بازدید 5905

درخواست پنتاگون از بغداد و اربیل برای حفظ آرامش

کد خبر: ۷۳۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 16 October 2017
در پی انتشار گزارش های از تبادل آتش میان نیروهای دولتی عراق و پیشمرگه‌های اقلیم کردستان در اطراف کرکوک، وزارت دفاع آمریکا از دو طرف خواست از افزایش بیش‌تر تنش ها خودداری کنند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در بیانیه‌ای از «همه طرف‌ها» در منطقه خواسته است بر نبرد با تهدید مشترک موجود، یعنی داعش تمرکز کرده و از افزیش تنش میان شهروندان عراقی خودداری کنند.

پنتاگون افزوده‌است که سیاست واشنگتن همچنان حمایت از «عراق یک‌پارچه» است و از منظر آمریکا گفت‌وگو بهترین گزینه برای کاهش تنش‌ها بین دولت فدرال در بغداد و رهبران اقلیم کردستان آن کشور است.

لورا سیل، سخنگوی پنتاگون، گفت: ما با هرگونه خشونتی از سوی طرف ها مخالفت هستیم و در مورد اقداماتی که به بی‌ثباتی انجامیده، نبرد علیه [داعش] را مختل کرده و امنیت عراق را در آینده پیش‌رو به خطر می‌اندازد، هشدار می‌دهیم.

ساعتی پیش از واکنش آمریکا، گزارش‌هایی از تبادل آتش‌ توپ‌خانه میان نیروهای دولتی عراق و پیشمرگه‌های کرد منتشر شده بود. این گزارش‌ها، از جمله از سوی خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپری، رسما تائید نشده‌است.

همزمان تلویزیون دولتی «العراقیه» گفته‌است ارتش، نیروهای ضدتروریستی فدرال و پلیس، بدون رویارویی و درگیری وارد بخشی از منطقه‌های مورد مناقشه در حاشیه شهر کرکوک شده‌اند.

این شبکه تلویزیونی بیانیه‌ای را از حیدر عبادی، نخست‌وزیر آن کشور، منتشر کرده که بر پایه آن به نیروهای فدرال دستور داده شده «در همکاری با شهروندان و نیروهای پیش‌مرگه، امنیت را در شهر برقرار کنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل