بازدید 6352

توصیه ولایتی به قوای سه گانه برای رفع مشکلات

کد خبر: ۷۶۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 04 January 2018

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: قوای سه گانه و همه مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات مردم را به خوبی برطرف کنند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی چهارشنبه شب در همایش «انقلاب اسلامی، تحولات منطقه، چشم انداز آینده» در مدرسه علمیه دارالشفا قم بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی تاکید کرد و افزود: در شرایط امروز کشور، مطرح کردن برخی اختلاف های سیاسی، بسیار بدسلیقگی است.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر، این اقدام ها را توطئه آمریکایی و صهیونیستی دانست و گفت: پیش از شروع این ناآرامی ها، چندین تن با نفوذ در کشورمان حسینیه ها و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به آتش کشیدند، اما به هر حال بخشی از این اعتراض ها، خواسته ها و مطالبات به حق مردم است و از دولت درخواست می کنیم تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات و نیازهای مردم به کار بگیرد.

وی با بیان این که امروز دشمن آشکارا به میدان آمده است، اظهار داشت: ما باید قدر امنیت در جمهوری اسلامی ایران را بدانیم و آگاه باشیم که اگر دشمنان به داخل کشورمان نفوذ کنند از هیچ جنایتی فروگذار نخواهند کرد و این را در ناامنی های اخیر به خوبی نشان دادند.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: ایرانیان در طول تاریخ نشان داده اند که هرگاه دارای حکومتی مقتدر بوده اند، از همسایگان خود نیز حمایت می کنند.

وی اضافه کرد: امروز بدون تردید جمهوری اسلامی ایران قدرت نخست منطقه و یکی از قدرت های تاثیرگذار در سطح بین المللی است و این موضوع را دوست و دشمن اذعان دارند و این مساله بارها به اثبات رسیده است.

وی با بیان این که ظرفیت انقلاب اسلامی بسیار بالاست، چراکه ملت غیور ایران اسلامی پیرو و محب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، اظهار داشت: هنگامی ایران به ایران تاثیرگذار مبدل شد و از چندپارگی نجات یافت که کشورمان بر اساس مذهب تشیع بازتعریف شد.

وی خاطرنشان کرد: مجاهدان ایران اسلامی با قدرت برگرفته از مکتب والای تشیع توانستند در برابر گروه تروریستی و تکفیری داعش ایستادگی کرده و آنها را شکست دهند و امروز نیز همه معترفند که ایران پرچمدار و محور اصلی جبهه مقاومت اسلامی است.

ولایتی، حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت عراق و سوریه را اقدامی راهبردی برای دفاع از مرزهای کشورمان دانست و گفت: امروز آمریکا و صهیونیست برای ضربه زدن به نظام اسلامی در سراسر منطقه حضور یافته اند و ما ناچاریم برای آنکه پای داعش به کشورمان باز نشود، جنگ را در زمین آنها آغاز کنیم.

وی با اشاره به مساله استقلال طلبی اقلیم کردستان، از تصمیم آمریکایی ها برای استقرار همیشگی در شرق فرات و در منطقه رقه خبر داد و گفت: اطرافیان آقای بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، از هزاران شهید و آواره فلسطینی شرم نکردند و در روز رفراندوم پرچم اسرائیل را در اقلیم کردستان بلند کردند و اگر کمک جمهوری اسلامی ایران به دولت عراق نبود، رژیم اشغالگر صهیونیستی پایگاه های نظامی خود را در کنار مرزهای ایران بنا کرده بود.

وی بازگشت ترکیه به سمت جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: یمن برای عربستان سعودی همچون ویتنام برای آمریکایی ها خواهد شد و اگر این جنگ را رها نکنند این لقمه در گلوی آنها گیر خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: ما اگر نتوانیم عزت و اقتداری که امروز به مدد عنایات الهی، رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، حضور همیشگی و ازخودگذشتگی مردم و مجاهدت سپاه قدس و رزمندگان اسلام به دست آورده ایم را حفظ کنیم، دشمنان اسلام و انقلاب همچون مار زخمی ضربات سخت و مهلکی بر ما وارد می کنند.

ولایتی با بیان این که امروز جبهه مقاومت اسلامی به محوریت جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستاده است، خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام بی سابقه است که مسلمانان و شیعیان از کشورهای مختلف دور هم جمع شوند و از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دفاع کنند.

همایش «انقلاب اسلامی، تحولات منطقه، چشم انداز آینده» به همت بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم و با حضور جمعی از علما و فضلا و اساتید سطوح عالی و خارج حوزه های علمیه در مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر