بازدید 10828

جزئیات راهبرد جدید آمریکا در سوریه؛ ایجاد ارتش جدید و خودمختاری برای کردها در شمال سوریه!

تصور حضور بلندمدت ایالات متحده در سوریه بیش از هر زمان دیگری در حال تقویت شدن است و به نظر می رسد واشنگتن راهبرد خود برای حفظ زمین بازی در این کشور را تدوین و آغاز کرده است. نخستین نشانه رویکرد جدید آمریکا، در سخنان جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا آشکار شد که تاکید کرد واشنگتن دیپلمات های خود را به مناطق تحت سیطره نیروهای دموکرات سوریه خواهد فرستاد تا در کنار نظامیان فعالیت کنند.
کد خبر: ۷۶۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 09 January 2018

تصور حضور بلندمدت ایالات متحده در سوریه بیش از هر زمان دیگری در حال تقویت شدن است و به نظر می رسد واشنگتن راهبرد خود برای حفظ زمین بازی در این کشور را تدوین و آغاز کرده است.

به گزارش تابناک، در همین زمینه خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از رسانه های عربی و دیپلمات های غربی نوشته است: دولت آمریکا در نظر دارد راهبردی جدید درباره سوریه اتخاذ کند و نخستین نشانه رویکرد جدید آمریکا، در سخنان جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا آشکار شد که تاکید کرد واشنگتن دیپلمات های خود را به مناطق تحت سیطره نیروهای دموکرات سوریه خواهد فرستاد تا در کنار نظامیان فعالیت کنند.

 انتظار می رود واشنگتن در دوره پیش رو اقدامات ملموسی را در مناطق شرق نهر فرات سوریه، که تحت کنترل نیروهای دموکرات سوریه است و مساحت آن حدود 28 هزار کیلومتر (سه برابر مساحت لبنان) است، اتخاذ کند و این منطقه را، به صورت دیپلماتیک به رسمیت بشناسد.

این درحالی است که دولت سوریه موضع خود را علیه نیروهای سوریه دموکراتیک تشدید کرده و آن‌ها را خائن می داند.

از سوی دیگر، روزنامه ینی شفق ترکیه نیز گزارش داد که آمریکا در حال فراهم کردن زمینه های تشکیل دولت فدرالی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال سوریه به پایتختی شهر رقه است و در آینده ای نزدیک یک فرودگاه غیر نظامی نیز در این شهر می سازد

همچنین روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع غربي فاش کردند که آمريکا درحال تدوين يک راهبرد جديد درباره سوريه است که شامل 10 بند اصلي مي‌شود و بر حمايت از نيروهاي سوريه دموکراتيک به عنوان جايگزيني براي دولت مرکزي متمرکز است.

جزئیات راهبرد جدید آمریکا در سوریه؛ ایجاد ارتش جدید و خودمختاری برای کردها در شمال سوریه!

براساس اطلاعات به دست آمده 10 اقدامي‌که آمريکا اتخاذ خواهد کرد شامل موارد زير است:

1- افزايش حمايت نظامي‌از نيروهاي سوريه دموکراتيک. دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا اواسط ماه ميلادي گذشته دستوري را براي ادامه مسلح کردن اين نيروها و افزايش تعدادشان به 25 تا 30 هزار تن امضا کرد.

2- آموزش نيروهاي سوريه دموکراتيک با تغيير نقش آن‌ها تا تبديل شدن به يک ارتش نظامي‌که مسئوليت حفظ امنيت و ثبات بعد از آزادي خاک سوريه از داعش را برعهده داشته باشند. همچنين برنامه آموزشي شامل نيروهاي پليس و نيروهاي امنيتي به ويژه در مناطقي است که باندهاي زيرزميني داعش در آنجا هستند. اين نيروها شامل 3000 تن هستند.

3- تقويت شوراهاي محلي مدني که بر مناطق آزاد شده از دست داعش حکمراني خواهند کرد.

4- بازسازي از طريق تشويق کشورهاي حاضر در ائتلاف ضد داعش براي فراهم آوردن منابع مالي و انساني جهت بازسازي شهرهاي ويران شده به گونه‌اي که شهر رقه به الگويي در خاورميانه تبديل شود.

5- تقويت خدمات‌رساني و ايجاد زيرساخت و استفاده از منابع طبيعي موجود که شامل منابع اصلي گاز، نفت، کشاورزي و آب مي‌شود. نيروهاي سوريه دموکراتيک کنترل مهم‌ترين ميادين گازي و نفتي و بزرگترين سدهاي سوريه را در دست دارند.

6- آموزش دستگاه‌هاي دولتي و قضايي. مسئله جالب توجه در اينجا اين است که سخنگوي دولت فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرده بود که زنان فرانسوي عضو داعش که در کردستان سوريه بازداشت شده‌اند اگر نهادهاي قضايي آنجا قادر به تضمين محاکمه عادلانه آنها باشند، همانجا محاکمه خواهند شد. اين موضع خشم رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه را برانگيخته است.

7- فراهم آوردن حمايت هوايي از مناطق تحت کنترل همپيمانان محلي آمريکا در شمال و شرق سوريه و ابقاي پايگاه‌هاي نظامي‌که شامل پنج پايگاه در شرق رود فرات مي‌شود که حدود 2000 نظامي‌و کارشناس آمريکايي در آنجا کار مي‌کنند و اتاق‌هاي عمليات مشترکي را با نيروهاي سوريه دموکراتيک ايجاد کرده‌اند و نيز به رسميت شناختن ديپلماتيک اين مناطق. درحال حاضر کارشناسان آمريکايي مشغول گسترس فرودگاه الرميلان و ايحاد پايگاه نظامي‌ديگري براي استقبال از کارشناسان غير نظامي‌آمريکايي طي هفته‌هاي آينده هستند.

8- فشار واشنگتن براي مشارکت دادن نمايندگان سوريه دموکراتيک در روند سياسي ژنو.

9- حمايت از روند انتخابات کنوني در مناطق فدرالي اعلام شده تحت کنترل کردها در شمال سوريه. قرار بود سومين و آخرين مرحله انتخابات کردها به زودي برگزار شود اما يک مسئول کرد اعلام کرد که انتخابات به موعد ديگري موکول شده است و تماس‌ها براي تشکيل نهادهايي در مناطق فدرالي شامل دولت، وزارتخانه‌ها، پارلمان و سفارتخانه‌ها ادامه دارد.

10- فراهم آوردن حمايت نظامي‌ و سياسي و ديپلماتيک از مناطق شرق رود فرات، عفرين و منبج که تحت کنترل کردها و نيروهاي سوريه دموکراتيک هستند.

يک مسئول غربي اعلام کرد که هدف آمريکا از حمايت نيروهاي سوريه دموکراتيک در شرق رود فرات سه مسئله است: اول اينکه بر حضور ايران در سوريه تاثير بگذارد. دوم بهبود موضع مذاکره با دمشق و مسکو درباره حل بحران و سوم تقويت موضع کردها در مذاکرات با دمشق.

اين درحالي است که دولت سوريه موضع خود را عليه نيروهاي سوريه دموکراتيک تشديد کرده و آن‌ها را خائن دانسته است درنتيجه واشنگتن مجبور به دفاع از اين نيروها شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۳
امریکا از گجا وارد این منطقه شده!!!! یا ترکیه یا ایران!!!!
خوب خداروشکر که نزاشتیم سوریه تقسیم بشه !!! عراقم نمیزاریم !!!!!!
آمریکا تا کنون توانسته در داخل عراق، افغانستان و سوریه سربازان خود را به طور مختلف آرایش دهد. چه تضمینی هست که مثلا کم تر از یک دهه دیگر، ایران چنین نشود؟ مهم ترین علت فروپاشی این گونه کشورها گسست و شکاف دولت مردان از مردمان است
کاری ندارم ها . اما واقعا با اینهمه بدبختی و گرانی و بیکاری داخل کشور خودمون ، ما چیکار داریم به سوریه؟ بریم یک فکری سر کچل خودمون بکنیم. با سر کچل دیگران چیکار داریم. وقتی توان پرداخت یارانه به مردم مستمند خودمون رو هم نداریم چطور به خودمون اجازه میدهیم ثروت این کشور را در جای دیگر مصرف نمائیم؟
خب دیگه اینم از امریکا تا هیچ وقت این منطقه روی صلح و ارامش به خودش نبینه
سد با کارنامه ای که به جا گذاشته آینده ای در سوریه نداره
متاسفانه امریکا خیلی برنامه ریزی کرده
فرسایشی تا دیرالزور و المیادین
زنده باد امريكا . مرگ بر روسيه
آمریکایی ها به بعضی کلمات حساس هستند . اگر هر جا در نام حزبی کلمه دموکراتیک باشد آمریکایی ها فکر می کنن باید خودشون و داشته باشن حوا در درون دیکتاتور ترین حزب باشد. واژه های دیگری هم وجود دارد.
چنگ و دندان نشان دادن به ایران توسط آمریکا و فرانسه برای خارج کردن ایران از سوریه و ورود آمریکا به سوریه است.
چنانچه طرح ارتش سرخ بعداز ورود به ایران در زمان استالین وجنگ دوم جهانی وحاکمیت فرقه دموکرات در ایران طرفی نبست وتحت فشار مردم وجامعه جهانی انها مجبور به ترک ایران شدند ،این سناریو در باره امریکا هم دیر یا زود در سوریه احتمالا تکرار خواهد شد وهمینطور در عراق وافغانستان وکره وژاپن وجاهای دیگر .
سوال اینه که چی گیر ملت ایران اومده اکنون؟؟؟
خوب به ما چه؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر