بازدید 7748

رشوه هنگفت ولیعهد عربستان به ترامپ

کد خبر: ۷۴۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 07 November 2017
براساس گزارش یک افشاگر توییتری، ولیعهد عربستان در زمانی که ترامپ به این کشور سفر کرده بود، یک میلیارد دلار به وی رشوه داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در جریان سفر ماه مه ۲۰۱۷ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به ریاض به مبلغ یک میلیارد دلار رشوه داده است.

این افشاگر توییتری که با عنوان "مجتهد" شناخته می‌شود، زمانی این افشاگری را انجام داده که عربستان با بحران برکناری ده‌ها تن از شاهزاده‌های سعودی روبه‌روست.

مجاهد روز دوشنبه مدعی شد که سفر ترامپ به عربستان موضع واشنگتن را درباره رقابت میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن نایف، ولیعهد برکنارشده تغییر داده است.

دولت‌های قبلی آمریکا درباره حفظ هماهنگی در داخل شورای همکاری خلیج فارس که برای منافع آمریکا در منطقه بسیار حیاتی است، محتاط بوده‌اند.

محمد بن سلمان علاوه بر آنکه به سمت ترامپ متمایل شده تا در امور داخلی عربستان طرف وی را بگیرد، همچنین خط مستقیم ارتباطی با رئیس جمهوری آمریکا دارد. ترامپ دولت قطر را دیگر قبول ندارد و در بیانیه‌ای محاصره قطر توسط عربستان را ستوده و این در تضاد با گفته‌های وزیر دفاع و خارجه است که به دنبال پایان بخشیدن به مناقشه کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

این افشاگر بدون آنکه منابع خود را مشخص کند، ادامه داد: در جریان سفر ترامپ به عربستان در ماه مه، یک قایق حامل یک میلیارد دلار  به صورت محرمانه به هیات آمریکایی داده شد که به نظر می‌رسد هدیه شخصی از جانب محمد مسلمان باشد.

روز دوشنبه نیز ترامپ، اقدامات محمد بن سلمان در برکناری و زندانی کردن تعداد زیادی از اعضای خانواده سلطنتی به اسم مقابله با فساد را ستود. نیروهای امنیتی عربستان ۱۱ شاهزاده به همراه ۳۵ تن از تجار با سابقه و وزرای سابق و کنونی را دستگیر کردند.

منتقدان محمد مسلمان این دستگیری‌ها را اقدامی از سوی ولیعهد برای تحکیم قدرت خود می‌دانند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر