بازدید 2538

گفتگوی پوتین و ترامپ پیرامون عملیات نظامی درسوریه

کد خبر: ۷۴۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶ 22 November 2017
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که رؤسای جمهور روسیه و آمریکا پیرامون عملیات نظامی علیه تروریستها در سوریه با یکدیگر بطور تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش مهر به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی روز سه شنبه در یک تماس تلفنی پیرامون جنبه های عاجل بحران سوریه از جمله تکمیل عملیات نظامی علیه تروریستها در این کشور با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است: «[ولادیمیر] پوتین بر آمادگی جهت تسهیل یک فرآیند حل و فصل سیاسی پایدار در سوریه بر پایه قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرد».

سران روسیه و آمریکا همچنین بر اهمیت حفظ حاکمیت، استقلال و یکپارچگی سرزمینی سوریه تأکید کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در گزارش خود اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه در گفتگو با همتای آمریکایی خود پیرامون برنامه هسته ای ایران، بر پایبندی مسکو به «اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک- برجام- که عاملی مهم در تضمین ثبات منطقه ای و حل مسئله مربوط به منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی است» تأکید کرد.

در گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین آمده است که طرفین «نقطه نظرات خود را پیرامون وضعیت کنونی در شبه جزیره کره با یکدیگر در میان گذاشته و بر اقتضای جستجو جهت یافتن راه حلی برای این مشکل به شیوه ای دیپلماتیک و از طریق گفتگو تأکید کردند».

این گزارش می افزاید: «پوتین و ترامپ به وضعیت افغانستان نیز اشاره کردند؛ کشوری که نگرانی ها از رشد تروریسم و تهدیدات ناشی از مواد مخدر در آن روبه افزایش است».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل