بازدید 7763
۶
تایید پیش‌بینی تابناک پس از سه هفته با وجود همه تکذیب‌ها؛

عصبانی نیستم همچنان رنگ پرده سینما را نخواهد دید!

اکنون در فاصله یک و نیم روز تا موعد اکران و در شرایطی که قرار بود باران کوثری و نوید محمدزاده در اکران افتتاحیه این فیلم یک روز کامل بلیت فروشی کنند و بدین شکل تماشاگران را به سالن‌ها بیاورند، اعلام شد که به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فیلم تا اطلاع ثانوی اکران نخواهد شد. اکنون مشخص شد، تکذیب‌های پیاپی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، مسئولین اکران و... چقدر در بستر واقعیت جریان داشت.
کد خبر: ۷۵۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 18 December 2017

عصبانی نیستم همچنان رنگ پرده سینما را نخواهد دید!پس از آنکه سه هفته پیش تابناک درباره اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» تردید کرد و یکی از نمایندگان مجلس نیز نقل قولی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عدم اکران فیلم آورد، علاوه بر وزیر، مسئولان مرتبط نیز موضع گیری کردند و با رد همه خبرها، از اکران این فیلم و دیگر آثار توقیفی سخن به میان آوردند اما اکنون در فاصله کمتر از یک روز و نیم تا اکران اولین فیلم از این سری آثار توقیفی، مشخص شد خبر از ابتدا صحیح بوده و عصبانی نیستم همچنان رنگ پرده را نمی‌بینید!

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از مردم در ایام جشنواره فیلم فجر صرفاً با این هدف سری بلیت‌ها را می‌خرند که به درستی گمان می‌کنند شماری از فیلم‌های به نمایش درآمده در جشنواره و به ویژه در کاخ جشنواره، یا هیچ‌گاه اکران عمومی نمی‌شوند و یا باید سال‌ها در انتظار اکران عمومی‌شان بود. «آشغال‌های دوست داشتنی»، «عصبانی نیستم» و «خانه پدری» سه فیلم از مجموعه آثاری بودند که چنین سرنوشتی یافتند.

از این مجموعه «خانه پدری» ممکن است به شکل محدود و در گروه هنروتجربه اکران شود اما قابل پیش بینی بود که «آشغال‌های دوست داشتنی» و «عصبانی نیستم» به همان دلایلی که در دولت پیشین رنگ پرده را ندید، در دولت دوم روحانی نیز اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ اتفاقی که سه هفته پیش، «تابناک» پیش بینی کرده بود و خبر داده بود چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. از آن زمان یک به یک مسئولین درگیر اقدام به رد ماجرا کردند!

این سه فیلم توقیفی در صف اکران مانده‌اند یا ماجرا چیز دیگری است؟!

آن زمان غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، مدعی شد: «هر فیلمی که پروانه نمایش گرفته، می‌تواند همراه با پروانه نمایش و همچنین قرارداد اکران با سالن‌های سینمایی به شورای صنفی نمایش مراجعه کند و ما نیز موظفیم براساس آیین‌نامه قرارداد را ثبت کنیم. اینکه گفته می‌شود، ارشاد به ما فشار آورده که قرارداد فیلم‌های عصبانی نیستم، آشغال‌های دوست داشتنی، پارادایز و خانه پدری که پروانه نمایش دارند را ثبت نکنیم یا برای نمایش آنها منتظر دستور و یا نظر ارشاد بمانیم، صحت ندارد.» و در ادامه قرارداد این فیلم در شورای صنفی برای اکران در 29 آذرماه ثبت شد.

در این میان مشخص بود که این فیلم رنگ پرده را نمی‌بینید اما برخی مسئولان از جمله حیدریان رئیس سازمان سینمایی از اکران فیلم در موعد مقرر سخن گفتند و هرگونه گمانه زنی درباره عدم اکران را رد کردند. در این اوضاع پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس به او گفته فیلم «عصبانی نیستم» اکران نخواهد سد؛ خبری که سیدعباس صالحی رد کرد و وزیر با طرح این موضوع که در این امور دخالت نمی‌کند، تصمیم گیر اصلی را مسئولین سینمایی خواند و تاکید کرد این فیلم در زمان تعیین شده اکران می‌شود.

اکنون در فاصله یک و نیم روز تا موعد اکران و در شرایطی که قرار بود باران کوثری و نوید محمدزاده در اکران افتتاحیه این فیلم یک روز کامل بلیت فروشی کنند و بدین شکل تماشاگران را به سالن‌ها بیاورند، اعلام شد که به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فیلم تا اطلاع ثانوی اکران نخواهد شد. اکنون مشخص شد، تکذیب‌های پیاپی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، مسئولین اکران و... چقدر در بستر واقعیت جریان داشت.

کاملاً ساده انگاری بود که تصور کرد سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره پای مجوزهایش می‌ایستد. در دوره‌های پیشین که جسارت بیشتری احساس می‌شد، چنین ایستادگی را شاهد نبودیم و طبیعتاً در این دوره که قرار است همه چیز در خدمت آرامش در این حوزه مدیریتی باشد، مشخص بود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. البته بعید نیست در ماه‌های آینده و زمانی که آب‌ها از آسیاب افتاد، این فیلم به شکل محدود در گروه آزاد اکران شده و شرش کم شود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
واقعا نمیدونم با این اوضاع باید متاسف باشیم یا مهاجرت کنیم یا نهنگ آبی بازی کنیم...
واقعا وقتی نمیتون پای مجوز یک فیلم بمانند چطوری انتظار داریم در حوزه های کلان مثل اقتصاد و .. تغییری ایجاد کند؟متاسفانه تا 1400 با روحانی هم هست
بهتر است فعلاً به مسایل مهم تر بپردازیم .
بهتر بابا
اینقدر فیلم با کیفیت آمریکایی هست؛
بریم فیلم ها رو ببینیم که چی بشه.
کی گفته اینا هنرمندند.
کجای دنیا از این ها دعوت به همکاری میشه.
بگذارید اینطرف هم حرف بزند . شما برحق نبودید خودتان هم دیدید کمی بپذیرید
نمایش یا عدم نمایش این فیلم چه مشکلی را حل میکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر