بازدید 6971

مقصر اصلی بحران موسسات مالی کیست؟

کد خبر: ۷۴۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 07 November 2017
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر معاون رئیس قوه‌ قضائیه درباره سپرده‌گذاران موسسات مالی غیرمجاز گفت که مقصر اصلی در بحران کنونی این موسسات، بانک مرکزی است نه مردم که به نظام مالی کشور اعتماد کرده‌اند.

علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر معاون رئیس قوه‌قضائیه که گفته بود نباید سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز را مظلوم جلوه داد، اظهار داشت: ما نباید به نیت افراد کار داشته باشیم. افراد با هر نیتی در موسسات اعتباری سپرده‌گذاری کرده باشند وظیفه بانک مرکزی بوده که به موقع اطلاع رسانی کند.

وی افزود: اگر موسسه‌ای در حال ورشکستگی است بانک مرکزی باید به مردم اعلام کند که در آنجا سپرده نگذارند یا اگر موسسه‌ای سود غیرمتعارف اعلام می کند به مردم هشدار بدهد که این فریب و نیرنگ  است و انضباط مالی کشور را به هم می‌ریزد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: بانک مرکزی از سال ۸۶ که اجازه این نظارت‌ها بر موسسات اعتباری را داشته به این وظایف خود عمل نکرده و فقط تماشاچی بوده است تا این بحران به وجود آید لذا مقصر اصلی در بحران کنونی این موسسات بانک مرکزی است نه مردم که به نظام مالی کشور اعتماد کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۱
مردم مقصر نیستند، گرسنه هستند و دنبال یک لقمه نون بیشتر برای بقا تو شرایط نابسامان اقتصادی هستند.

هرچند ممکنه این یک ترفند باشه تا مردم به نظام بانکی بی اعتماد بشن تا سرمایه های آنها در بازار مسکن و خودرو های بی کیفیت سرازیر بشه.
سوال نداره که ما مردم مقصریم.اون اقا در قوه هم گفته بود که ما سود جویی کردیم وحقمونه
من نميدانم بعضيها چقدر نادان و مغز فندقي هستند!؟ مگر ما در آمريكا زندگي ميكنيم كه هر آزادي كامل وجود داشته باشد و هركس خود بايد مواظب باشد؟در ايران موسسات مالي و پولي با مجوز و نظارت بانك مركزي باز ميشوند و فعاليت ميكنند.در ايران تمام مشاغل و فعاليتها تحت كنترل است چگونه است كه موسسات پولي به امان الله رها شده و مردم خودشان بايد مواظب باشند؟!!!!
خدا خیرت بدهد که طرف حق را گرفتی و بر اساس مدارک موجود صحبت کردید طبق این مدارک بانک مرکزی به کاسپین مجوز داده و الان هم در سایت بانک مرکزی و موسسه کاسپین موجود است.بانک مرکزی هیچ وقت نگفته بود کاسپین غیر مجازه پس مردم به اعتماد این مجوز و اعتماد به بانک مرکزی به سراغ کاسپین رفته اند و اینکه مردم از کجا بدانند این موسسه یا بانک دیگر اختلاس کرده تا انجا سپرده گذاری نکنند این وظیفه حاکمیت و بانک مرکزی هست که نظارت مستمر کند و در صورت بروز مشکل اقدام نماید و اطلاع رسانی کند.حال که مردم را غارت کردند موظف به پاسخگویی و جبران است.
آقای مطهری ، ای بابا
دولت دهم
صدا و سیما کلی تبلیغ پدیده شاندیز پخش کرد حتی فیلمهای تبلیغاتی نیم ساعته به عنوان عزم ملی!!! مسوولین هم تو کلنگ زنیش شرکت کردن و رژه کارگری تو کیش راه انداختن به عنوان کارآفرینی ,اما بعدش دیدیم چی شد و هیچ کدوم گردن نگرفتن...........
مقصر اصلی شخص سیف و بانک مرکزی هست ، که اجازه دادن تابلوی مجوز از بانک مرکزی رو نصب کنن و اجازه فعالیت دادن

شما برای دایر کردن یه بقالی باید جواز کسب داشته باشی وگرنه فورا مغازه رو پلمب میکنن
طمع زیاد !
دولت وحاکمیت
خواجه حافظ شيراز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار