بازدید 9305

خطری که صندوق تأمین اجتماعی را تهدید می‎کند

کد خبر: ۷۷۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 02 February 2018
درصورتی که حق بیمه کارکنان شاغل در قراردادهای مشارکتی معادل ۶.۶ درصد حق بیمه و همانند قراردادهای پیمانکاران عمرانی باشد درآمد سازمان تأمین اجتماعی ۲۰درصد کاهش و رو به ورشکستگی می رود.

به گزارش تسنیم، ابوالفضل فتح الهی، نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، درباره ماده 38 قانون تأمین اجتماعی گفت: در مواردی که انجام کار به طور مقاطعه به اشخاص حقیقـی یـا حقـوقی واگذار می شود کارفرما باید در قراردادی که منعقد می کند مقاطعه کـار را متعهـد نماید که کارکنان خود همچنین کارکنان مقاطعه کاران فرعی را نزد سازمان بیمـه نماید و کل حق بیمه را به ترتیب مقرر در ماده 28 این قانون بپردازد.

وی ادامه داد: پرداخت پنج درصد بهای کل کار مقاطعه کار از طرف کارفرما موکول بـه ارایـه مفاصاحسـاب ازطرف سازمان خواهد بود. در مورد مقاطعه کارانی کـه صـورت مـزد و حـق بیمـه کارکنان خود را در موعد مقرر به سازمان تسلیم و پرداخت می کنند معـادل حـق بیمه پرداختی بنا به درخواست سازمان از مبلـغ مـذکور آزاد خواهـد شـد. هرگـاه کارفرما آخرین قسط مقاطعه کار را بدون مطالبـه مفاصاحسـاب سـازمان بپـردازد مسئول پرداخت حق بیمه مقرر و خسارات مربوط خواهد بود و حق دارد وجوهی را که از این بابت به سازمان پرداخته است از مقاطعه کار مطالبه و وصول نماید کلیـه وزارتخانه ها و مؤسسات و شرکت های دولتی و همچنـین شـهرداری هـا «شـورای مرکزی اصناف» و مؤسسات غیردولتی و مؤسسات خیریه و عام المنفعـه مشـمول مقررات این ماده می باشند.

این فعال کارگری اظهار داشت: برای محاسبه میزان حق بیمه ماده قانون تأمین اجتماعی تمام موارد را تعیین کرده است که پیمانکاران بر اساس نوع پیمان خود باید حق بیمه را پرداخت کنند.

وی در ادامه با اشاره به ماده 41 قانون تأمین اجتماعی افزود: ماده 41 بیان می کند، در مواردی که نوع کار ایجاب کند، سازمان می تواند بـه پیشـنهاد هیئـت مدیره و تصویب شورای عالی سازمان نسبت مزد را به کل کار انجام یافته تعیین و حق بیمه متعلق را به همان نسبت مطالبه و وصول نماید.

فتح الهی بیان کرد:در حال حاضر پیشنهادی که از سوی دستگاههای اجرایی و سازمان برنامه و بودجه واز طریق کمسیون اقتصادی دولت بصورت لایحه به مجلس شورای اسلامی رسیده حاکی از این موضوع است که در نظر دارند حق بیمه کارکنان شاغل در قراردادهای مشارکتی معادل همان میزان 6/6درصد حق بیمه و همانند قراردادهای پیمانکاران طرح های عمرانی دولت منظور کند  و سازمان تامین اجتماعی را موظف به دریافت همان میزان یعنی حداقل ها نمایند.

 وی ادامه داد: به همین دلیل این موضوع باعث کاهش حداقل 20 درصد از منابع در آمدی سازمان خواهد شد و نتایج آن ورشکستگی زود هنگام این صندوق می شود .لذا از نمایندگان کارگران در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم اجازه ندهند حقوق کارگران و بازنشستگان این سازمان تامین اجتماعی پایمال شده و سرنوشت این سازمان به روز و حال سایر صندوق های محتوم و ورشکسته که مستمری بگیران آن از دریافت حقوق اولیه بی بهره هستند و توان اداره زندگی خود را ندارند بیفتند. از سازمان تامین اجتماعی که امانت دار کارگران و بازنشستگان تحت پوشش خود هستند میخواهیم مسئولانه عمل کرده و اجازه تضعیف این صندوق که چشم بیش از 40میلیون نفر خانوار ایرانی به آن هست را ندهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
...ورشکستگی زود هنگام...

ورشکستگی بهنگام چطوریه اونوقت؟
سازمان تامین اجتماعی مالک یا سهامدارکارخانه های بسیاری در مملکت ما می باشد و همه هم سود ده هستند اگرچه برخی از آنها با رانت هایی مدیر وهیات مدیره های نا لایق و کم تجربه ای را برمسند مینشانند که سبب می شود خورده برده هایی صورت گیرد لیکن در کل این کارخانه ها سود ده هستند ونگران ورشکستگی تامین اجتماعی نباشید
جدا وجود این سازمان که دارای فساد بالا و سو مدیریت است چه فایده ای دارد؟قانون بیمه باید تغییر کند و بیمه به صورت فردی دراید اگر یک کارگر در طول ۳۰ سال کسورات خود را در یک حساب بانکی بگزارد قطعا برای او بسیار بهتر از دادن این وجوه به یک سازمان ناکارامد است
سازمان تامین اجتماعی. با این وضعیت بزودی ورشکست می شود. هشداربه آنهایی که. می خواهند جهان را مدیریت کنند.....
ماشالا، تامین اجتماعی سر گردنه نشسته.
از همه جا و از همه کس داره پول میگیره،
اما هنوزم دو قورت و نیمش باقیه
هر دم ازین بغ بری می رسد ..... مگه تأمین اجتماعی تا همین چند سال پیش یکی از متمول ترین سازمانها نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا جمع کنید این بساط رو به کارفرما چه مربوطه که باید باید مقاطعه کار را مجبور به پرداخت حق بیمه کته یعنی کارفرما هیچ کار دیگری ندارد که باید مجری قانون هم باشد
سرمايه تامين اجتماعى به يغما رفته،ديريازود ورشكسته خواهد شد
امروز ويا فردا هست كه اين صندوق را خالي كرده وبه كانادافرار نكنند .
بما که رسید وا رسید.؟؟؟ 30 سال حق بیمه پرداخت کردم که سرِ پیری محتاج اولاد نباشم حالا این زمزمه ها برا چیه؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر