بازدید 8352

مخالفت نخست وزیر عراق با گشایش مرز خسروی

کد خبر: ۷۴۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 31 October 2017
در حالی که مردم همچنان امیدوار به بازگشایی مرز خسروی هستند آخرین اخبار حاکی از مقاومت نخست وزیر عراق برای اعلام بازگشایی این مرز است.

به گزارش مهر، بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین و عبور زائرین عتبات عالیات از استان کرمانشاه به کشور عراق همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 
 
طی روزهای گذشته اظهارات متفاوت و ضد و نقیض از سوی مسئولین دست‌اندر کار اربعین در استان کرمانشاه و کشور و همچنین اخبار متناقض در رسانه های مختلف این ابهام را بیش از پیش کرده است.

روز گذشته درحالی فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه از اعلام آمادگی عراق برای پذیرش زوار اربعین از گلوگاه خسروی خبر داد که یک منبع آگاه امنیتی در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش احتمال بازگشایی مرز خسروی برای ایام اربعین خبر داده بود.

سردار ذوالفقاری معاون وزیر کشور نیز شب گذشته در پیامی ویدیویی با تایید خبر خبرگزاری مهر اعلام کرد: عراق و مقامات این کشور دستور انسداد مرز را داده اند و به محض اطلاع از دلیل این اقدام مردم را در جریان قرار خواهیم داد.

 روز گذشته یک منبع آگاه امنیتی به مهر گفته بود کشور عراق به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها و دلایلی که به صورت روشن آن را اعلام نمیکنند موافقت خود برای بازگشایی مرز و تردد زوار را اعلام نمیکند و ما همچنان منتظر بیان دلایل این تصمیم هستیم.

نخست وزیر عراق موافق بازگشایی خسروی نیست

 منابع خبری مهر در مرز خسروی و کشور عراق امروز از برخی دلایل به طول انجامیدن بازگشایی خسروی خبر دادند.

 منابع آگاه خبری معتقدند سطح مذاکرات دو کشور برای بازگشایی خسروی دیگر در اختیار استان های مرزی نیست و مقامات درجه یک لشکری و کشوری ایران و عراق در حال مذاکره برای تصمیم‌گیری در مورد تردد از طریق مرز خسروی هستند.

گفته می شود برخی گزارش‌های ارسالی برای حیدر العبادی نخست وزیر عراق و تصمیم وی باعث عدم موافقت کشور عراق برای بازگشایی خسروی تا این لحظه شده است.

موکب های عراقی در آنسوی مرز خسروی جمع آوری شدند

همچنین خبرنگاران مهر در مرز خسروی از جمع آوری موکب های آن سوی مرز در شهرهای مانند خانقین و دیالی خبر می‌دهند.

 به گزارش مهر، فضای حاکی از ناامیدی برای بازگشایی مرز خسروی حاکم شده است و مردم شهرستان قصرشیرین که سالها در رکود انسداد مرز به سر می بردند شادی و شعف میزبانی از زوار حسینی در آن ها تبدیل به یک انتظار توام نگرانی شده است.

 بسیاری از هتل ها فروشگاه ها و مراکز خدماتی و اقامتی شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب که خود را برای پذیرایی از زائران اربعین آماده و تجهیز کرده بودند، علاوه بر اندوه ناشی از از دست دادن احتمالی فرصت خدمت به زائران حسینی در آستانه برخی ضرر های مالی نیز قرار خواهند داشت.

 گرچه برخی مقامات استانی در کرمانشاه همچنان برای بازگشایی مرز خسروی اظهار امیدواری و اعلام آمادگی می کنند. از شش ماه گذشته تاکنون و حتی پیش از آن، هزینه های مالی و زمانی زیادی برای تدارک و تجهیز زیرساخت ها در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی از سوی مدیران استان کرمانشاه انجام شده است که می توان آن را یکی از موفق ترین تلاش ها و گسترده ترین آنها دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار