بازدید 3626

پایان ممنوعیت ۱۲۰ روزه پذیرش پناهجویان در آمریکا

کد خبر: ۷۴۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹ 25 October 2017
تارنمای خبری ای‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد؛ ممنوعیت 120 روزه پذیرش پناهجویان در آمریکا روز سه شنبه در حالی به پایان رسید که بنا بر اعلام منابع آگاه از وزارت امور خارجه این کشور، دستوری برای تمدید آن صادر نشده است.
 
به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در فرمان مهاجرتی خود در ماه ژوئیه (تیرماه) برنامه پذیرش پناهجویان را با درنظر گرفتن برخی موارد استثنا، به مدت چهارماه متوقف کرده بود.
 
این بازه زمانی امروز (سه شنبه) به پایان رسید و پرونده ای هم که در ارتباط با آن در دیوان عالی آمریکا علیه دولت این کشور وجود داشت، مختومه اعلام شد.
 
با این حساب؛ از این پس برنامه پذیرش پناهجویان در آمریکا با نظارت و سخت‌گیری‌های بیشتر ادامه خواهد یافت.
 
وزارت امنیت داخلی، امور خارجه و دیگر نهادهای آمریکایی در ماه‌های گذشته بر روی سازوکار نظارت و ارزیابی پناهجویان کار کرده بودند و قرار است جزئیات مرتبط بزودی اعلام شود.
 
هنوز مشخص نیست که چه تدابیر جدیدی برای ارزیابی پناهجویان در نظر گرفته خواهد شد، ولی پیش از این برخی گزارش‌ها از احتمال به‌کارگیری اقداماتی همچون بررسی حساب‌های کاربری متقاضیان در شبکه‌های اجتماعی حکایت داشت.
 
این در شرایطی است که هم‌اکنون هم متقاضیان پناهندگی مدت زمان زیادی در صف پذیرش هستند و این فرآیند گاه حتی چند سال به طول می‌انجامد.
 
با وجود رفع ممنوعیت‌ها؛ آمریکا اعلام کرده است که سقف پذیرش پناهجویان را در سال آینده میلادی به 45 هزار نفر کاهش می‌دهد. این رقم، نزدیک به نیمی از شمار پناهجویانی است که این کشور در سال 2016 به آن‌ها اجازه اقامت داده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر