بازدید 27913

افشاگری یک بازیگر از پشت پرده ابتذال در سینما

کد خبر: ۷۴۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 18 November 2017
بازیگر سریال «یوسف پیامبر(ع)» گفت: یک اثر هنری وقتی عرضه می‌شود همه مخاطبان اعم از کودک، جوان و پیر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بنابراین اگر مناسب نباشد وقتی پدر خانواده با همسر یا فرزند خود به دیدن فیلم برود و با یک دیالوگ مبتذل مواجه شود برای او جز شرمندگی چیزی باقی نمی‌ماند.
 
به گزارش میزان، سیروس کهوری‌نژاد بازیگر سینما و تلویزیون درباره آخرین فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر و سینما گفت: در حال حاضر فیلم سینمایی "من دیوانه نیستم" که به عنوان بازیگر در آن حضور دارم در مرحله مونتاژ است و به زودی اکران خواهد شد همچنین برای بازی در فیلم سینمایی "هالیوودی ها" به کارگردانی حامد کلاهداری قرارداد بسته‌ام که 4 روز دیگر تولید آن شروع می شود.
 
بازیگر فیلم "اخراجی ها" درباره عرصه بازیگری و ابعادی که این هنر با آن رو به رو است اظهار کرد: بازیگری از نظر من یک وظیفه اجتماعی است و باید بازیگر وظیفه اجتماعی خود را درست انجام دهد. بزرگان عرصه بازیگری و در درجه بعد بازیگرانی مثل ثریا قاسمی، رضا کیانیان، و پرویز پرستویی علاوه بر هنر بازیگری به بعد اجتماعی کار خود توجه دارند و مواظب هستند که چگونه رفتار کنند.
 
کهوری نژاد درباره وظیفه یک بازیگر در انتخاب نقش ها و توجه به مخاطبان در ایفای یک نقش توضیح داد: بازیگر باید توجه داشته باشد که به راحتی‌ نمی‌تواند یک نقش را انتخاب کند زیرا که انتخاب او صرفا به خودش مربوط نمی شود و بعد اجتماعی دارد، اما در بسیاری مواقع برخی بازیگران به شکل و ساختار اثری که در آن بازی می کنند و همچنین نگاه مخاطبان توجه نمی کنند.
 
این بازیگر ادامه داد: درجات علمی یک بازیگر ممکن است نسبت به هنر بازیگری و اثری که در آن بازی می کند پایین باشد و نقش و هنر او دیده نشود اما رفتارهایی که او از خود بروز می دهد از نظر مخاطب دیده می‌شود. یک بازیگر باید توجه کند که اگر وارد این هنر شده و از نظر علمی ضعیف است باید در جهت تقویت دانشش اقدام و تلاش کند.
 
وی در خصوص تاثیر یک بازیگر بر روی مخاطبان تصریح کرد: مردم به بازی و در کنار آن به پوشش و خیلی از مسائل زندگی هنری و شخصی یک هنرپیشه توجه می کنند بنابراین یک بازیگر باید هوشیارانه‌تر و ظریف‌تر به انتخاب نقش ها، اهدافی که به‌دنبال آن است و رفتارهایی که بروز می دهد توجه کند به ویژه که مخاطب اهمیت یک بازیگر نسبت به خود را مد نظر قرار داده و از او تشکر می‌کند.
 
کهوری نژاد درباره رابطه در عرصه هنر و تبعات آن بیان کرد: در هنر بازیگری برخی از افراد کار خود را خوب انجام نمی‌دهند و اشتباه وارد این حیطه شده‌اند چرا که به وسیله رابطه بازیگر شده اند، در نتیجه وقتی بازی آنها را می‌بینیم نشانه‌هایی در ایفای نقش آن ها وجود دارد که روایت از ناآگاهی و نابلدی دارد و این مسئله خطرات زیادی برای عرصه بازیگری دارد.
 
وی ادامه داد: روابط متأسفانه این روزها بسیار تأثیر دارد و شاید این تأثیرگذاری به این خاطر است که بخش دولتی خود را از تولید آثار فرهنگی کنار کشیده و بخش خصوصی با مناسبات مختص خود وارد فیلمسازی شده است به همین خاطر هرکسی به خود اجازه می دهد وارد عرصه فرهنگی و فیلم‌سازی شود و بسیاری از هنرمندان که در این عرصه استخوان خرد کرده‌اند و مدارج علمی برای عرضه یک اثر ناب دارند کنار گذاشته شده اند.
 
بازیگر هرمزگانی درباره وضعیت تولیدات در عرصه سینما گلایه کرد و افزود: یک اثر هنری وقتی عرضه می‌شود همه مخاطبان اعم از کودک، جوان و پیر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بنابراین اگر مناسب نباشد وقتی پدر خانواده با همسر یا فرزند خود به دیدن فیلم برود و با یک دیالوگ مبتذل مواجه شود برای او جز شرمندگی چیزی باقی نمی‌ماند. در یک مقایسه بین فیلم‌های دهه 70، 80 و 90 متوجه می شویم که در کجاها قصور انجام شده است. در زمانی که حوزه سرمایه‌گذاری دولتی در آثار بود فیلم های ارزشمند ساخته می شد اما اکنون آثاری به نمایش درمی‌آید که آبروی هنر حفظ نشده و متأسفانه فاصله فیلم ها از نظر محتوا و کیفیت در آن دوره با فیلم های این دوره فاحش است.
 
کهوری نژاد درباره بخش خصوصی و تاثیری که در فرهنگسازی غلط دارد توضیح داد: در نبود سرمایه‌گذاری دولتی، سرمایه‌گذار خصوصی وارد عرصه فرهنگ و فیلمسازی شده است و به دنبال بازگشت سرمایه خود است بنابراین برای سرمایه‌ای که صرف تولید کرده است هدف‌گذاری می‌کند، کارهای رسانه‌ای انجام می‌دهد و با انتشار دروغ درباره اثرش ذهن مخاطب را هدایت می‌کند به همین خاطر وقتی تماشاگر فیلم را در سالن سینما مشاهده و یا خریداری کرده و در خانه می بیند با اثری بی‌کیفیت و خلاف آنچه که انتظار داشته روبرو می شود یعنی تماشاگر فریب خورده است.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه خطاهایی در عرصه هنر وجود دارد که باید در 10 سال آینده پاسخگوی آن باشیم. مسائل فرهنگی بسیار ظریف است و اگر قصوری رخ دهد نمی‌توانیم جبران کنیم.
این بازیگر درباره شرایط حضورش در آثار مختلف بیان کرد: شاید کاری پیشنهاد شود و به جهت بحث مالی در آن بازی کنم اما همیشه سعی می کنم در اثری حضور پیدا کنم که نظراتم را بگویم، آنها بشنوند و در تولید آن اثر تاثیرگذار باشم در غیر این صورت نقش را نمی پذیرم، همچنین اگر در کارهایی که چند نابازیگر حضور داشته باشند و بدانم که حضور آنها تاثیری در روند پیشرفت فیلم ندارد سعی می کنم با حضورم در آن کار موثر واقع شوم.
 
کهوری نژاد در خصوص وظایف خود در قبال مخاطبانش اظهار کرد: باید به مخاطب احترام بگذارم و اندک آبرویی که در هنر کسب کرده ام به راحتی از دست ندهم به همین دلیل است که در انتخاب نقش ها محتاط تر و حساب شده تر عمل کرده و کمتر بازی می کنم. البته روابط در عرصه هنر در کمرنگ شدنم تاثیر داشته است اما از حاشیه ها و حضور در هر مکان و برنامه ای پرهیز می کنم. طبیعی است که وقتی یک نفر پرهیز از حاشیه کند و حضور نداشته باشد بالطبع کمرنگ خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: برای حضور در نقش ها باید در برخی مهمانی ها و گروه ها حضور پیدا کنید و مجیز افرادی که لیاقت هیچ تمجیدی را ندارند بگویید تا به شما در یک فیلم نقش دهد. این مسائل را همه می دانند اما توجه نمی کنند و خود را کنار می کشند و نتیجه بی توجهی به این وضعیت باعث رشد و گسترش مهمانی ها و مجیز گویی ها برای دریافت یک نقش شده است در نتیجه بسیاری از فرهیختگان این عرصه که تن به چنین جمع هایی نمی دهند بیکار مانده و دیده نمی شوند.
 
این بازیگر سینما و تئاتر در خصوص آخرین فعالیت تئاتری خود خاطرنشان کرد: نویسنده و کارگردان نمایش "میرمحنا" به تهیه کنندگی بنیاد فرهنگی روایت هستم که موضوع آن درباره سرگذشت میرمحنای بندر ریگی از سلحشوران دوران کریمخان بوده است که با اقدامات سلحشورانه او هلندی‌ها بعد از 100 سال حکومت در خارک، بوشهر و خلیج فارس از این مناطق خارج شدند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان