
 
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند که تاکنون شهروندان بی گناه زیادی از سوریه در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
 
وزارت امور خارجه سوریه بارها در نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است که خسارت های انسانی و مادی ناشی از حملات ائتلاف آمریکایی به سوریه، کمتر از جنایت های گروه تروریستی داعش نیست.
 
وزارت امور خارجه سوریه اضافه کرد: تخریب زیرساخت های سوریه، نشان دهنده اهداف واقعی این ائتلاف است که با ادعاهای مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی، هیچ تناسبی ندارد.
 
دمشق بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا و هدف قراردادن شهروندان بی گناه و زنان و کودکان سوری را که با ادعاهای این ائتلاف درباره رعایت قوانین بین المللی، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محکوم کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان