بازدید 4149

روحانی عازم هند شد

کد خبر: ۷۷۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 15 February 2018
رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر هند به همراه هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی عازم این کشور شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز - پنج شنبه- با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل سفر خود به هند را آغاز کرد.

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، دکتر روحانی را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.

روحانی در این سفر که برای تحکیم روابط دو جانبه و در پاسخ به سفر سال گذشته 'ناراندا مودی' به تهران انجام می شود، ابتدا وارد حیدر آباد درایالت تلنگانای هند می شود.

دیدار با علمای مسلمان حیدر آباد و جنوب هند، بازدید از مراکز فرهنگی و مذهبی و همچنین دیدار با ایرانیان و دانشجویان مقیم از مهم ترین برنامه های رییس جمهوری در حیدر آباد است.

مراسم استقبال رسمی و مشترک دکتر روحانی با حضور رییس جمهوری و نخست وزیر هند صبح شنبه در دهلی نو برگزار می شود و پس از مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه دو کشور، اسناد و تفاهم نامه های متعدد همکاری در حضور مقامات ارشد ایران و هند مبادله می شود.

همچنین رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن شرکت در برنامه های فرهنگی و دیدارهای جانبی، در جمع نخبگان و اندیشمندان هندی سخنرانی می کند.

در این سفر همچنین تجار و بازرگانان بخش خصوصی دو کشور نشست مشترکی را برای بررسی ظرفیت ها و فرصت های همکاری و توسعه روابط تجاری برگزار می کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر