بازدید 10689

پاسخ به شائبه کشته شدن سید امامی در زندان

کد خبر: ۷۷۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 13 February 2018

وکیل خانواده سیدامامی از کالبدشکافی پیکر وی خبر داد و گفت:‌ فیلم دوربین سلول را به همراه خانواده ایشان و وکلای دیگر پرونده دیدیم اما بخاطر اینکه دید خوبی به سرویس بهداشتی این سلول ندارد عمل خودکشی ایشان مشخص نیست اما در فیلم مشخص است که وی با پیراهنی بر تن به دستشویی رفته است.

پیام درفشان وکیل خانوه کاووس سید امامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با مرگ این استاد دانشگاه در زندان اوین گفت: در تمام مواردی که مرگ مشکوک رخ می‌دهد کالبد شکافی انجام می‌شود در این مورد هم کالبد شکافی صورت گرفت و بعد جنازه تحویل خانواده شد.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه قاضی شهریاری بسیار پیگیر بود که فیلم از بازداشت‌گاه اوین ارسال شود، افزود: فیلم دوربین سلول را به همراه خانواده ایشان و وکلای دیگر پرونده دیدیم اما بخاطر اینکه دید خوبی به سرویس بهداشتی این سلول ندارد عمل خودکشی ایشان مشخص نیست اما در فیلم مشخص است که وی با پیراهنی بر تن به دستشویی رفته است.

این حقوقدان ادامه داد: صبح که مامور زندان برای وی صبحانه می‌آورد بعد مدتی متوجه می‌شود او صبحانه را برداشته است به همین دلیل وارد سلول شده و از دیدن جنازه او در دستشویی شوکه می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه مامور زندان چندین ساعت بعد از فوت کاووس سید امامی او را دیده که دچار جمود نعشی شده بود گفت: چون زندانبانان از زمان فوت او خبر نداشتند در بدو ورود و پیدا کردن او عملیات احیای قلبی را انجام می‌دهند.

درفشان با رد نظریه‌هایی که عنوان می‌دارد که سید امامی در زندان کشته شده است گفت: این که چرا ایشان مجبور به خودکشی کردن شده است بسیار حایز اهمیت است و باید دلیل این کار مشخص شود. دادسرای امور جنایی هم بدنبال این موضوع است.

وی با اشاره به امنیتی بودن پرونده سید امامی و با انتقاد از تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری گفت: در چنین پرونده‌هایی که اجازه ورود وکیل را نمی‌دهد اوضاع برای متهم بسیار سخت است زیرا وقتی نمی‌گذارند شخص وکیل داشته باشد و در تحقیقات ممکن است به فرد فشار وارد شده و دست به هرکاری بزند. این وکیل است که در ۴۸ ساعت اول به متهم آرامش می‌دهد و شرایط را برای او تبیین می‌کند و سلب این حق باعث بروز چنین حوادثی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان