بازدید 12525
آخرین و مهم ترین خبرهای خاورمیانه؛

۹ وزیر زن در دولت جدید امارات/ آسو طالبانی: بارزانی کردها را فریب داد/کنترل نیروهای عراقی بر ۴۴ حلقه نفت در استان نینوا

کنترل نیروهای عراقی بر ۴۴ حلقه نفت در استان نینوا، سفر قریب الوقوع یک هیأت عراقی به عربستان، 9 وزیر زن در دولت جدید امارات و کشته و زخمی شدن بیش از ۷۰ تن در بمب‌گذاری دو مسجد در افغانستان، از مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به صحبت های آسو طالبانی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۴۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 21 October 2017
کنترل نیروهای عراقی بر ۴۴ حلقه نفت در استان نینوا، سفر قریب الوقوع یک هیأت عراقی به عربستان، 9 وزیر زن در دولت جدید امارات و کشته و زخمی شدن بیش از ۷۰ تن در بمب‌گذاری دو مسجد در افغانستان، از مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به صحبت های آسو طالبانی نیز اشاره کرد.
 
به گزارش «تابناک»، عضو ارشد حزب‌ اتحاد میهنی کردستان عراق تصریح کرد: برگزاری همه‌پرسی در این منطقه، به خاطر وعده‌های دروغین بود.

آسو طالبانی گفت: ممکن است درگیری‌هایی که در کرکوک روی داد، به اربیل نیز برسد. این درگیری‌ها و تحولات، نتیجه اشتباه‌های مقامات کرد است.

وی گفت: هنوز این درگیری‌ها ادامه دارد که مسأله همه‌پرسی‌ روی داد. همه کشورها از اروپا و آمریکا تا کشورهای منطقه گفتند که زمان برای برگزاری همه‌پرسی اشتباه است و باید کردها دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند و همه‌پرسی در بیست وپنجم سپتامبر تغییر کند اما مسئولان کرد به شهروندان کرد گفتند که این هشدارها اشتباه است و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها و حتی برخی کشورهای همسایه پس از همه‌پرسی از ما حمایت خواهند کرد و ما پس از همه‌پرسی به جدایی دست خواهیم یافت و کردستان از عراق جدا و این کشور تجزیه خواهد شد.
 
طالبانی گفت: این اظهارات اشتباه بود و ما دیدیم چه شد. ارتش عراق وارد کرکوک شد و به مسئولان کرد گفتند، ما وارد کرکوک شدیم. کرکوک یک شهر عراقی است و ما نمی‌خواهیم جنگی روی بدهد و مقاومت نکنید، ولی مسئولان کرد گفتند، ما دربرابر ارتش عراق مقاومت می‌کنیم. با تأسف شدید شاهد آن بودیم که برخی نیروهای پیشمرگه حزب اتحاد میهنی مقاومت کردند.
 
آسو طالبانی گفت: بحران اقتصادی شدیدی در منطقه کردستان وجود دارد و با تأسف شدید مقامات کرد، ما را به دهه نود میلادی قرن گذشته بازگرداندند. ما قبلا 17درصد از بودجه دولت عراق را در اختیار داشتیم و این بودجه وضع خوب اقتصادی برای منطقه کردستان ایجاد کرده بود. منطقه کردستان با این بودجه به دبی دوم تبدیل شده بود. چرا مسأله استقلال مالی از بغداد را مطرح و منطقه کردستان را تخریب کردند.

وی گفت: مقامات کرد این ادعا را برای کردها مطرح کرده بودند که اگر یک نظامی ارتش عراق به کرکوک نزدیک شود، جنگنده‌های آمریکایی و اسرائیلی ارتش عراق را هدف قرار خواهند داد ولی ما در کرکوک بودیم و هیچ جنگنده‌ آمریکایی و اسرائیلی ندیدیم.

کنترل نیروهای عراقی بر ۴۴ حلقه نفت را در استان نینوا
 
ستاد اطلاع رسانی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز جمعه اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور ۴۴ حلقه چاه نفت را در استان نینوا به کنترل خود درآوردند.

به گزارش السومریه نیوز، ستاد اطلاع رسانی فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه ای افزود: نیروهای عراقی کنترل ۴۴ حلقه چاه نفت و ۲ شهرک را در استان نینوا به دست گرفتند.
 
۹ وزیر زن در دولت جدید امارات/ آسو طالبانی: بارزانی کردها را فریب داد/کنترل نیروهای عراقی بر ۴۴ حلقه نفت را در استان نینوا

بر اساس این بیانیه، نیروهای مقابله با تروریسم و ارتش، دو شهرک «زمار» و «عین زاله» را در غرب نینوی آزاد کردند.

وزارت خارجه عراق ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات نیروهای عراقی تا زمانی که همه مناطق، تحت کنترل دولت مرکزی درآید، ادامه خواهد داشت.
 
 سفر قریب الوقوع یک هیأت عراقی به عربستان
 
وزارت خارجه عراق اعلام کرد، یک هیأت بلندپایه عراقی در روزهای آینده به عربستان سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه عراق تأکید کرد، عملیات‌ نیروهای این کشور در روزهای اخیر با هدف گسترش نفوذ دولت مرکزی و تأمین مناطق مورد نظر در شمال کشور صورت گرفت.

این بیانیه می افزاید، دولت مرکزی عراق در عملیات‌ چند روز اخیر، از هیچ کشور همسایه ‌ای کمک نگرفته و هیچ کشوری در عملیات ‌های اخیر عراق شرکت نمی کند.

۹ وزیر زن در دولت جدید امارات

کابینه جدید امارات معرفی شد. در این کابینه ۳۱ وزیر حضور دارند که ۹ نفر آنها (حدود یک سوم) خانم هستند.

به گزارش ایسنا، عصرایران در ادامه نوشت: در این کابینه سه وزارت جدید به نام های هوش مصنوعی، علوم پیشرفته و امنیت غذایی ایجاد شده است.
شیخ محمد بن راشد نخست وزیر و حاکم دبی با اعلام کابینه جدید، گفت: طرح اکتشاف مریخ نیز زیر نظر وزارت علوم پیشرفته ادامه خواهد یافت.

ساره امیری سی ساله به عنوان وزیر مشاور در امور علوم پیشرفته منصوب شده است.
 
۹ وزیر زن در دولت جدید امارات/ آسو طالبانی: بارزانی کردها را فریب داد/کنترل نیروهای عراقی بر ۴۴ حلقه نفت را در استان نینوا
دولت امارات قبل از این هم با ایجاد وزارت های خوشبختی و تسامح، توجه جهانیان را به خود جلب کرده بود.
نخست وزیر امارات، خبر تشکیل کابینه جدید و تغییرات وزیران را در توئیتر اعلام کرد.

در کابینه قبلی هم از میان ۲۹ وزیر، ۸ وزیر خانم بودند. نخست وزیر امارات در توئیتر نوشت، در حمایت از تغییر و به روزسازی با هدف برآورده ساختن چشم اندازهای بلندمدت کابینه جدید اعلام می شود.

او مرحله جدید را این گونه نامگذاری کرد: مهارت های آینده، علوم آینده و تکنولوژی آینده.

همچنین یک جوان ۲۷ ساله به نام عمر بن سلطان نیز به عنوان وزیر مشاور در امور هوش مصنوعی منصوب شد.

نخست وزیر امارات در این باره در توئیتر نوشت: موج جهانی آینده، هوش مصنوعی است. می خواهیم کشوری باشیم که بیش از دیگران آماده آن باشیم.

وزارت امنیت غذایی نیز به یک خانم به نام مریم المهیری سپرده شده است. نوره بنت محمد الکعبی دیگر وزیر کابینه نیز مسئولیت وزارت فرهنگ را بر عهده گرفته است.
 
 بیش از ۷۰ کشته و زخمی در بمب‌گذاری دو مسجد در افغانستان
 
یک بمب‌گذار انتحاری یک مسجد شیعیان را در پایتخت افغانستان هدف قرار داد.

این حمله در مسجد امام زمان (عج) در غرب کابل و در حالی اتفاق افتاد که شیعیان برای ادای فریضه نماز در این مسجد حضور یافته بودند.

یک مقام امنیتی افغانستان پیشتر اعلام کرده بود، تعداد افرادی که در این حمله جان باختند، مشخص نیست اما پیکر دست‌کم سی تن از محل بمب‌گذاری خارج شده است. در همین حال، نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان آخرین آمار کشته‌های این بمب‌گذاری را ۳۹ تن اعلام کرده است.
 
۹ وزیر زن در دولت جدید امارات/ آسو طالبانی: بارزانی کردها را فریب داد/کنترل نیروهای عراقی بر ۴۴ حلقه نفت را در استان نینوا

برخی شاهدان در محل رویداد گفته‌اند، صدای تیراندازی هم شنیده شده و دود از مسجد بلند شده است.

از سوی دیگر، منابع خبری افغان از وقوع یک بمب‌گذاری در ولایت غور این کشور خبر دادند.

اقبال نظامی، سخنگوی پلیس غور اعلام کرد، در جریان این بمب‌گذاری، یک مسجد در این ولایت هدف قرار گرفت. خبرگزاری فرانسه گزارش داده است، در این حمله تروریستی دست‌کم ۳۳ تن کشته و ۴۱ تن دیگر زخمی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل